این بازی خطرناک را با کودکتان نکنید!
 آیا شما هم از افرادی هستید که هنگام سرگرم کردن کودکان کم سن و سال، آنها را اصطلاحا به هوا می اندازید و از خنده و شادی آنها لذت می برید؟ محققان تاکید دارند که این اقدام و یا تکان دادن شدید کودک به هر دلیل، سلامتی و حتی زندگی آنها را به خطر می اندازد.

سندرم تکان کودک

محققان آمریکایی در یک مطالعه گسترده جدید، نظر صدها پزشک را در خصوص "سندرم تکان کودک" براساس موارد درمانی جویا شدند؛ نتیجه این بود که چنین رفتاری آسیب های جدی به کودک وارد می کند. آسیب های یاد شده می تواند کشنده و شامل:

  1. -هماتوم ساب دورال (تجمع خون در مغز)
  2. -خونریزی جدی شبکیه
  3. -کما 
  4. -مرگ

شود.


به گزارش پایگاه اینترنتی هلث نیوز لاین،628 پزشک شرکت کننده در این تحقیق، عمدتا در ارزیابی جراحت های کودکان در 10 بیمارستان بزرگ کودکان در آمریکا شرکت داشتند.


در این بررسی بیش از 80 درصد از پزشکان تایید کردند که تکان دادن کودک زیر 3 سال به احتمال زیاد هماتوم ساب دورال را در پی دارد. 90 درصد از کارشناسان پاسخ دادند که تکان دادن کودکان به احتمال زیاد یا بسیار زیاد به خونریزی شدید شبکیه دچار می شود و 78 درصد پزشکان نیز از از احتمال مرگ و کما سخن گفتند.
این مطالعه در مجله Pediatrics منتشر شد.


خون مردگی داخل مغز یا هماتوم ساب دورال (زیر سخت شامه) به خونریزی گفته می شود که تجمع خون و لخته (هماتوم ) در زیر خارجی ترین غشا از سه غشای پوشاننده مغز را به همراه دارد.




گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:irna.ir