کاهش وزن سریع با چند حرکت ساده ورزشی
 کاهش وزن دغدغه بسیاری از ماست، به ویژه اینکه با سبک زندگی امروزی افزایش وزن رواج زیادی پیدا کرده است. چند حرکت ورزشی ساده برای کاهش وزن معرفی می شود.

چند حرکت ورزشی برای کاهش وزن

متخصصان ورزش معتقدند که درگیر کردن عضلات در ورزش باعث کالری‌سوزی بیشتر می شود. ضمنا این کار زمان کمتری از افراد می‌گیرد. حرکاتی که معمولا برای کاهش وزن از انواع آن‌ها استفاده می‌شود عبارتند از لانگز، اسکات، بلند کردن هالتر، پلانک با وزنه و پرس با دمبل هر کدام از این حرکات بر روی چند گروه از عضلات کار می‌کند و بسته به اینکه فرد می‌خواهد کدام قسمت را لاغر کند از این حرکات استفاده می‌شود.

انجام دادن این حرکات سه بار در هفته بهترین روش برای کاهش وزن سریع است. می‌توانید با اضافه کردن وزنه به این حرکات کمی خود را به چالش بکشید تا بدن به حرکات عادت نکند. انواع این حرکات که برای کاهش وزن مناسب هستند عبارتند از:


1- کاهش وزن با لانگز مورب

کاهش وزن سریع با چند حرکت ساده ورزشی

پای راست را مقابل طرف چپ بدن قرار دهید. زانوی پای راست را خم کنید و پایین بروید زمانی که زانو 90 درجه شد بدن را در این حالت نگه داشته سپس بالا بیایید.

این حرکت را بر روی هر پا در سه ست با 12 تا 15 تکرار انجام دهید.


2- کاهش وزن با اسکات با وزنه

کاهش وزن سریع با چند حرکت ساده ورزشی

پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید. یک وزنه در دست نگه دارید در حالی که باسن را به سمت عقب می برید پایین بروید. زمانی که زانو 90 درجه شد بالا بیایید در این حرکت زانوها نباید جلوتر از انگشتان پا قرار بگیرند. وزن بدن را بر روی پاشنه پا بیندازید. این حرکت را در سه ست با 12 تا 15 تکرار انجام دهید.


3- کاهش وزن با بلند کردن هالتر

کاهش وزن سریع با چند حرکت ساده ورزشی

یک هالتر در دست نگه دارید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. در حالی که کمر صاف است به پایین بروید تا جایی که کمر 90 درجه خم شود سپس بالا بیایید. هالتر را نزدیک بدن نگه دارید این حرکت را در سه ست با 12 تا 15 تکرار انجام دهید.


4- کاهش وزن با پلانک با وزنه

کاهش وزن سریع با چند حرکت ساده ورزشی

در حالی که دو وزنه در دست‌ها دارید، در حالت پلانک قرار بگیرید. سپس هر کدام از دست‌ها را به ترتیب به سمت شانه بالا ببرید. این حرکت را در سه ست با 8 تکرار در هر دست انجام دهید.


5-  کاهش وزن با پرس شانه

کاهش وزن سریع با چند حرکت ساده ورزشی

دو دمبل در دست نگه دارید آرنج‌ها را خم کنید طوری که وزنه‌ها در ناحیه شانه قرار بگیرند. دست‌ها را به سمت بالا بکشید طوری که آرنج‌ها صاف شوند. دوباره دست‌ها را پایین بیاورید. این حرکت را در سه ست با 12 تا 15 تکرار انجام دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سوزاندن چربی های بدن با 3 تمرین ورزشی در 20 دقیقه یا کمتر

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 ورزش خوب برای کاهش وزن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش وزن و تناسب اندام با ورزش چه مدت طول می کشد



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir