پریود در مردان چگونه است؟!!
شاید عجیب به نظر برسد، اما پریود در مردان هم اتفاق می افتد که با شکل پریود در خانم ها تفاوت های زیادی دارد. در این مقاله به بررسی پریود در مردان می پردازیم

آیا مردها هم پریود می شوند؟

گاهی مردها در یک دوره زمانی خاص در هر ماه بدخلق می شوند که این سوال برای ما به وجود می آید که آیا مردها هم پریود می شوند؟ از لحاظ رفتاری اگر صحبت کنیم، بله. متخصصان تحقیقات زیادی در این باره انجام داده اند تا متوجه شوند چرا مردها گاهی طوری رفتار می کنند که انگار دچار سندروم پیش از قاعدگی شده اند.


آیا مردها دچار سندروم پیش از قاعدگی یا PMS می شوند؟

البته مردها سندروم پیش از قاعدگی را به شکلی که رحم و تخمک برای باروری آماده شوند، تجربه نمی کنند. اما برخی مردها دچار PMS یا سندروم پیش از قاعدگی مردانه می شوند که IMS نامیده می شود. IMS مخفف عبارت Irritable Male Syndrome و به معنای سندروم تحریک پذیری مردانه است. این سندروم به دلیل افت قابل توجه تستوسترون testosterone در بدن مردان است. تستوسترون هورمونی است که باعث حس قدرت و جذابیت در مردان می شود. سندروم تحریک پذیری مردانه در هر زمانی رخ می دهد و معمولا با تغییر در سطح هورمون تستوسترون همراه است. اما معمولا میزان تستوسترون در ابتدای صبح در بالاترین سطح و در انتهای روز در کمترین سطح خود است.

بیشتر بدانید : سندرم پیش از قاعدگی را بشناسید


چه عاملی باعث کاهش سطح تستوسترون می شود؟

عوامل زیادی باعث کاهش سطح تستوسترون می شوند، از استرس گرفته تا تغییر رژیم غذایی، هر چیزی ممکن است بر روی سطح تستوسترون مردان تاثیر بگذارد. جالب است که پریود در مردان منجر به بروز مشکلات روحی و عاطفی در آنها می شود و احساساتی شبیه به پریود زنان را تجربه می کنند.

بیشتر بدانید : وقتی هورمون تستوسترون در بدن یک مرد کم می شود!

در زمان پریود در مردان چه اتفاقی می افتد؟

مرد خسته

پریود در مردان یا سندروم تحریک پذیری مردان باعث می شود بیشتر از قبل عصبانی و بد خلق باشند. به علاوه مردان در این دوره به شدت مضطرب و افسرده هستند و دچار اعتماد به نفس خیلی پایین می شوند.


زمانی که یک مرد پریود می شود چه باید کرد؟

اگر بد خلقی مردتان مشکل ساز شده با او صحبت کنید و نگرانی خود را ابراز کنید و هچنین با پزشک مشورت کنید. پزشک می تواند با ارائه برخی راهکارها، از جمله تغییر در رژیم غذایی، توصیه هایی برای کاهش استرس، داروهای هورمونی یا دیگر درمان ها به بهبود شرایط کمک کند.

اگر همسر شما خیلی بد خلق شده و شما فکر می کنید در حال گذراندن دوره پریود خود است یا سندروم تحریک پذیری مردانه را تجربه می کند، بهتر است کمی او را به حال خود رها کنید و با وی مهربانتر باشید تا این دوره بگذرد.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : تستسترون و تمایلات جنسی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کمبود تستوسترون در مردان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : افزایش هورمون تستوسترون در مردان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : افزایش هورمون تستوسترون چه مزایا و معایبی برای مردان دارد؟

بیشتر بدانید : علت نامنظم شدن پریود زمانی که باردار نیستید


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ