دلیل خنده های نوزادان چیست؟
درواقع لبخند نوزاد یک هفته ای متقارن نیست و به گوشه لب محدود شده و همراه آن چشم ها و گونه ها حرکتی انجام نمی دهند و به عبارت دیگر ماهیچه ها هنوز برای خندیدن توانمند نیستند.

خندیدن نوزادان، علت چیست؟

دلیل خنده ناگهانی اطفال چیست؟

لبخندی که روی صورت شیرخواران نمایان می شود ناشی از چه عواملی است؟

می خواهیم بدانیم خندیدن و تغییرات خلقی مختلف در اطفال با چه عواملی ایجاد می شود.

جعفر بای روانشناس و آسیب شناس اجتماعی  گفت: خندیدن بسیار علامت خوبی است و همه ی پزشکان و محققان به انجام آن تاکید دارند و خنده درمانی به خصوص در کودکان در بسیاری از کشورهای پیشرفته صورت گرفته. از همان هفته اول مادران حس میکنند نوزادشان لبخند می زند اما حقیقت آن است که او تلاش میکند تا این کار را انجام دهد.

درواقع لبخند نوزاد یک هفته ای متقارن نیست و به گوشه لب محدود شده و همراه آن چشم ها و گونه ها حرکتی انجام نمی دهند و به عبارت دیگر ماهیچه ها هنوز برای خندیدن توانمند نیستند.نوزاد در این سن تنها در خواب می خندد و چون در جواب نوازش یا یک حس نیست و ارتباطی به دنیای خارجی ندارد به آن لبخند دائمی گویند.

لبخند گوشه لب او واکنش هوشیارانه به اتفاقات اطراف نیست، همچنین چشمان او به خلاءنگاه می کند چون قدرت بینایی و سیستم عصبی او هنوز کامل نیست و لبخند او نشانه احساسات و شادی اش نیست.خندیدن و گریه کردن هردو واکنش های غیر اکتسابی است و به ما کمک می کنند تا با اطرافیانمان بهتر ارتباط برقرار کنیم اما خنده برای یک نوزاد به جز برقراری ارتباط راه حلی است که برای مجذوب کردن والدین از آن استفاده می کند.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:نی نی عسل