صبحانه ای مردانه برای مبارزه با ناباروری و استرس
صبحانه وعذه غذایی مهمی برای تمام گروه های سنی و جنسیتی است. اما این بار می خواهیم صبحانه ای مخصوص مردان را پیشنهاد کنیم که از ناباروری و استرس پیشگیری می کند.

افزایش قدرت باروری در مردان با اسیدهای چرب امگا3 و ویتامین D

صبحانه نقش کلیدی در سلامت بدن ایفا می‌کند و آقایان به هیچ وجه نباید از این وعده غذایی غافل شوند. از جمله این مواد ضروری برای آقایان در وعده صبحانه می توان به گروه اسیدهای چرب امگا 3 که باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزول می شوند و ویتامین D که باعث افزایش هورمون تستوسترون در بدن آقایان می شوند اشاره کرد که هر دو قدرت باروری را در مردان افزایش می دهند و از استرس جلوگیری می کنند و همچنین قوای جسمی را بالا می برند.

 

مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3

از جمله مواد غذایی مفید برای آقایان می توان اسیدهای چرب امگا 3 را نام برد که در ماهی های روغنی وجود دارند و باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزول شود که نقش اساسی در ایجاد استرس و نگرانی در آقایان دارد و در دراز مدت باعث ناباروری در آنها می شود. که قرار دادن مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 شامل:

  1. -انواع دانه های آجیل

  2. -سویا 

  3. -تخم مرغ

در وعده صبحانه می تواند سبب افزایش میزان ترشح هورمون تستوسترون در بدن آقایان شده و قدرت باروری را در آنها تقویت کند.

 

مواد غذایی حاوی ویتامین D

مواد غذایی حاوی ویتامین D هم یکی دیگر از ترکیبات ضروری برای وعده صبحانه برای آقایان است، از جمله مواد غذایی حاوی این ویتامین ارزشمند می توان:

  • -آب پرتقال غنی شده

  • -شیر

  • -زرده تخم مرغ 

  • -جگر گوساله

را نام برد.


براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه "گراتس" کشور اتریش، مصرف ویتامین D می تواند سطح هورمون تستوسترون بدن آقایان را افزایش دهد و علاوه بر بالا بردن توان فیزیکی و قدرت بدنی، سبب افزایش باروری در آنها شود.


برخی مواد شیمیایی درون پلاستیک و شامپوها دارای هورمون استروژن بوده و به شدت بر قدرت باروری آقایان تاثیر منفی می‌گذارند؛ به همین دلیل کارشناسان برای کاهش سطح استروژن موجود در خون توصیه می کنند آقایان مواد غذایی چون تخم مرغ و کلم بروکلی در وعده صبحانه مصرف کنند تا قدرت باروری آنها افزایش یابد.



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir