پریود شما درباره طول عمرتان چه می گوید؟
حقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو ، بیان می کند که زمان پریود شدن و زمان یائسه شدن تان ممکن است باعث شود عمر طولانی تری داشته باشید.

تاثیر دیرتر پریود شدن و دیرتر یائسه شدن بر طول عمر زنان

دیر بالغ شدن شاید برایتان خوشایند نباشد به خصوص وقتی می بینید اندامتان مانند همسالانتان هنوز خودش را نشان نداده است. ولی تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو ، بیان می کند که زمان پریود شدن و زمان یائسه شدن تان ممکن است باعث شود عمر طولانی تری داشته باشید.

درمطالعه منتشر شده در مجله یائسگی منوپوز Menopause محققان با بررسی اطلاعات یک طرح ابتکاری و طولانی مدت در مورد سلامت زنان و آنالیز داده های 16000 زن یائسه آمریکایی با یافته های جالبی روبرو شدند: شرکت کنندگانی که دوران قاعدگی شان از 12 سالگی یا بالاتر شروع شده بود و افرادی که یائسگی را در 50 سالگی یا بالاتر تجربه کرده بودند، شانس بیشتری برای گرفتن تولد 90 سالگی شان داشتند.

 

پریود شما درباره طول عمرتان چه می گوید؟

به گفته دکتر علاءالدین شادیاب  Aladdin Shadyab، نویسنده مطالعه: " تیم ما به این نتیجه رسید که زنانی که شروع پریود یا قاعدگی شان در سن بالاتری اتفاق افتاده است، کمتر دچار مشکلات سلامتی خاص مثل بیماری های قلبی عروقی می شوند. و زنانی که دیرتر یائسه می شوند از سلامت کلی بسیار بهتری برخوردار هستند، که همین امر می تواند توضیح دهنده یافته های ما باشد. "

همچنین زنانی که دیرتر پریود شده و دیرتر وارد دوران یائسگی می شوند، کمتر سیگاری شده یا سابقه بیماری دیابتی دارند. به گفته نویسنده مطالعه تحقیقات بیشتری نیاز است تا تشخیص دهیم چرا دقیقا این همبستگی ها وجود دارد ولی می توانیم بگویم:

عادات زندگی سالم = دوران قاعدگی سالم = طول عمر سالم

از آن جایی که نمی توانید زمان اولین پریودتان را تغییر دهید بنابراین بهتر است با استفاده از سبک زندگی سالم زمان یائسگی تان را به تاخیر بیندازید تا شما هم روزی به جمعیت بالای 90 سال جهان بپیوندید.


  بیشتر بدانید : 8 اشتباه که هر ماه در زمان پریود انجام می دهید


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ