تغییرات واژن در رابطه جنسی
از اولین فکر به رابطه جنسی تا رسیدن به ارگاسم چه اتفاقاتی برای واژن یک زن رخ می دهد

تغییرات واژن در رابطه جنسی

مجله سلامت زنان Women’s Health  و کنگره زنان ماما و متخصص زنان و زایمان امریکا American Congress of Obstetricians and Gynecologists (ACOG) در یک نظرسنجی منحصر به فرد همکاری کردند که نشان داد که زنان چقدر از آناتومی بدن خود اطلاع دارند. و در نتیجه این نظر سنجی متوجه شدند که در کمال تاسف این اطلاع زیاد نیست. برای کمک به درک بهتر اندام های پایین تنه تان راهنمایی که در این باره در نوامبر 2014 منتشر شده را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می دهیم.

در زمان رابطه جنسی اتفاقی که برای مرد رخ می دهد در ظاهر و نمایان است ولی اتفاقی که برای شما رخ می دهد و تحریک کننده است در درون بدن شماست...

بیشتر بدانید : مراحل واکنش جنسی، در طول مدت رابطه جنسی چه اتفاقی در بدن زنان و مردان رخ می دهد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : واژن و 13 راز برای داشتن واژن سالم

واژن زنان
دستگاه تناسلی زنانه

  • مغز دوم شما (واژن) یک فعالیت بلقوه و پنهانی را احساس می کند، رگ های خونی شما منبسط می شوند و گسترش می یابند و جریان خون اضافی را مستقیما به سمت پایین تنه تان هدایت می کنند. افزایش گردش خون باعث ایجاد ترشحات واژینال می شود - این روانکاری طبیعی توسط ترشحات طبیعی که از پروتئین ها و اسیدهای آمینه تشکیل شده انجام می شوند و فرج را حجیم می کند. هزاران عصب به واژن ختم می شوند در نتیجه این بخش تبدیل به حساس ترین بخش بدن می شود.

  • بافت های کلیتوریس (چوچوله) clitoris سفت و متورم می شوند. بله ما در مورد این اندام کوچک سفت صحبت می کنیم. اگر کاملا تحریک شده باشید حتی ممکن است اندازه کلیتوریس به 3 برابر مواقع عادی برسد. ( مدتی طول می کشد که این تورم کاهش پیدا کرده و به حالت اولیه برگردد ولی در طول این مدت ادرار کردن ممکن است برای بعضی از زنان مشکل باشد.)

  • رحم (سرویکس) cervix نرم شده و اعصاب محیطی آن در تماس با آلت جنسی مرد تحریک می شوند و می تواند همان مناطق مربوط به لذت که زمان عشقبازی تحریک میشوند را فعال کند.

  • حدود 10 درصد از زنان می توانند حین ارگاسم با انقباض عضلات کف لگن مایعی روشن از مجاری ادرار خود ترشح کنند که ادرار نیست بلکه " انزال زنانه " است. این مایع متشکل از قندهای طبیعی و اسید فسفاتاز پروستات prostatic acid phosphatase است که در منی هم مشاهده می شود. نکته جالب توجه این است که این مساله برای شریک زندگیتان به شدت تحریک آمیز است.


بیشتر بدانید : برای داشتن یک رابطه جنسی خوب باید این اصول اولیه مهم را بدانید

بیشتر بدانید : تاثیر رابطه جنسی بر عضله سازی و هرمون ها

بیشتر بدانید : سفت و تنگ کردن واژن با روش های طبیعی و خانگی

بیشتر بدانید : تنگی واژن و عدم دخول واقعیت دارد؟

بیشتر بدانید : علت خونریزی بعد از رابطه جنسی در خانم ها چیست؟

بیشتر بدانید : زیبایی واژن بدون عمل جراحی

بیشتر بدانید : رابطه جنسی


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ