6 باور غلط درباره موهای زائد ناحیه تناسلی زنان که باید کنار بگذارند
موهای زائد ناحیه تناسلی دغدغه بسیاری از زنان است. در این مطلب تعدادی از سئوالات شما در مورد موهای زائد ناحیه تناسلی زنان را پاسخ می دهیم

تا چه حد با موهای زائد خود آشنایی دارید؟ شایعات زیادی در مورد موهای زائد ناحیه تناسلی زنان وجود دارد، به همین دلیل به کارشناسان متوسل شدیم تا واقعیت ها را از باور های غلط جدا کنیم.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و زیر بغل خطرناک است؟

بیشتر بدانید : این کارها به ناحیه تناسلی شما آسیب می زنند، بسیار مراقب باشید

موهای زائد ناحیه تناسلی جلوی ابتلا به بیماری های مقاربتی را می گیرند

موهای زائد ناحیه تناسلی جلوی ابتلا به بیماری های مقاربتی را می گیرند

واقعیت: در واقع کاملا برعکس است. موهای زائد ناحیه تناسلی محل پرورش باکتری هستند. به گفته دکتر وندی اسکیو (Wendy Askew) متخصص زنان و زایمان در موسسه بهداشت زنان سنت آنتونیو، بدون شک ناحیه تناسلی بدون مو تمیز تر است، چون موهای زائد محلی برای رشد باکتری ها فراهم می کنند. در حالی که محققان در مورد باکتری های موهای زائد ناحیه تناسلی زنان به طور خاص مطالعه ای انجام نداده اند، اما مطالعات وجود مقدار هشدار دهنده باکتری ها را در ریش های بلند، نشان داده اند.

با این حال هنوز هم بسیاری از زنان به اشتباه تصور می کنند که موهای بلند آن ها را از ابتلا به زگیل تناسلی و سایر بیماری های مقاربتی که در اثر تماس پوست با پوست منتقل می شوند، محافظت می کند. به گفته دکتر سجال شاه (Sejal Shah) متخصص پوست، وجود موهای زائد در ناحیه تناسلی می تواند به رشد ویروس های کمک کند. یک مطالعه چینی نشان داد که، مردانی که ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) روی موهای ناحیه تناسلی خود داشتند، این ویروس را به شریک جنسی خود انتقال داده بودند.

بیشتر بدانید : ویروس hpv چیست؟ + راههای انتقال ویروس hpv

موهای زائد ناحیه تناسلی، لذت رابطه جنسی را کاهش می دهند

موهای زائد ناحیه تناسلی، لذت رابطه جنسی را کاهش می دهند

واقعیت: این مورد از زنی تا زن دیگر متفاوت است. بسیاری از افراد فکر می کنند که موها باعث کمتر شدن اصطکاک بین دو طرف لبه های واژن شده و حس رابطه داشتن را کمی آرام تر می کند (و موهای زائد به محافظت از ناحیه تناسلی کمک می کنند)، ولی برخی از زنان حس می کنند که بدون موهای زائد احساس قوی تری پیدا می کنند. 

در تئوری بدون وجود حائل، تحریک مستقیم تری دریافت می کنید. که بستگی به ترجیح زنان به میزان تحریک دارد و این که چقدر تحریک و فشار برای رسیدن به ارگاسم نیاز دارند که ممکن است وجود موها باعث بهتر شدن یا کمتر شدن حس شان شود. بنابراین کاری که حس بهتری به شما می دهد را انجام دهید.

بیشتر بدانید : ارگاسم یعنی چه؟ + دلیل ارضا نشدن خانم ها


رنگ موهای زائد ناحیه تناسلی با رنگ موی سرتان یکی است

رنگ موهای زائد ناحیه تناسلی با رنگ موی سرتان یکی است

واقعیت: از قدیم بیان این مساله خجالت آور بوده است، ولی اگر می خواهید بدانید برای پیش بینی دقیق تر بهتر است به رنگ ابروی فرد نگاه کنید. در اغلب موارد رنگ موهای زائد ناحیه تناسلی به رنگ ابروها شباهت دارد، البته کمی پر رنگ تر.


موهای زائد ناحیه تناسلی حس جنسی طرف مقابل را از بین می برد

موهای زائد ناحیه تناسلی حس جنسی طرف مقابل را از بین می برد

واقعیت: از لحاظ تکنیکی این مساله به شریک زندگی شما بستگی دارد، ولی شواهدی وجود دارد که موهای زائد می تواند تحریک کننده حس جنسی باشند، زیرا سرشار از فرومون هستند. غدد چربی (sebaceous glands) که در پوست های مودار بسیار شایع هستند، ماده ای بدون بو ترشح می کنند که با باکتری های روی پوست مان مخلوط شده و بویی به نام فرومون (pheromone) در هوا منتشر می کنند. اگر موهای زائدتان بلند باشد بوی بیشتری خواهید داشت زیرا جمعیت باکتری ها در این ناحیه بیشتر می شوند. افرادی که حساسیت بالایی دارند، ممکن است به این بو جذب شوند.


رشد موهای زائد ناحیه تناسلی هیچگاه متوقف نمی شود

رشد موهای زائد ناحیه تناسلی هیچگاه متوقف نمی شود

واقعیت: خوشبختانه رشد طول موهای زائد ناحیه تناسلی زمانی که به اندازه خاصی برسند، متوقف می شوند. در حدی خاص رشدشان متوقف شده و در همان اندازه می مانند و سپس ریخته و موهای جدید جایگزین شان می شوند. طول آن ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است، ولی اغلب رشدشان از 1 سانتی متر تا 5 سانتی متر متوقف می شود.

در طول زمان ممکن است باریک تر شوند. باریک شدن موهای زائد را معمولا در زنان یائسه و کسانی که کمبود هورمون دارند، مشاهده می کنیم. اکثریت این زنان نه تنها ضخامت موهایشان را از دست می دهند، بلکه ممکن است کاملا موهای ناحیه تناسلی شان بریزد و در برخی موارد موهایشان پراکنده تر و باریک تر و کوتاه تر می شوند.

بیشتر بدانید : درمان علائم یائسگی با مصرف این ویتامین ها

اگر پوستی حساس دارید نباید موهای ناحیه تناسلی تان را بتراشید

اگر پوستی حساس دارید نباید موهای ناحیه تناسلی تان را بتراشید

واقعیت: ممکن است لازم باشد دیدگاه خود را تغییر دهید. اگر بدون استفاده از کرم اصلاح و از نزدیک موهایتان را شیو کنید، احتمال این که بیشتر در معرض خراشیده شدن یا بریدن پوست تان باشید، هست. بعد از آن باکتری هایی که به صورت طبیعی در این ناحیه زندگی می کنند، از طریق خراش های ایجاد شده وارد پوست شده و باعث ایجاد عفونت و جوش می شوند. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل از کرم های اصلاح ملایم استفاده نمایید، یا از سایر روش های مو زدایی مثل اپیلاسیون و لیزر استفاده کنید.


بیشتر بدانید : اصلاح موی بدن برای مردان مفید است یا مضر؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اپیلاسیون نقاط حساس بدن خطر دارد؟

بیشتر بدانید : 10 دلیل ایجاد توده و برجستگی روی واژن

بیشتر بدانید : چگونه از شر موهای زائد خلاص شویم؟


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ