آنجلینا جولی چه جراحی هایی کرده است؟
مادر جولی نزدیک به یک دهه با بیماری سرطان پستان در حال مبارزه بود تا اینکه در سن 56 سالگی درگذشت.

آنجلینا جولی، بازیگر هالیوود برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به سرطان، تخمدان ها و لوله های رحم خود را با جراحی برداشته است. آنجلینا که 39 سال دارد، بعد از معاینات و آزمایش های پزشکی متوجه شد بعضی از شاخص های التهابی در بدنش افزایش یافته که می توانست دال بر مراحل اولیه سرطان باشد.

بسیاری از خانم ها از دو بیماری که در میان آن ها رواج دارد، وحشت بسیار دارند و برای اطمینان خاطر و در امان بودن از شر این دو بیماری، پزشکان توصیه می کنند که هر 6 ماه یک بار چکاپ شوند تا در صورت بروز علائم آن به سرعت به درمان اقدام کنند. سرطان سینه و سرطان رحم که در صورت تشخیص زودهنگام می توان آثاری بیماری را در بدن از بین برد. اما یکی از هنرپیشگان معروف هالیوود چندسالی است که روش های درمانی جدید را برای جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری ها درپیش گرفته و به اصطلاح دندان خراب را از ریشه کنده است.

 

جراحی برای پیشگیری

آنجلینا جولی، بازیگر هالیوود برای پیشگیری از ابتلای احتمالی به سرطان، تخمدان ها و لوله های رحم خود را با جراحی برداشته است. آنجلینا که 39 سال دارد، بعد از معاینات و آزمایش های پزشکی متوجه شد بعضی از شاخص های التهابی در بدنش افزایش یافته که می توانست دال بر مراحل اولیه سرطان باشد. او که مادر، مادربزرگ و خاله اش را به علت ابتلای به سرطان از دست داده، بلافاصله به سراغ یک جراح رفت. آزمایش های بیشتر نشان داد که او مبتلا به سرطان نیست اما پس از مشورت با پزشکان تصمیم به برداشتن تخمدان ها و لوله های رحم گرفته شد. جولی در نیویورک تایمز نوشت: اتخاذ چنین تصمیم هایی آسان نیست اما کنترل و مقابله با مسائل مربوط به سلامتی امکان پذیر است. او نوشت که تجربه او مشابه هزاران زن دیگر بوده است. دو ژن ACRB1 و ACRB2 اگر جهش پیدا کرده و معیوب شود احتمال ابتلا به سرطان های پستان و تخمدان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و جولی حامل ژن معیوب ACRB1 است که معمولا از طریق وراثت منتقل می شود. پزشکان به او گفتند احتمال ابتلایش به سرطان پستان 87 درصد و به سرطان تخمدان 50 درصد است مگر اینکه با جراحی از آن ها پیشگیری کند. آنجلینا جولی و شوهرش برد پیت شش فرزند دارند که سه تای آن ها را به فرزندی قبول کرده اند.

 

عمل جراحی ماستکتومی

دو سال پیش آنجیلنا جولی برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به سرطان، دست به عمل جراحی ماستکتومی زد. او که 37 سال داشت، در مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز دلایل این اقدام خود را نوشت و گفت: به دلیل دارا بودن یک ژن معیوب، احتمال ابتلایش به سرطان سینه 87 درصد و ابتلا به سرطان تخمدان 50 درصد بوده و به این خاطر دست به عمل جراحی ماستکتومی (برداشتن سینه) زده و آن ها را برداشته است. آنجلینا جولی نوشته است که سرطان سینه باعث مرگ مادرش شد. این بازیگر بعد از جراحی گفت که اکنون می تواند به شش فرزندش بگوید که نباید نگران باشند که مادرشان را به خاطر این بیماری از دست خواهندداد. او از برد پیت، همسرش تقدیر کرد که در تمام طول عمل جراحی در کنار او بوده است. مادر جولی نزدیک به یک دهه با بیماری سرطان پستان در حال مبارزه بود تا اینکه در سن 56 سالگی درگذشت. او نوشته است که پس از آنکه از داشتن ژن معیوب باخبر شد، تصمیم گرفت عمل جراحی برداشتن سینه هایش را انجام دهد و به گفته پزشکان پس از این عمل احتمال ابتلای او به سرطان سینه از 87 درصد به زیر 5 درصد رسیده است.

 
بعد از  جراحی

آنجلینا جولی، پس از انجام عمل جراحی برای برداشتن سینه هایش، در ملا عام ظاهر شد و مورد حمایت های برد پیت و خانواده اش قرار گرفت. او هنگام عمل جراحی گفت: «حالم خیلی خوب است. خیلی احساس خوبی دارم و به خاطر پشتیبانی ای که از من شد، سپاسگزارم.» برد پیت، هنرپیشه 50 ساله نیز می گوید که جولی تصمیم مشکلی گرفته بود و به او افتخار می کند.

 

آنجلینا و جراحی زیبایی

جولی فقط به جراحی های مربوط به سرطان اکتفا نکرده و گویا جراحی های زیبایی نیز در کارنامه پزشکی اش دیده می شود. بله، آنجلینا نیز جراحی زیبایی انجام داده است. این عمل ها شامل جراحی زیبایی بینی، چانه، کوچک سازی لب، لیفتینگ صورت، کشش پوست گردن و حتی تزریق چربی برای داشتن ظاهر جوان تر داشته است و به علاوه شایعه شده بوتاکس نیز انجام داده است. جولی به دنبال این است که زیبایی اش را حفظ کند و جوان بماند. او تمام عمل ها از کشش پوست گردن گرفته تا لیفتینگ صورت را انجام داده است. اگر به بینی او قبل و بعد از عمل نگا کنید، خواهید دید که بینی اش کوچک تر و باریک تر شده است! آنجلینا جولی با لب هایش مشهور است. اگر عکس های قبل و بعد از عمل جراحی لب او را ببینید، خواهید دید که لب هایش به وضوح کوچک تر از قبل شده است. در عکس های قدیمی لب های او بیش از اندازه بزرگ است، اما حالا لب هایش متناسب شده اند. امکان دیگری هم وجود دارد که ظاهر او هنر دست آرایشگرش باشد!

 

آیا آنجلینا بوتاکس کرده است؟

شایعه شده که آنجلینا جولی در همه قسمت های بدنش بوتاکس داشته است. شما می توانید در عکس های او چین و چروک ها را ببینید که قطعا دلیل محکمی برای این است که ثابت شود او بوتاکس نکرده است. اما ممکن است در آینده این کار را انجام دهد؟ کاملا امکان پذیر است. به هر جهت اهمیتی ندارد که آنجلینا چه نوع عمل زیبایی انجام داده، او هنوز یکی از زیباترین زنان جهان با قلبی مهربان است.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : مجله زیبایی سالم