برای اینکه گذشته ی بد خود، دردهای جسمی و روحی را که در آن برهه ی زمانی متحمل شده اید را با آسودگی بیشتری فراموش کنید،می توانید از...


آیا برای اینکه گذشته ی بد خود و دردهای جسمی که داشته ایم را فراموش کنیم میتوانیم به یوگا روی آوریم یا این که باید آزار ببینیم؟ 
خانمی می پرسد:من زندگی بسیار بدی داشتم و در پنج سال گذشته متحمل دردهای جسمی  بسیاری شده ام آیا می توان از این درد و رنجی که داشته ام و مرا برای مدت مدیدی بر روی تخت در خانه انداخته بود رهایی یابم آیا یوگا می تواند در این راه مرا همراهی کند ؟
پاسخ :افراد بسیاری هستند که به دلیل بیماری جسمی یا روحی که دارند مجبورند مدت های زیادی را در خانه به سر ببرند،مانند این خانم که به دلیل بیماری که داشته اند مجبور شده اند مدت زیادی را در منزل و بر روی تخت شان باشند.
مهم ترین مساله این موضوع می باشد که بعد از گذشت این همه ی مدت این خانم امید خود را از دست نداده است و باز می خواهد بر روی پاهای خود بایستد علی رغم این که مدت زیادی را بر روی پاهای خود نبوده است،همه ی بیماران روحی و جسمی بدین سبک رفتار نمی کنند در حالی که همه باید به زندگی شان امیدوار باشند.
 
اما چرا یوگا؟
بسیاری از افراد ورزش های دیگری را مثل پیاده روی،ایروبیک و ... را انتخاب می کنند و فقط به نظرشان می رسد که از لحاظ جسمی خسته می شوند و این ورزش های برای شان هیچ فایده ای ندارد،به همین دلیل به سمت یوگا روی می آورند زیرا یوگا ورزش ذهن است و نه تنها جسم را خسته نمی کند بلکه نیروی دوباره ای را نیز به انسان می بخشد.یوگا مانند یاد گرفتن یک مهارت می باشد برای این که بتوانید گذشته خود را فراموش کنید و ذهن تان را از مسائلی که شما را آزار می دهند برهانید . 
در مقاله ای که در مجله ی پزشکی آمده است،حتی پا را فراتر نهاده اند و از یوگا به عنوان مرحمی برای دردهای مزمن و قدیمی یاد کرده اند.از آنجایی که در زندگی های امروزی تمام افراد دارای اغتشاشات ذهنی می باشند،به تمام اشخاص توصیه می شود که حتی برای یک بار هم که شده به کلاس های یوگا بروند .محققان افرادی را که دارای یک نوع عارضه بودند را به دو گروه تقسیم کردند،در یک گروه ورزش ایروبیک را اعمال کردند و در گروه دیگر یوگا.
افرادی که ورزش یوگا را انجام داده بودند به تناسب بیشتر از افرادی که ورزش ایروبیک را انجام می دادند،از لحاظ ذهنی تخلیه شده بودند.البته تنها تفاوتی که بین این دو ورزش وجود دارد به همین ترتیب می باشد و گرنه این دو ورزش هیچ تفاونی با هم ندارند.
بسیاری از افراد با تصوری غلط فکر می کنند که تنها با کلاس های ایروبیک و یا کلاس های ورزشی که باید در آن جنب و جوش داشته باشند لاغر می شوند و تناسب اندامشان حفظ می شود اما برعکس حتی با ورزش هایی مانند یوگا نیز می توانید وزن تان را کم کنید و لاغر شوید .

جنبه های مثبت در یوگا :
با ورزش یوگا شما می توانید به راحتی بر روی عضله های بدن تان و اعصابی که در جای جای بدن تان قرار دارند تسلط داشته باشید و کارهای تان را به سادگی انجام دهید.
معمولا افرادی که با رژیم های غذایی لاغر می شوند،بعد از مدتی دچار ضعف اعصاب می شوند.اما افرادی که با یوگا وزن شان را کم می کنند نه تنها دچار ضعف اعصاب نشده اند بلکه قدرت تفکر و نوآوری شان نیز افزایش می یابد.یوگا مانند یک قرصی می باشد که بعد از خوردن آن دردهایتان محو می شوند و این احساس برای افرادی که دچار درد هستند چفدر لذت بخش می باشد.
در ورزش های دیگر هنگامی که فرد به یک حد بالایی برسد متوقف می شود و ادامه راه برایش سخت می شود اما با ادامه دادن یوگا و رسیدن به سطح بالا میل به ادامه و یادگیری هر چه بیشتر در انسان متولد می شود.یوگا ورزشی می باشد که کاملا قدمت دارد و از سالیان خیلی دور نیز این ورزش متدوال بوده است اما به نوعی متفاوت تر از امروز .حتی اگر نخواهید و تمایل نداشته باشید که به کلاس های بیرون بروید شما می توانید از دی وی دی های که در بازار وجود دارد استفاده کنید و بتوانید این ورزش ذهنی را به سادگی یاد بگیرید.
 
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ - ندا فراهانی
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
فواید تمرینهای یوگا بر بدن
چرا یوگا می کنیم؟
یوگا و سیستم اسکلتی
تاثیر یوگا بر کمر درد
پیشگیری از آسیبهای یوگا