یوگای داغ چیست؟
یوگا ورزشی جسمی و روانی (فکری) می‌باشد که در شبه قارهٔ هند و توسط هندوها به وجود آمده‌است.یوگا فواید زیادی برای جسم و روح دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با یوگای داغ آشنا کنیم

یوگای داغ Hot Yoga چیست و چطور انجام می شود؟

یوگای داغ شکل شدیدی از یوگاست که در یک استودیو با دمای 40 درجه سانتیگراد و رطوبت 40 درصد انجام می شود.اسم رسمی یوگای داغ یوگای بیکرم Bikram yoga است.

بیکرم یوگا یک برنامه 90 دقیقه ای است که مجموعه یک سری 26 تایی پوزیشن (وضعیت) های مختلف است. این وضعیت ها نیازمند انقباض های طولانی، نیرومند و کنترل شده همه عضلات اصلی هستند. ماهیت لزوم این ژست ها و گرمای موجود در استودیو برای بالا بردن ضربان قلب و خسته شدن عضلات است.

به خاطر شدت این نوع یوگا و پتانسیل آن برای بروز بیماری های ناشی از گرما، یوگای داغ برای همه مناسب نیست. اگر دچار نگرانی های جسمی هستید، قبل از شروع یوگای داغ حتما با پزشک مشورت کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید باور نکردنی یوگا بر بدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آموزش حرکات یوگا

یوگای داغ چیست؟

اگر بیماری قلبی دارید، دچار مشکلات کم آبی یا عدم تحمل گرما هستید، یا سابقه ابتلا بیماری های مرتبط با گرما را دارید (مانند گرمازدگی) بهتر است یوگای داغ را انجام ندهید. یوگای داغ برای خانم های باردار نیز توصیه نمی شود.

اگر هیچگونه نگرانی جسمی ندارید و می خواهید که در کلاس یوگای داغ شرکت کنید، حتما مقدار زیادی آب بنوشید و اگر احساس سرگیجه، سبکی سر یا به هر شکلی حس بیماری دارید، تمرین را متوقف کنید.


بیشتر بدانید : آموزش 8 حرکت یوگا برای درمان استرس


تهیه و ترجمه: گره سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ