اهمیت ادرار کردن پس از رابطه جنسی برای زنان
از نکات اصلی و مهم و عامل پیشگیری کننده از عفونت در زنان این است که زنان بعد از رابطه جنسی ادرار کنند تا مثانه شان را تخلیه کنند

تخلیه مثانه پس از رابطه جنسی مهم است

یک رابطه سالم بین زن و شوهر با زندگی سالم جنسی شروع می شود. زوجی که از زندگی جنسی شان لذت نمی برند، به احتمال زیاد در روابطشان دچار مشکل هستند و فرصتی برای صمیمیت پیدا نمی کنند. این مهم است که برای هر دو نفر این بخش از زندگی به خوبی و بی مشکل باشد.

باید بدانید که سلامت جنسی شریک زندگی تان به طور مستقیم سلامت شما را هم تحت تاثیر قرار می دهد. اگر یکی از طرفین دچار عفونت جنسی شود، طرف دیگر هم می تواند همان عفونت را دریافت کند. به همین دلیل بسیار مهم است که بخشهای تناسلی قبل از ارتباط جنسی تمیز باشد. بسیاری از زنان دچار عفونت ادراری می شوند که شایع ترین دلیل آن انتقال از طریق شریک زندگی است. از آنجا که در مردان اسپرم از طریق همان مسیر جریان ادرار انتقال پیدا  میکند ممکن است بسیاری از عفونتهای ادراری به راحتی به شریک زندگی منتقل شود. این مطلب در مورد اهمیت ادرار بعد از رابطه جنسی است.

بیشتر بدانید : اصول اولیه رابطه جنسی خوب

بیشتر بدانید : آیا ادرار کردن قبل و بعد از رابطه جنسی لازم است؟


دفع ادرار بعد از رابطه جنسی

ادرار کردن بعد از رابطه جنسی برای خانم بسیار مهم است. این کار باید بلافاصله بعد از مقاربت انجام شود تا عفونت هایی که ممکن است وارد دستگاه تناسلی  شده باشد، خارج شود. از آنجا که در مردان برای هر دو جریان ادرار و مایع منی مشترک است، به راحتی می تواند عفونتهای ادراری را به دستگاه تناسلی زن وارد کند.


شستن واژن بعد از رابطه جنسی

اهمیت رعایت بهداشت بعد از رابطه جنسی باعث محافظت خودتان در برابر عفونت خواهد شد. نه تنها عفونت ادراری بلکه بسیاری از عفونت های جدی نیز می تواند از طریق مقاربت جنسی راه خود را به بدن باز کند. به همین دلیل همیشه توصیه میشود از کاندوم استفاده شود تا هر دو شریک زندگی از بیماری های مقاربتی در امان باشند. با این حال اگر از چنین وسیله ای استفاده نمی کنید. بهتر است بهداشت مناسب را رعایت کنید. 


چرا مردان کمتر احتمال دارد دچار عفونت شوند؟

به طور کلی احتمال ابتلا به عفونت در مردان در مقایسه با زنان بسیار کمتر است، دلیل آن هم این است که مجرای خروجی مثانه و مجرای تناسلی در زنان از هم جدا هستند و همین موضوع شانس عفونت را در مردان بسیار کمتر می کند. بر همین اساس و برپایه آنچه گفته شد و اینکه احتمال عفونت در زنان بیشتر از مردان است به صورت کلی توصیه می شود هر دو طرف آلت تناسلی شان را قبل و بعد از مقاربت جنسی به خوبی بشویند تا از انتقال عفونت جلوگیری شود. یکی از نکات اصلی و مهم و عامل پیشگیری کننده از عفونت در زنان این است که زنان بعد از رابطه جنسی تخلیه مثانه است تا عفونت از طریق ادرار خارج شود. 


بیشتر بدانید : شبها برای دستشویی رفتن بیدار میشوید؟ علت تکرر ادرار در شب چیست؟


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:niniban.com