بهترین خوراکی ها برای مردان بالای 50 سال
با افزایش سن مردان توده عضلانی بدنشنا ضعیف تر می شود بنابراین باید میزان مصرف پروتئین و مواد معدنی را در رژیم غذایی بالا ببرند.

مردان بالای 50 سال باید این غذاها را بخورند

همراه با افزایش سن مردان، توده‌های عضلانی آنان نیز ضعیف‌تر می‌شون ولی بسیاری از آنان به چنین اتفاقی توجه نمی‌کنند. این درحالی است که تخم‌مرغ به‌عنوان یکی از بهترین منابع پروتئینی سالم شناخته می‌شود و می‌تواند توده عضلانی ضعیف‌شده را دوباره بازسازی کند. بسیاری از متخصصان بر اهمیت استفاده از تخم‌مرغ در رژیم غذایی مردان تاکید می‌کنند.


۱. بهترین خوراکی ها برای مردان بالای 50 سال : قارچ 

قارچ، یکی از مواد غذایی مهم برای مردان است که طعم گوشتی‌تری به غذا می‌دهد و به همین دلیل هم باب طبع بسیاری از مردان محسوب می‌شود. هر فنجان از قارچ فقط ۲۰ کیلو کالری دارد، درحالی که پتاسیم قابل توجهی به بدن می‌رساند و درنتیجه هم به مقابله با اثرات منفی و مخرب سدیم کمک می‌کند و هم فشار خون را کاهش می‌دهد. خوش‌بختانه، افراد گیاه‌خوار نیز می‌توانند از قارچ استفاده کنند تا طعم گوشت را تا حدودی به غذاهای خودشان بازگردانند. 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اگر قارچ مصرف می کنید، بخوانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص قارچ گانودرما + قارچ گانودرما چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جلوگیری از آب مروارید, خشکی چشم و ماکولا با این مواد غذایی

۲. بهترین خوراکی ها برای مردان بالای 50 سال : تخم‌مرغ  

همراه با افزایش سن مردان، توده‌های عضلانی آنان نیز ضعیف‌تر می‌شون ولی بسیاری از آنان به چنین اتفاقی توجه نمی‌کنند. این در حالی است که تخم‌مرغ به‌عنوان یکی از بهترین منابع پروتئینی سالم شناخته می‌شود و می‌تواند توده عضلانی ضعیف‌شده را دوباره بازسازی کند. بسیاری از متخصصان بر اهمیت استفاده از تخم‌مرغ در رژیم غذایی مردان تاکید می‌کنند، چون تخم‌مرغ حاوی ترکیب دیگری به‌ نام لوتئین Lutyyn است. لوتئین می‌تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش بدهد که در صورت مبتلا شدن به آن، شانس نابینایی هم وجود دارد. البته استفاده از تخم‌مرغ زمانی مفید و موثر است که از روغن‌های اشباع و ناسالم برای آماده‌سازی آن کمک نگیرید. 

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : خوردن تخم مرغ نیمرو با فلفل سیاه در وعده صبحانه و خواص غافلگیرکننده اش!!

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : سفیده یا زده تخم مرغ؟ پاسخی جدید به سوالی قدیمی

۳.  بهترین خوراکی ها برای مردان بالای 50 سال :کفیر  

بهترین خوراکی ها برای مردان بالای 50 سال

اگر دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که میکروبیوم روده یا اساسا باکتری‌های درون روده، توجه جامعه علمی را در سال‌های اخیر به خودش جلب کرده است. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که باکتری‌های روده می‌تواند از عناصر کلیدی در حفظ سلامت انسان‌ها باشند، چون با عملکرد سیستم ایمنی مرتبط هستند، بر نحوه جذب مواد مغذی تاثیر می‌گذارند و حتی در تنظیم خلق‌وخو نیز موثرند. 

کِفیر، یکی از محصولات طبیعی حاوی پروبیوتیک و پری‌بیوتیک است که می‌تواند رشد باکتری‌های سالم را در روده‌ها زیاد کند و تعادل لازم را به میکروبیوم روده بازگرداند. کِفیر همچنین می‌تواند به جلوگیری از مبتلا شدن به مشکلات گوارشی در ادامه زندگی کمک کند. به‌ علاوه، محققان متوجه شده‌اند که کِفیر به کاهش التهاب در روده‌ها نیز کمک می‌کند و سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش می‌دهد. 

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : آشنایی با خواص نوشیدنی کفیر

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : کفیر احتمال بروز پوکی استخوان را کاهش می دهد!

۴.  بهترین خوراکی ها برای مردان بالای 50 سال :لوبیا قرمز  

لوبیا قرمز حاوی مقدار زیادی از پروتئین‌های سالم است که فواید زیادی برای خون دارند و درنتیجه می‌توانند به پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی و بیماری دیابت کمک کنند. بعضی از مطالعات نشان می‌دهند که مصرف سه‌چهارم فنجان از لوبیا قرمز به‌صورت روزانه می‌تواند کلسترول بد خون (LDL) را ۵ درصد کاهش بدهد و به همین دلیل هم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و خطر بروز سکته مغزی را پایین بیاورد. 
البته این تمام ماجرای لوبیا قرمز نبود. اگر مردان مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲، روزانه یک فنجان لوبیا قرمز بخورند و این کار را ۳ ماه ادامه بدهند، هم فشار خون و هم سطح قند خون خودشان را پایین می‌آورند. 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با خواص حبوبات آشنا شویم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لوبیا چیتی بهتر است یا لوبیا قرمز؟



گردآوري: گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamatism.com