چرا بعضی از بچه ها روی نوک انگشتان پا راه می روند؟
بهتر است کودکانی که پس از یکسال راه رفتن هنوز مشکل نوک پا راه رفتن را دارند حتماً‌ به ارتوپدی اطفال ارجاع داده شوند.برخی از مشکلات عصبی و مغزی همچون فلج مغزی خفیف می‌تواند از دلایل راه رفتن با نوک پا باشد لذا مراجعه به ارتوپدی اطفال در این شرایط ضرورت دارد.

چرا برخی کودکان روی پنجه پا راه می‌روند؟

شیرین زمانی، متخصص ارتوپدی در ارتباط با راه رفتن با نوک انگشتان پا در کودکان اظهار داشت:‌ کودکانی که تازه شروع به راه رفتن کرده و میانگین سنی 8 ماه تا یک سال را دارند، راه رفتن از طریق نوک پا یا انگشتان پا عمدتاً مسئله خاصی نیست و نیاز به درمان ندارد.

 

بیشتر موارد کودکانی که با انگشتان پا راه می‌روند، این مشکل در آنها به صورت خود به خودی رفع می‌شود.

در صورت استمرار این روش راه رفتن در کودک،  پزشک پس از معاینه،  ورزش‌های خاص توصیه کرده و با توصیه‌هایی به پدر و مادر اصلاح عادت راه رفتن را در کودک ایجاد می‌کند.

 

بهتر است کودکانی که پس از یکسال راه رفتن هنوز مشکل نوک پا راه رفتن را دارند حتماً‌ به ارتوپدی اطفال ارجاع داده شوند.

برخی از مشکلات عصبی و مغزی همچون فلج مغزی خفیف می‌تواند از دلایل راه رفتن با نوک پا باشد لذا مراجعه به ارتوپدی اطفال در این شرایط ضرورت دارد.

 اکثر کودکان به دلایل ارثی با این مشکل مواجه بوده و اکثراً به صورت خود به خودی راه رفتن در آنها اصلاح شده و در غیر اینصورت از طریق فیزیوتراپی و کاردرمانی با توصیه پزشک برای درمان اقدام می‌شود.

البته در موارد خیلی نادر نیز این مسئله نیاز به جراحی دارد.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:farsnews.com