سرطان پروستات یكی از شایع ترین سرطان ها در مردان است كه به دلیل علامت های ظاهری كم آن به عنوان بیماری خاموش شناخته می شود.



فوق تخصص پیوند كلیه گفت: سرطان پروستات یكی از شایع ترین سرطان ها در مردان است كه به دلیل علامت های ظاهری كم آن به عنوان بیماری خاموش شناخته می شود.

"دكتر فرامرز فاضلی" اظهار داشت: به طور كلی سرطان پروستات از رشد سلول های بدخیم در داخل پروستات ایجاد می شود و یكی از شایعترین سرطان ها در مردان است.

وی افزود: احتمال بروز این سرطان با افزایش سن زیاد می شود و احتمال این كه یك مرد 50 ساله تا آخر عمرش به سرطان پرستات مبتلا شود 40 درصد است.

این فوق تخصص پیوند كلیه با بیان این كه این بیماری قابل درمان است، تصریح كرد: اگر در مراحل اولیه، این بیماری تشخیص داده شود بیماری تقریبا به طور كلی از میان می رود و در غیر این صورت مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش خواهد رفت.

وی به توجه بیشتر مردان و پیشگیری از این بیماری تأكید كرد و افزود: مردان بالای 40 سال آزمایش سالیانه PSA  از طریق خون و معاینه توسط پزشك را انجام دهند.

دكتر فاضلی علائم این بیماری را شامل مشكل در ادرار كردن به صورت تكرر ادرار، ‌خون در ادرار، ادرار دردناك و بند آمدن ادرار یا قطره قطره آمدن ادرار عنوان كرد.

 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : Jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی:
چگونه در پیادهروی کالری بیشتری بسوزانیم؟

بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است ؟
آیا پیاده روی باعث لاغری می شود؟
نکاتی جالب توجه راجع به پیاده روی
6 توصیه اساسی به اهالی پیاده روی