پیشنهاد مربی شخصی و متخصص تغذیه آریانا گرند برای چربی سوزی و کاهش وزن
به گمانم این بهترین خبری است که ممکن است در طول یک سال بشنوید "بهترین راه برای کاهش وزن، پیاده روی است نه دویدن با شدت بالا."

بهتری راه برای سوزاندن چربی های بدن پیاده روی است نه دویدن با شدت بالا

اغلب دلیل این که بسیاری از ما از باشگاه رفتن فراری هستیم این است که حس می کنیم به درد ما نمی خود و تاثیری ندارد. در مقایسه با افرادی که زیبایی اندام کار می کنند و به شکل حرفه ای ورزش می کنند و باشگاه می روند و انگار تمام زندگی شان وابسته ورزش است، ما در عرض دو دقیقه دویدن روی تردمیل با سرعت متوسط خیس عرق می شویم و باعث می شود حس بدی پیدا کنیم.

شاید برایتان خنده دار باشد ولی هارلی پاسترناک Harley Pasternak مربی شخصی و متخصص تغذیه ستارگانی مثل کیم کارداشیان Kim Kardashian، لیدی گاگا Lady Gaga و آریانا گرند Ariana Grande می گوید که پیاده روی بهترین روش برای سوزاندن چربی های بدن است.


celebrity personal trainer and nutritionist Harley Pasternak.jpg
هارلی پاسترناک Harley Pasternak مربی شخصی و متخصص تغذیه بسیاری از ستارگان

هارلی توضیح می دهد با وجودیکه با انجام تمرینات کاردیوی (هوازی) شدیدتر مثل دویدن در هر دقیقه کالری بیشتری می سوزانید ولی بیشتر این کالری از منابعی غیر از چربی بدن تامین می شود. ولی اگر می خواهید روی کم کردن چربی اضافه بدنتان کار کنید، تمرینات کاردیو با شدت پایین به کارتان می آید چون مستقیما چربی های ذخیره شده بدنتان را نشانه گرفته و شروع به سوزاندنشان می کند.

دلیل دیگری که این مربی شخصی بیان می کند این است که خوب نیست همیشه به انجام تمرینات با شدت زیاد بچسبید، این کار شما را بیشتر گرسنه می کند.

حتما شنیده اید که افراد بعد از یک کلاس تمرینی دوچرخه ثابت Spin Class احساس گرسنگی خیلی شدیدی می کنند و سعی می کنند این گرسنگی را با کلوچه های فاقد گلوتن و آب میوه تازه و میوه های خشک، کم کنند. به گفته هارلی هر چه بیشتر بخورید دوباره کالری بیشتری دریافت می کنید که اساسا مخالف هدفتان برای انجام دادن این ورزش های سنگین است.

آمار ارائه شده، تئوری هارلی را تایید می کند، به طور متوسط یک آمریکایی روزانه 4100 قدم راه می رود. در حالی که افرادی که در کشورهای سالم تر جهان زندگی می کنند میانگین بسیار بالاتری در حدود 10 هزار قدم در روز دارند. پس بهتر است یک قدم شمار برداشته و به خودتان اجازه دهید با بیشتر راه رفتن لاغر شوید.

ولی قبل از این که ورزش مورد علاقه تان را متوقف کنید و به پیاده روی بپردازید به توصیه دکتر ژاکلین لاندن Jaclyn London مدیر تغذیه موسسه Good Housekeeping توجه کنید که می گوید: ورزش با شدت متوسط می تواند برای سوزاندن سلول های چربی مفید است و ورزش با شدت بالا برای افزایش نرخ متابولیسم بدن تان خوب است. ولی در نهایت ورزشی که بهترین اثر را برای شما دارد ورزشی است که واقعا به اندازه کافی از آن لذت ببرید و انجام آن ورزش باعث سرگرمی و خوشحالی شما شود و در نتیجه باعث شود دفعات بیشتری آن را تکرار کنید.

اگر می خواهید برای کاهش وزن پیاده روی کنید، به توصیه لاندن، محلی را پیدا کنید که به اندازه کافی برای پیاده روی راحت و مناسب باشد. " برداشتن قدم های کوچک و قابل محاسبه به سمت هدفتان به همان اندازه تغذیه در کاهش وزن موثر است، بنابر این بهترین مزیت پیاده روی این است که علیرغم گرفتاری های زیادی که دارید می توانید بین کارهایتان به راحتی انجامش دهید و موثرترین راه برای رسیدن به هدفتان است. "


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ