ورزشتان را به درستی انجام نمی دهید اگر این علایم را
برای این که نتیجه خوبی از ورزش بگیرید باید اصولی و درست پیش بروید ولی اگر علایم زیر را مشاهده می کنید نشان می دهد که ورزشتان درست نیست.

علایمی که نشان می دهد درست ورزش نمی کنید

داشتن یک دوست در هنگام ورزش، می تواند عاملی مشوق و انگیزه بخش باشد. اما وقتی که با هم می گذرانید برای این است که به تناسب اندام برسید. اگر در طول ورزش می توانید به راحتی با دوست خود گفتگو کنید، این را بدانید که به اندازه ی کافی خوب ورزش نمی کنید.


1-  اگر یک نوع حرکت را بارها و بارها انجام می دهید یعنی ورزشتان را به درستی انجام نمی دهید

وقتی ورزش را شروع می کنید، پیدا کردن فعالیتی که دوست دارید هوشمندانه است. وقتی که آن فعالیت را انجام می دهید دوست دارید باز هم آن را تکرار کنید و ادامه دهید، اما باید به فکر تغییرش نیز باشید. بدن به سرعت و گاهی حتی کمتر از یک هفته عادت می کند، حالا هر ورزشی که می خواهد باشد. جین کلارک مربی ورزش خصوصی در لس آنجلس می گوید: وقتی بدن عادت کند، دیگر مانند قبل سخت کار نمی کند و کالری کمتری می سوزانید.

راه حل: ابتدا اطمینان حاصل کنید که برنامه ی ورزشی که دارید شامل همه نقاط بدن می شود و ورزش های هوازی، قدرتی و کششی در آن گنجانده شده است. با انجام این سه نوع ورزش به صورت طبیعی به ورزش های خود تنوع بخشیدید. سپس بعد از یک یا چهار هفته، چیزی را در تمرین خود تغییر دهید. مثلا به جای دویدن روی تردمیل، می توانید دوچرخه ثابت استفاده کنید و یا یکی از ورزش های خود را کمی سخت تر کنید.


2- اگر تمام مدت با دوست خود صحبت می کنید یعنی ورزشتان را به درستی انجام نمی دهید

داشتن یک دوست در هنگام ورزش، می تواند عاملی مشوق و انگیزه بخش باشد. اما وقتی که با هم می گذرانید برای این است که به تناسب اندام برسید. اگر در طول ورزش می توانید به راحتی با دوست خود گفتگو کنید، این را بدانید که به اندازه ی کافی خوب ورزش نمی کنید. این امر باعث می شود رسیدن به هدف برایتان سخت شود.

راه حل: به دوست خود بی توجهی نکنید، اما گفتگو را برای وقت استراحت بگذارید. وقتی در حال انجام ورزشی در سطح متوسط هستید، نمی توانید به راحتی گفتگو کنید و تنها چند جمله به صورت متلاطم می توانید ادا کنید. اگر هم ورزش را در سطح شدید انجام می دهید، تنها چند کلمه می توانید صحبت کنید و باید نفس بگیرید.


 3- با دیدن چیزی در تلویزیون، مجله و یا به صورت آنلاین انرژی می گیرید

 ورزش همراه با تماشای تلویزیون و یا در حال خواندن مجله روی تردمیل، می تواند باعث انگیزه و بیشتر ورزش کردن شود. اما وقتی حواستان به این گونه برنامه ها باشد شاید نتوانید به آن اندازه که باید، ورزش را با شدت پیش ببرید.

راه حل: مربیان ورزشی توصیه می کنند بیشتر ورزش های خود را بدون سرگرمی انجام دهید. اگر حتما باید تلویزیون نگاه کنید و یا چیزی بخوانید، سعی کنید حداقل هرچند دقیقه یک بار سری بزنید تا شدت ورزش حفظ شود.


4- اگر به سختی عرقتان در می آید  یعنی ورزشتان را به درستی انجام نمی دهید

ورزشتان را به درستی انجام نمی دهید اگر این علایم را دارید

اگر در طول تمرینات ورزشی خود، یک قطره عرق هم نمی ریزید می تواند به این معنا باشد که ورزشتان شدت کافی را ندارد. همچنین برخی افراد از دیگران بیشتر عرق می کنند، عرق کردن باید قابل رویت باشد تا مطمئن شوید ورزشتان شدت کافی را داشته است.

راه حل: خود را به سمت مرحله ی عرق کردن ببرید. لازم نیست خیلی شدید ورزش کنید، چون امکان دارد آسیب ببینید. اما سرعت را حفظ کنید و بدون توقف ادامه دهید تا بدن شروع به عرق کردن کند و آثار آن را روی لباس ورزشی خود ببینید.

 

5- اگر حس می کنید هیچ کار خاصی انجام نمی دهید یعنی ورزشتان را به درستی انجام نمی دهید

 با خود رو راست باشید، برخی اگر ورزش کمی سخت شود عقب می کشند در حالی که سخت شدن ورزش باعث بالا رفتن مهارت می شود. این افراد ورزش را همیشه در حدی انجام می دهند که فشار زیادی را متحمل نشوند، برای همین در طول ورزش هم احساس می کنند کار خاصی انجام نمی دهند. این ساده گرفتن، نتیجه ای برعکس دارد و فرد بعد از مدتی احساس ناامیدی میکند و انگیزه ی خود را از دست می دهد.

راه حل: وقتی ورزش حالتی چالش برانگیز پیدا می کند، خودتان متوجه می شوید.اما نباید آنقدر سخت شود که نتوانید تمرین را به پایان برسانید. نشانه ی یک ورزش خوب این است که در پایان احساسی خوب داشته باشید و بدانید به بدن خود کمک کرده اید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید ورزش در شب!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : این ورزش کودک شما را باهوش تر می کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ورزش میل جنسی شما را کاهش می دهد, اگر ...

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای لاغر شدن چند دقیقه بعد از غذا خوردن ورزش کنیم؟


گردآوري: گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع : kermany.com