مادران سیگاری بخوانند
چنانچه مادران قبل از دوران بارداری اقدام به ترک سیگار نمایند می توانند به تولد نوزادی سالم امیدوار باشند.
یک متخصص زنان و زایمان، سقط جنین و کاهش وزن جنین را شایع‌ترین عارضه کشیدن سیگار در مادران باردار عنوان کرد.

دکتر فاطمه نجف زاده اظهار کرد: متاسفانه مادران باردار با کشیدن سیگار موجب می‌شوند تا مواد سمی موجود در سیگار در خون آنها گردش کرده و علاوه بر عوارض گفته شده، تاثیرات منفی بر روی مغز جنین داشته و موجب کند ذهنی جنین آنها شود. نجف زاده با تاکید بر لزوم ترک زودهنگام سیگار در مادران باردار، گفت: هر چه سریعتر برای ترک سیگار اقدام شود امید به تولد نوزاد سالم نیز افزایش می یابد.

به گفته این متخصص زنان و زایمان، چنانچه مادران قبل از دوران بارداری اقدام به ترک سیگار نمایند می توانند به تولد نوزادی سالم امیدوار باشند. وی یادآور شد: ترک سیگار حتی در دوران بارداری نیز می تواند تا حد زیادی سلامت جنین را تامین کند.

این متخصص زنان و زایمان علاوه بر مادران باردار، از مادران شیرده نیز خواست تا هر چه سریعتر نسبت به ترک سیگار خود اقدام کنند. به گفته نجف زاده، مصرف سیگار در مادران شیرده موجب ناراحتی‌های گوش، درد شکم و بی قراری در نوزادان آنها خواهد شد. وی از مادران شیرده سیگاری خواست حتی اگر قادر به ترک سیگار نیستند تعداد سیگارهای خود را در روز کم کرده و از کشیدن سیگار دو ساعت قبل از شیردهی به نوزاد خود خودداری کنند تا عوارض کمتری متوجه نوزاد آنها شود.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

مطالب پیشنهادی:
آیا سیگار به کم شدن استرس کمک می‌کند؟
با این روشهای طلایی سیگار را ترك كنید(1)
با این روشهای طلایی سیگار را ترك كنید(2)
اگر نمی خواهید سیگار را ترک کنید، این مطلب را بخوانید