بخار دادن واژن یا بخور واژن چیست؟
به تازگی چیزی به عنوان بخار دادن واژن یا بخور واژن و یا بخور واژینال به گوش می خورد که شاید برای شما تازگی داشته باشد، ما سعی کرده ایم در باره اینکه بخار دادن واژن چیست، اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار دهیم

 بخور واژینال و منافع و مضرات آن

بخار دادن واژن روشی است که به تازگی جایگزین برخی درمان های پزشکی شده است و بدین ترتیب است که با نشستن بر بالای بک ظرف آب در حال بخار، اجازه داده می شود  که بخار وارد واژن شود و البته با پرداخت هزینه های این روش درمانی جدید. جالب اینجاست که این اختراع دارای حق ثبت نیز می باشد.

بخار دادن واژن یا بخور واژن چیست؟

 از این روش جدید با نام های: بخار دادن واژن، بخور واژینال، بخور V، حمام بخار واژن، بخور یونی yoni، چای یوک  chai yok و باجوس bajos نیز یاد می شود.

ارائه دهندگان این درمان، ادعا می کنند که بخور واژینال موجب تمیز کردن واژن، افزایش باروری، درمان دوره های پریودی نامطلوب، درمان اختلالات ارگاسم و پاکسازی سموم می گردد. بدیهی است که بخار دادن واژن نه تنها این کار ها را انجام نمی دهد بلکه موجب تحریک ناحیه تناسلی و واژن زنان نیز می گردد. در ادامه توضیح خواهیم دا گه چرا مردم بخور واژینال را دوست دارند.
گرچه بخور واژینال توسط مراجع غیر علمی مانند  NaturalNews و طرفداران طب جایگزین تبلیغ و توسعه داده شده است ولیکن، هیچ شواهد علمی وجود ندارد که بخار دادن واژن، دارای اثرات مثبت برای سلامت و سلامت دستگاه تناسلی زنان باشد.

 در مقابل، 14 نفر از 16 متخصص پزشک  (88٪) که در مورد این روش اظهار نظر کرده اند می گویند که بخار دادن واژن بی اثر و احتمالا مضر است.

علی رغم همه موارد شرح داده شده، متخصصین طب جایگزین با پافشاری بر فواید بخور واژینال، استدلال می کند که نظرات پزشکی مبتنی بر شواهد، واقعا مهم نیستند.

نظر مراجع علمی در مورد بخور واژینال

در مقاله ای که در ژانویه 2017، توسط دکتر ریچی اوتتی Ricciotti, M.D.  و دکتر هی چون هور Chun Hur, M.D., M.P.H.، از سردبیران ارشد، Harvard Women's Health Watch تهیه شده، در مورد بخار دادن واژن، به شرح زیر اظهار نظر شده است:

در بخار دادن واژن که اغلب بعنوان بهسازی واژن توصیف می شود،  واقعیت، فقط نشستن بر بالای یک ظرف بخار آب پر از گیاهان مختلف است.

این روش قرن ها در پزشکی باستان مورد استفاده قرار می گرفته، اما اخیرا این روش مجددا در "اسپا" مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی هیاهو های بازاریابی، مزایایی برای بخور واژینال عنوان می کنند، مانند پاک کردن اندام های تولید مثل، از جمله رحم، دهانه رحم و واژن یا همان مهبل.

با اینحال، شواهد علمی برای تایید بخار دادن واژن با بخور واژینال وجود ندارد و بطور کلی می توان گفت که واژن نیاز به "تمیز کردن" ندارد. در واقع شیوه های دیگری مانند دوش واژینال که در گذشته برای شستشوی داخل واژن تبلیغ می شد نیز منسوخ شده است.

با توجه به اینکه واژن برای میزبانی از یک دسته خاص از باکتری ها طراحی شده است، پاکسازی واژن می تواند این تعادل طبیعی را تغییر دهد و به طور نظری ممکن است خطر ابتلا به عفونت واژن را افزایش دهد. به همین دلیل متخصصین زنان این عمل را به طور معمول توصیه نمی کنند.

 آسیب های ممکن در اثر بخار دادن واژن

  • سوختگی در اثر بخار
  • عفونت واژن
  • تحریک واژن
  • گسترش بیماری های مقاربتی
  • ایجاد عوارض در صورت استفاده در حین بارداری

در پایان لازم به ذکر است که ارائه کنندگان خدمات بخور واژینال، با افزدن برخی گیاهان طبیعی به حمام بخار واژن، از تاثیرات ناشناخته داروهای طبیعی به منظور ارائه منافع ادعا شده، از جمله بهبود لذت در طول رابطه جنسی نیز استفاده می کنند و گاها این تاثیرات خوشایند ولی ناشناخته و تایید نشده، موجب رضایتمندی استفاده کنندگان از بخور های واژینال می گردد.

بیشتر بدانید : در رابطه جنسی چه اتفاقاتی برای واژن یک زن رخ می دهد؟

بیشتر بدانید : ٨ نکته مهم برای داشتن واژن سالم

بیشتر بدانید : واژن و 13 راز برای داشتن واژن سالم

بیشتر بدانید : زیبایی واژن بدون عمل جراحی

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ