حرکات یوگا - حرکت هلال ماه ( Crescent Moon Pose )
حرکت هلال ماه باعث قوی شدن پاها، کمر، شانه‎ها و بازوها و بالا بردن استقامت می‎شود.

 حرکت هلال ماه یوگا

حرکت هلال ماه باعث بازکردن مفاصل ران و قفسه‎ی سینه شده و تعادل شما را افزایش می‎دهد. تمرینی عالی برای شروع یک سری تمرین‎های خم کردن کمر می‎باشد. بخش پایینی کمر آزاد می‎شود، عضله‎های ران کش می‎یابند و شما استقامت پاهای خود را بالا می‎برید. شما همچنین تمرکز و هماهنگی خود را افزایش می‎دهید.

 

 


1- زانو بزنید و کمر خود را راست بگیرید.

 

crescent-moon-step1.gif

گام اول


2- پای راست خود را جلو بگذارید تا پا اندکی جلوی زانو باشد و قسمت بالایی آن در موازات با کف زمین قرار داشته باشد. پای چپ (پایی که عقب است) روی کف زمین قرار می‎گیرد به نحوی انگشتان پا و قسمت پایینی پا روی زیر انداز هستند. شما می‎توانید کشش عضله‎های پای خود را در قسمت جلوی مفصل ران چپ خود با خم کردن بیشتر و بیشتر پای جلو، افزایش دهید.

 

crescent-moon-step2.gif

گام دوم


3- هر دو دست خود را بالا ببرید، و دو شست دست را در هم قفل کنید. در همان زمان، بازوهای خود را به سمت بالا کش دهید و اندکی شست‎ها را از هم دور کنید. سپس زانوی خود را در عقب بالا بکشید تا وزن شما به صورت مساوی بین پای جلویی و عقبی تقسیم شود. به جلو نگاه کنید و روی یک نقطه تمرکز کنید. این امر به شما کمک می‎کند تعادل خود را حفظ کنید. اگر انجام آن برای شما آسان بود، می‎توانید به جای نگاه کردن به سمت جلو به سمت بالا یا عقب نگاه کنید. مهم است که استخوان قفسه‎ی سینه‎ی شما افتاده باقی بماند و زیاد در قسمت پایینی کمر خود گودی ایجاد نکنید. با کش دادن بازوها کمر خود را نیز کش می‎دهید. زمان انجام این کار، سعی کنید که پویایی را از استخوان خاجی تا مفصل ران حفظ کنید.

 

crescent-moon-step3.gif

گام سوم


همچنین در ابتدا شما می‎توانید بدون بالا آوردن زانوی پشتی از کف زمین، این آسانا را انجام دهید. چنین چیزی باعث کمتر سخت بودن این ورزش برای عضله‎های پا و حفظ تعادل آسان‌تر برای شما می‎شود. پای پشتی را کاملاً کش دهید و زانو را خم نکنید.
برای اینکه حداکثر استفاده را از این تمرین بکنید سعی کنید پای جلوی خود را بیشتر خم کنید، پشت پای خود را حتّی بیشتر کش دهید، تا جای ممکن آرام‌تر نفس بکشید و دستان خود را تا جای ممکن کش دهید.

 

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ