مادران شیرده رژیم غذایی نگیرند
رئیس فرهنگستان علوم پزشكی گفت: مادران شیرده، اصلا رژیم غذایی نگیرند و در دوران شیردهی تغذیه مناسب و خواب كافی داشته باشند.

مادران شیرده به هیچ عنوان رژیم غذایی نگیرند

دكتر علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشكی و متخصص كودكان و فوق تخصص نوزادان: مادرانی كه در دوره شیردهی قرار دارند به هیچ عنوان نباید رژیم غذایی بگیرند زیرا هر اندازه كه میزان انرژی و وزن مادر شیرده كم شود بر كیفیت شیر و وزن نوزاد تاثیرگذار خواهد بود. مادران شیرده لازم است خواب كافی نیز داشته باشند.


وی در ادامه با تاكید بر ضرورت ارتقای دانش و آگاهی مردم در حوزه سلامت بیان كرد: شركت های تجاری و سازنده های كالاهای پزشكی در برخی از موارد از كم آگاهی مردم و همچنین كادر پزشكی بهره می گیرند و با شایعه، دانسته ها و باورهای اشتباه را به مردم القا می كنند. بنابراین مهمترین وظیفه سربازان نظام سلامت افرایش دانش مردم و همچنین كادرپزشكی كشور است تا پزشكان نیز با دقت، اطلاعات روز را رصد كنند تا به سمت باورهای غلط نروند.


دكتر مرندی در خصوص اقدام برای نهادینه كردن تغذیه با شیر مادر اظهارداشت: در سالهای اول انقلاب اسلامی متاسفانه مصرف شیر خشك به شدت همچون سایر كشورها رایج بود. بنابراین به دنبال آن بودیم كه از طرق مختلف در راستای سلامت مردم و جامعه به خصوص مادران و كودكان اقدام به ترویج تغذیه با شیر مادر كنیم. از این رو با اساتید جلسات مختلفی را برگزار و برنامه ریزی كردیم. به كادر پزشكی، اساتید، دانشجویان، مردم و ... آموزش های لازم را ارائه كردیم. با حضور اساتید، كادر پزشكی و پرستاران در سراسر كشور كارگاه های آموزشی برگزار نمودیم كه در این مسیر صدا و سیما كه همواره در هر اقدام فرهنگی در حوزه سلامت با گستردگی فراوان وارد شده اند؛ در آن زمان نیز خارق العاده وارد می شوند و نقش بسزایی در این زمینه داشتند. امروز نیز با توجه به تغییر در نسل مادران، كادر پزشكی و ... نیازمند تداوم آموزش ها هستیم.




گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatnews.com