علت و درمان تکرر, سوزش و عفونت ادرار در زنان
یشتر خانم‌هایی که از مشکلات مجاری ادراری گلایه دارند، در حقیقت هیچ مشکلی ندارند.در حقیقت این افراد مثانه خود را به خوبی تربیت نکرده‌اند، به طور مثال خانم هایی که چای زیاد مصرف می‌کنند به ناچار بیشتر به دستشویی مراجعه کرده و تصور می کنند که مشکلات ادراری دارند.

چرا خانم ها به متخصصان ارولوژی مراجعه می کنند؟

ناصر سیم فروش فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: مهمترین دلیلی که خانم ها به متخصصان ارولوژی مراجعه می کنند، عفونت های ادراری است. بیشتر خانم‌هایی که از مشکلات مجاری ادراری گلایه دارند، در حقیقت هیچ مشکلی ندارند.در حقیقت این افراد مثانه خود را به خوبی تربیت نکرده‌اند، به طور مثال خانم هایی که چای زیاد مصرف می‌کنند به ناچار بیشتر به دستشویی مراجعه کرده و تصور می کنند که مشکلات ادراری دارند.

 

درمان سوزش ادرار در زنان:

خانم هایی که برای مشکلات مجاری ادراری و کلیوی به متخصص ارولوژی مراجعه می کنند و نتایج سونوگرافی و آزمایشات آنها سالم است دیگر نباید وسواسی درباره بیماری داشته باشند.

- این افراد باید از مصرف بیش از حد چای و قهوه خودداری کنند.

- زمانی که به دستشویی می روند، اجازه دهند مثانه کاملا خالی شود.

- خانم ها سعی کنند تقریبا هر سه ساعت به دستشویی مراجعه کنند تا رفلکس‌های مثانه خوب عمل کرده و مثانه حجم داشته باشد.

- خانم‌ها اگر مثانه خود را فیزیوتراپی کنند دیگر نیازی به مراجعات مکرر به پزشک ندارند، ممکن است عفونت‌های زنان نیز در این مورد موثر باشد.

با رعایت این نکات ساده به زودی مشکل سوزش ادرار آنها از بین می رود.

 

درمان عفونت ادرار در زنان:

خانم‌ها به دلیل کوتاه بودن مجاری ادراری بیشتر دچار عفونت ادراری می‌شوند که به همان نسبت نیز درمان در خانم ها راحت‌تر است.کسانی که مرتب دچار عفونت ادراری می‌شوند یا پس از درمان طولانی بهبود پیدا می کنند، می‌توانند با مراجعه به متخصص ارولوژی خانم و انجام یک سیستوسکوپی و گرفتن نوار مثانه مشکل خود را پیگیری و درمان کنند و این آزمایشات برای کسانی انجام می‌شود که دیگر به درمان‌های معمولی جواب نمی‌دهند.اکنون 110 متخصص ارولوژی خانم در کشور داریم و خانم‌ها به راحتی می‌توانند به آنها مراجعه کنند.

 


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir