واژن یک زن به طور طبیعی چه شکلی است؟
شکل واژن خانم ها مسئله ای است که گاهی بر روی اعتماد به نفس آنها تاثیر می گذارد. تحقیقاتی در این زمینه انجام شد که در این مقاله به نتایج آن می پردازیم

فکر می کنید واژن یک زن به طور طبیعی باید چه شکلی باشد؟

بر اساس مطالعه ای که در BJOG، مجله بین المللی زنان و زایمان An International Journal of Obstetrics and Gynecology منتشر شده، دیدن تصاویر واژن های جراحی شده می تواند روی دیدگاه زنان از داشتن یک واژن طبیعی و ایده آل تاثیر بگذارد و این مسئله ناراحت کننده است.

برای این مطالعه گروهی 97 نفره از زنان بین 18 تا 30 سال به صورت تصادفی به سه گروه تقسیم شدند: به یک گروه تصویر واژن هایی نشان داده شد که با جراحی اصلاح شده بوند، به یک گروه تصاویر واژن هایی که جراحی نشده بودند نشان داده شد و به گروه سوم هیچ عکسی نشان داده نشد. بعد از آن از هر سه گروه خواسته شد به 20 عکس واژن نگاه کنند ( نیمی از آن ها تحت عمل جراحی اصلاحی قرار گرفته بودند ) و سپس میزان شباهت این واژن ها به واژن طبیعی و همچنین به نوع ایده آل جامعه را مشخص کنند.

  واژن یک زن به طور طبیعی چه شکلی است؟

مشخص شد گروهی که تصاویر واژن های جراحی شده را دیده بودند، آنها را طبیعی می دانستند ( در حالی که گروه کنترل، این تصاویر را زیاد طبیعی نمی دانستند ). به علاوه هر سه گروه واژن هایی که تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته بودند را به ایده آل جامعه نزدیک تر می دانستند ( اگرچه این اثر در گروهی که قبلا تصاویر واژن های جراحی شده را دیده بودند پررنگ تر بود. )

نویسنده این پژوهش می گوید این مطالعه توضیح می دهد که چرا لابیاپلاستی labiaplasty ( یک روش جراحی که در آن لابیا کوچک و متقارن می شود. ) محبوب ترین جراحی زیبایی زنان برای مناطقی است که کمتر در معرض دید قرار دارند. تعداد جراحی های لابیاپلاستی که در سال 2010 توسط جراحان انجام شد 5 برابر تعداد جراحی های انجام شده در سال 2001 بوده است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : لابیا چیست؟ خانم ها چه باورهای اشتباهی درمورد لابیا دارند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه کسانی کاندید انجام لابیاپلاستی هستند ؟


البته مطمئنا نمی توانید با اطمینان تشخیص دهید آنچه دیده اید واژنی است که با جراحی تغییر کرده است یا خیر و این که چقدر این مسئله می تواند روی دیدگاه شما در مورد ظاهر این بخش تاثیر بگذارد. ولی چیزی که می توانید متوجه شوید این است که تعریف " طبیعی " برای واژن شامل طیف گسترده ای از دیدگاه های شخصی شماست و چیزی که باید بدانید این است که جراحی پلاستیک با عوارض جانبی بالقوه ای از جمله خونریزی، زخم و عفونت همراه است و همه این ها دلایل خوبی برای قبول ظاهر آلت زنانه شما با هرشکلی به عنوان جزئی از بدنتان است.


بیشتر بدانید : زیبایی واژن بدون عمل جراحی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آتروفی واژن، دلایل, علائم و درمان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : واژن و 13 راز برای داشتن واژن سالم

اگر می خواهید بیشتر بدانید : هرگز با واژن تان این کارها را انجام ندهید | روش شستشوی واژن



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ