مشکلات پستان های بزرگ و راه حل آن
حتی زنان و دخترهای جوانی که هرگز باردار نشده اند نیز ممکن است احساس کنند که پستان های بیش از حد بزرگی دارند که این قضیه می تواند مشکلات قابل توجهی را به وجود آورد.

دلایل تغییرات در شکل و اندازه پستان ها در سنین و شرایط مختلف زنان

فرایند رشد و بزرگ شدن پستان و همچنین میزان و چگونگی تغییرات در شکل و اندازه پستان ها در زنان مختلف متفاوت است. ممکن است هر ماه قبل از قاعدگی احساس کنید پستان های شما تغییر کرده و یا متورم شده است. این احساس چند روز پس از شروع قاعدگی به صورت خود به خود از بین می رود. زمان بارداری و زایمان به علت تغییرات غدد شیردهی و تولید شیر، پستان ها بزرگتر می شوند. بعد از پایان دوران شیردهی پستان ها به حالت اولیه خود باز می گردند.

با افزایش سن اندازه غدد شیر در پستان ها کاهش پیدا کرده و میزان چربی در آنها بیشتر می شود. این باعث می شود که در برخی از زنان اندازه پستان ها بزرگ تر شده و در برخی دیگر از آنها، پستان ها کوچکتر شوند.

 

پستان ها و تصویر ذهنی بدن در خانم ها

بسیاری از زنان ظاهر و اندازه پستان های خود را دوست ندارند. متاسفانه مسائل فرهنگی در بروز این احساس در زنان تاثیر بسیار زیادی دارد. پستان ها به عنوان یک عضو مهم جنسی محسوب می شوند که معمولا در میزان جذاب بودن یک شخص تاثیر مستقیم دارند. این قضیه به صورت مستقیم با زنانی که در فیلم ها یا عکس ها به ما نشان داده می شوند رابطه داشته و می توان گفت این مدل ها یا بازیگران در ذهن مخاطب تصویری از یک اندام ایده آل را به وجود می آورند. آگاهانه و یا به صورت ناخودآگاه، برخی از زنان تمایل دارند که پستان های خود را با این مدل های رسانه ای مقایسه و همسان سازند. به همین خاطر در حال حاضر بسیاری از زنان و دختران در آرزوی کوچکتر شدن و یا بزرگتر شدن پستان های خود هستند.

 

مشکلاتی که پستان های بزرگ می توانند ایجاد کنند

حتی زنان و دخترهای جوانی که هرگز باردار نشده اند نیز ممکن است احساس کنند که پستان های بیش از حد بزرگی دارند که این قضیه می تواند مشکلات قابل توجهی را به وجود آورد.ممکن است این افراد نسبت به پوشیدن یک سری لباس خاص احساس خوشایندی نداشته باشند و یا برای تعویض لباس در مکان های عمومی مانند باشگاه های ورزشی یا استخرها معذب باشند.انتخاب سینه بند مناسب می تواند کمک بزرگی برای اینگونه افراد باشد اما اگر پستان ها بسیار سنگین باشند ممکن است بند های سینه بند بر روی شانه افراد تاثیر گذاشته و فرد با درد در عضلات قفسه سینه و شانه ها مواجه شود.

 

چه کاری می توان انجام داد؟

اگر نسبت به اندازه پستان هایتان احساس خوشایندی ندارید و همین قضیه باعث بروز مشکلاتی برای شما شده است، می توانید به پزشک مراجعه کرده و با ایشان مشورت کنید. پزشک عمومی وضعیت شما را بررسی کرده و در صورت نیاز شما را به متخصص زیبایی ارجاع می دهد. متخصصین زیبایی می توانند در زمینه عمل جراحی پستان به شما مشورت داده و در صورت لزوم مشکل بزرگی پستان ها را به کمک عمل جراحی حل کنند.

 

عمل جراحی پستان چگونه است؟

جراح در ابتدای کار مقداری از پوست و بافت پستان را بر میدارد. نوک پستان ها در کل فرایند عمل جراحی با غده ها و چربی های باقی مانده می مانند و جدا نخواهند شد، اما ممکن است به سمت بالا جا به جا شوند. بخش هایی از پوست و بافت های پستان برداشته شده و سپس دوباره پوست ها به هم بخیه می شوند. این روش از عمل جراحی پستان برای پستان های بزرگ و یا شل و آویزان انجام می شود.

نتایج این عمل جراحی اغلب بسیار خوب و رضایت بخش است. در این عمل جراحی نه تنها اندازه پستان ها کوچک می شوند بلکه پزشک جراح سعی می کند تا ظاهر و فرمی متناسب با سلیقه خودتان به پستان هایتان بدهد. در این زمینه حتما به طور مفصل و کامل با پزشکتان مشورت کنید.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:shafajoo.com