ابتلا به عفونت جنسی و نظافت منظم ناحیه تناسلی
محققان پس از مطالعه‌ای تازه متوجه شده‌اند افراد فعال جنسی و کسانی که به طور منظم موهای نواحی تناسلی خود را کوتاه می‌کنند ممکن است بیشتر در خطر ابتلا به عفونت‌های جنسی باشند.

آیا نظافت منظم ناحیه تناسلی اشکالی دارد؟

در یک بررسی تازه مشخص شد، در مقایسه با آنهایی که موهای ناحیه تناسلی خود را کوتاه نمی‌کنند، آن دسته از افرادی که به طور منظم و مرتب موهای این نواحی را میتراشند، ۸۰ درصد بیشتر در معرض خطر عفونت‌های منتقله از راه جنسی قرار دارند.

دکتر چارلز آزتربرگ، استاد جراح در دانشگاه تگزاس و سرپرست نویسندگان این مطالعه، گفت: تحقیق صورت گرفته نشان می‌دهد میان نظافت موهای ناحیه تناسلی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های منتقله از راه جنسی ارتباطی وجود دارد، اما این ثابت نمی‌کند که نظافت موهای ناحیه تناسلی مستقیماً موجب افزایش خطر ابتلای افراد به چنین عفونت‌هایی است.

این محققان اضافه کردند که دو راه برای توضیح یافته‌های این تحقیق وجود دارد. اول این‌که ممکن است افراد حین زدودن موهای زهار بیشتر در معرض خطر ایجاد بریدگیهای کوچک روی پوستشان باشند و از این طریق باکتری‌ها و ویروس‌های موجود بیماری‌های جنسی براحتی وارد بدن شوند و دوم آن‌که ممکن است کسانی که به طور منظم موهای عانه را میتراشند از سویی دیگر فعالیت جنسی بیشتری هم داشته باشند و در نتیجه بیشر در معرض منابع عفونت جنسی قرار گیرند.

بررسی منتج به این یافته‌ها با بررسی و تحقیقی از ۷۵۸۹ شرکت کننده در سنین ۱۸ تا ۶۵ سال صورت گرفته و جزئیات بیشتر آن در شماره ۱۵ آذر مجله عفونت‌های منتقله جنسی (Sexually Transmitted Infections) منتشر شده است. 


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamatonline.ir