خون قهوه‌ای در دوره قاعدگی نشان‌دهنده چه مشکلی است؟
برخی از خانم‌ها در روزهای اول دوره قاعدگی، با خون قهوه‌ای مواجه می‌شوند. این مساله ممکن است باعث نگرانی آن‌ها شود و ذهن‌شان را آزار بدهد.

آیا دوره های قاعدگی کوتاه مدت خطرناک است؟

برخی از خانم‌ها در روزهای اول دوره قاعدگی، با خون قهوه‌ای مواجه می‌شوند. این مساله ممکن است باعث نگرانی آن‌ها شود و ذهن‌شان را آزار بدهد. اگر شما هم دچار چنین مشکلی شدید، خوش‌بختانه لازم نیست نگران این مساله شوید چون چیزی که می‌بینید خون کهنه است. ماده‌های قرمز به‌مرور زمان به قهوه‌ای تبدیل می‌شوند.

این حالت ممکن است به‌خاطر خون باقی‌مانده‌ای به وجود بیاید که در آخرین دوره قاعدگی در پوشش داخلی رحم به جا مانده است. حتی این امکان وجود دارد که خون‌ریزی شما در روزهای اول قاعدگی ضعیف‌تر باشد و درنتیجه خون قبل از این‌که به پد بهداشتی برسد، به رنگ قهوه‌ای تبدیل شود. به نظر متخصصان، خون‌ریزی ضعیف هیچ اشکالی ندارد و قهوه‌ای بودن رنگ خون در روزهای اول دوره قاعدگی نشان‌دهنده مساله نگران‌کننده‌ای نیست.

بعضی از خانم‌هایی که در اواخر دهه ۳۰ سالگی به سر می‌برند، دوره‌های قاعدگی یک‌روزه را تجربه می‌کنند و این مساله باعث نگرانی آنان می‌شود. بسیاری از خانم‌ها در طول زندگی با دوره‌های قاعدگی کوتاه‌مدت مواجه می‌شوند و این اتفاق به‌معنای وجود مشکل در بدن آنان نیست.

با این‌حال، اگر در مدت‌زمان دوره قاعدگی شما تغییری به وجود آمد، این مساله را با پزشک متخصص در میان بگذارید. دوره‌های قاعدگی کوتاه‌مدت ناگهانی، ممکن است نشان‌دهنده فیبروئید،‌ پولیپ یا سندرم تخمدان پلی‌کیستیک باشند. فقط پزشک متخصص می‌تواند تعیین کند که شما به این مشکلات دچار شده‌اید یا از سلامتی کامل برخوردار هستید.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatism.com