خوش اندام ماندن در تعطیلات با 5 توصیه ساده
برای خوش اندام ماندن در طول تعطیلات نوروز باید تا حدودی به برنامه های غذایی و ورزشتان پایبند بمانید.

5 توصیه ساده برای خوش اندام ماندن در طول تعطیلات

به زمانی از سال رسیده ایم که همه چیز قرار است از اول شروع شود، مغازه ها آماده ی تعطیلات می شوند و برنامه غذایی کنار می رود.خداحافظ ورزش و سالاد، سلام شیرینی ها، آجیل ها و کالری ها! تمام غذاهای خوش طعم تعطیلات آماده اند تا با شروع سال جدید، چند کیلویی به وزنتان اضافه کنند. چطور می توانید به این چرخه ی تکراری پایان دهید؟ به عاداتی که تا قبل از عید به آن ها عمل می کردید پایبند بمانید و آن ها را در همه روزهای سال دنبال کنید.

پنج توصیه برای شما داریم تا در طول این تعطیلات، روی فرم بمانید:


 1- برای خوش اندام ماندن در تعطیلات ورزش کردن را متوقف نکنید

 هوا از زمستان خیلی بهتر شده است، شاید هم فرقی نکرده باشد! در هر صورت بهار است و باید از آن لذت برد. از فرصت استفاده کنید با خانواده یا دوستان به پیاده روی و گردش بروید.

راه حل: سعی کنید سطح فعالیت خود را حفظ کنید. اگر ممکن است از قبل برنامه ریزی کنید و فرصت هایی را برای ورزش، چه داخل و چه خارج از خانه برای خود مهیا کنید. ببینید چه زمانی از روز راحت تر هستید و آن را انتخاب کنید.

 

2- برای خوش اندام ماندن در تعطیلات  هفته ای یک بار به خود فرصت زیاده روی دهید

 این فصل و این تعطیلات سریالی، برای بسیاری از افراد از وعده های پرکالری است، اما اگر بخواهیم در تمام این وعده ها زیاده روی کنیم مسلما مقدار زیادی وزن اضافه می کنیم. از خود بپرسید آیا چون تعطیلات است، باید همه چیز را رها کنم یا باید برای شروعی تازه تلاش کنم؟

راه حل: هفته ای یک بار وعده ای دلپذیر را برنامه ریزی کنید. اما سعی کنید وعده هر چه باشد به جای نان یا سیب زمینی از سبزیجات پخته در کنار ظرف خود استفاده کنید. می توانید در روزهای بعدی کمی بیشتر ورزش کنید و عرق خود را دربیاورید.


3- برای خوش اندام ماندن در تعطیلات  میوه و سبزیجات میل کنید 

نزدیک به عید یا حتی در طول عید از زمان هایی است که سیستم ایمنی بدن مورد آزمایش قرار می گیرد. اگر به اندازه کافی میوه و سبزیجات مصرف نکنید احتمالا به اندازه کافی نیز ویتامین و آنتی اکسیدان جذب نمی کنید. نتیجه این می شود که پشت سر هم مریض می شوید و تمام تعطیلات را در حال مبارزه با بیماری به سر می برید.

راه حل: میوه و سبزیجات فصل را مصرف کنید، برای خود سالاد های رنگارنگ درست کنید یا در کنار بشقابتان سبزیجات پخته قرار دهید. خود را محدود به روش های قدیمی استفاده از سبزیجات نکنید، جسارت داشته باشید و شیوه های جدید استفاده از آن ها را امتحان کنید.


 4- برای خوش اندام ماندن در تعطیلات  با یک سوپ شروع کنید 

خوش اندام ماندن در تعطیلات با 5 توصیه ساده

هنوز در برخی نقاط هوا سرد است پس شاید یک سوپ گرم بهترین پیش غذا باشد، البته سوپ همیشه می تواند کمکتان کند.

راه حل: قبل از وعده ای که می خواهید مصرف کنید، یک کاسه کوچک از سوپ سبزیجاتی که خود درست کردید میل کنید تا به بدنتان ویتامین، مواد معدنی و فیبر برسد، این سوپ باعث می شود زودتر احساس سیری کنید. حتی می توانید مقدار زیادی سوپ درست کنید و باقی آن را منجمد کنید تا هر زمان که خواستید سوپ داشته باشید.

 

5- برای خوش اندام ماندن در تعطیلات با انگیزه بمانید 

از طبیعت انرژی بگیرید، در تعطیلات، خود را زیر سقف حبس نکنید حتی اگر برای مدت کوتاهی شده نیز بیرون بروید و اجازه دهید کمی آفتاب به پوستتان بخورد. تحقیقات نشان داده نور خورشید انرژی را تقویت می کند.

راه حل: خود را در این مورد مسئول کنید. با کسی قرار بگذارید و بیرون بروید. هیچ چیزی بهتر از انگیزه دادن متقابل نیست.

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : نکات تناسب اندام برای لاغر شدن بدون زجر کشیدن!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لاغری و تناسب اندام با 5 ورزش ساده اما تاثیرگزار

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین تمرینات ورزشی برای تناسب اندام گلابی شکل

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام کدام است؟



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:kermany.com