آقایان حتما بخوانند
ورزش روزانه و مداوم حداقل به مقدار 30 دقیقه در روز نقش پیشگیری کننده داشته و به میزان 13 درصد از خطر ابتلا به سرطان پروستات می کاهد.
یک جراح کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه کاهش مصرف گوشت قرمز تاثیر بسزایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات دارد، گفت: پرهیز از مصرف الکل نیز در پیشگیری از ابتلا به سرطان به اثبات رسیده است.

دکتر سیمین وحیدی با بیان اینکه فعالیت جسمانی و مصرف غذای سالم با کالری پائین ‌(کمتر از 125 کیلوکالری در 100 گرم غذا) در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نقش چشمگیری دارد، گفت: شیوه‌ زندگی صحیح به‌ طور قابل ‌توجهی سبب کاهش احتمال سرطان تهاجمی پروستات می‌شود. وی گفت: مصرف کمتر از 500‌ گرم گوشت ‌قرمز در‌هفته یا مصرف کمتر از 125‌ کیلوکالری به ‌ازای 100گرم غذا در روز، احتمال تومورهای تهاجمی را در افراد کاهش می دهد.

این جراح کلیه و مجاری ادراری تصریح کرد: مردان مبتلا به سرطان پروستات نیز می‌توانند بیماری خود را کنترل کرده و با استفاده از جیره‌ غذایی و شیوه‌ زندگی صحیح از شدت تهاجمی بودن سرطان بکاهند. وحیدی گفت: مردان برای حفظ سلامت و پیشگیری از سرطان پروستات باید حتی الامکان از افزایش وزن پیشگیری کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش در پیشگیری از سرطان یادآور شد: ورزش روزانه و مداوم حداقل به مقدار 30 دقیقه در روز نقش پیشگیری کننده داشته و به میزان 13 درصد از خطر ابتلا به سرطان پروستات می کاهد.

وحیدی محدود کردن مصرف گوشت قرمز را مهمترین راهکار مقابله با سرطان پروستات عنوان کرد و افزود: کاهش مصرف گوشت و چربی‌های اشباع شده به ویژه مصرف نکردن گوشت‌های کنسروی که آغشته به نمک است می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات موثر باشد.

وی تاکید کرد: پرهیز از مصرف الکل نیز در پیشگیری از ابتلا به سرطان به اثبات رسیده است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir

مطالب پیشنهادی:
این غذاها خطر سرطان پروستات را افزایش می دهند
این رژیم غذایی سرطان پروستات را مهار می کند
آیا بزرگ شدن پروستات باعث سرطان پروستات می شود؟
آسپرین و سرطان پروستات
درمان سرطان پروستات با استفاده از سرما!!