تنگ کردن واژن: آیا می توانم واژنم را تنگ تر کنم؟چند سوال جنسی زنانه
 مشکلات جنسی باعث بروز برخی اختلافات می شوند که بر طرف کردن آنها به دوام ازدواج و بهبود روابط کمک می کند. در ین مقاله به چند سوال جنسی مهم پاسخ داده می شود.

 برخی سوالات جنسی مهم و پاسخ کارشناسان

1. چرا نمی توانم در طول رابطه جنسی ارگاسم شوم؟

آیا می توانم واژنم را تنگ تر کنم؟ و پاسخ به چند سوال جنسی دیگر

حقیقت این است که این مشکل به کلیتوریس clitoris شما بر می گردد. به گفته دکتر روان شناس، لاری مینتزLaurie Mintz،  فقط حدود 30 درصد زنان بدون تحریک کلیتورال ارگاسم می شوند. بنابراین اگر رابطه جنسی شما بدون دخالت مستقیم کلیتوریس انجام می شود – چه به صورت دستی و یا چه به واسطه پوزیشن جنسی که کلیتوریس را درگیر کند ( وضعیتی که زن در بالا قرار می گیرد، اغلب این مشکل را حل می کند ) احتمال به ارگاسم نرسیدنتان وجود دارد. مینتز پیشنهاد می کند که انتظارات خود را تعدیل کنید. " به ارگاسم به عنون پدیده ای قبل یا بعد از دخول فکر کنید" یا کمی مطالعه شبانه را به شوهرتان توصیه کنید تا با اندام و نیازهای زنان بیشتر آشنا شوند.

بسیاری از مردان کاملا با کلیتوریس بیگانه هستند. بهترین نکته ای که در این مورد بیان می کند: در تحریک کلیتوریس زبان شما قوی تر از شمشیر است. غدد کلیتوریس حدود 2 سانتی متر بالاتر از ورودی واژن قرار گرفته اند بنابراین حین رابطه جنسی این نقطه کمتر لمس می شود به همین دلیل است که بسیاری از زنان حین دخول ارگاسم نمی شوند. می خواهید همسرتان به ارگاسم برسد؟ با زبانتان کلیتوریسش را تحریک کنید."

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 5 اشـتـبـاه جـنـسـی مـردان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چیزی به نام ارگاسم واژینال برای زن ها وجود ندارد!


2. آیا می توانم واژنم را تنگ تر کنم؟

آیا می توانم واژنم را تنگ تر کنم؟ و پاسخ به چند سوال جنسی دیگر

بله! روش خاصی برای تنگ کردن واژن وجود دارد. به گفته دکتر لوان بریزندین Louann Brizendine، روش های فیزیو تراپی برای واژن وجوددارد که تفاوتی با ورزش های عضلات شکم یا عضلات دوسر* biceps ندارد. شما برای سفت شدن این قسمت ها روی عضلاتتان کار می کنید، برای سفت کردن عضلات واژن هم باید روی عضلات کف لگن  pelvic floor از جمله واژن کار شود.  دکتر بریزندین می گوید: "کلینیک های خاصی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که به نام بازسازی عضلات پرینال* perineale  شناخته می شوند. و روی سفت کردن عضلات و کانال واژن که در اثر افزایش سن یا زایمان از هم باز شده اند یا حساسیت کمتری نشان می دهند کار می کنند. با افزایش سن، واژن و عضلات کف لگن شل می شوند و حدود 78 درصد زنان با کاهش حساسیت روبرو می شوند.

* عضلات دوسر biceps: ماهیچه دوسر بازویی یا biceps، ماهیچه‌ای است دراز در جلوی استخوان بازو، که به راحتی قابل لمس بوده و به صورت یک برجستگی بیضی شکل مشاهده می‌گردد. این ماهیچه در حرکات مفصل شانه و آرنج نقش دارد.

* عضلات پرینال perineale : عضلات پرینال در خانم ها به عضلات بین فرج و مقعد و در آقایان به عضلات بین کیسه بیضه و مقعد گفته می شود.


می توانید تبدیل به مربی شخصی خودتان در این زمینه شوید. ابتدا عضلات مورد نظر (عضلات کف لگن) را با نگه داشتن ادرار یا قرار دادن یک یا دو انگشت در واژن و فشار آوردن به آن ها پیدا می کنید. این عضلات همان عضلاتی هستند که حین انجام ورزش های کف لگن یا کگل kegel درگیر می شوند. روزانه 5-10 بار کگل انجام دهید و عضلات را به مدت 2-4 ثانیه منقبض نگه داشته و سپس شل کنید. کم کم با قوی تر شدن و سفت تر شدن عضلات و تنگ تر شدن واژن تعداد و مدت زمان هر تمرین را افزایش دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا ورزش کگل باعث تنگ شدن واژن می شود؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ورزش کگل | آموزش ورزش کگل برای تقویت ماهیچه های لگنی


 3. از هر روشی که استفاده می کنم باز هم واژنم خشک است، چه کنم؟

آیا می توانم واژنم را تنگ تر کنم؟ و پاسخ به چند سوال جنسی دیگر

بستگی دارد. اگر در دوران پیش از قاعدگی هستید که استروژن مقصر است. برای رفع خشکی واژن نیاز به مقدار کافی از این هورمون دارید ولی در زمان پیش از قاعدگی سطح طبیعی این هورمون کاهش پیدا می کند. اگر هنوز به دوره گر گرفتگی (دوره یائسگی) نرسیده اید نگاهی به داروهایتان بیندازید. آنتی هیستامین ها می توانند علاوه بر بینی، واژن شما را هم خشک کنند. مواد شیمیایی استفاده شده در استخرها و جکوزی ها، کافئین و حتی استرس می تواند باعث خشکی واژن شود. به پیشنهاد مینتز بهتر است از مقداری لوبریکانت یا روان کننده  استفاده کنید. استفاده از روان کننده به تنهایی باعث می شود احساس بهتری حین رابطه داشته باشید که منجر به بهبود ترشح روان کننده طبیعی بدن می شود. بهتر است از لوبریکانت هایی که بر پایه آب هستند یا انواع گلیسرینه استفاده کنید.


4. نقطه  G کجاست و چه تاثیری در رضایت جنسی دارد؟

آیا می توانم واژنم را تنگ تر کنم؟ و پاسخ به چند سوال جنسی دیگر

بر اساس گزارشی در سال 2012 در مجله پزشکی جنسی Journal of Sexual Medicine ، دکتر آدام استرزنسکی Adam Ostrzenski، متخصص زنان و زایمان در فلوریدا، ادعا کرد که با تشریح بدن یک زن 85 ساله فوت شده محل نقطه G را مشخص کرده است. متاسفانه پیدا کردن این نقطه کار راحتی نیست چون یک اندام محسوب نمی شود، یک ناحیه آناتومیک است که مکان مشخصی نداشته و نه تنها از یک زن تا زنی دیگر متفاوت است، بلکه در برخی از زنان بزرگتر است."

اگر می خواهید خودتان این نقطه را پیدا کنید باید بدانید که معاینه شخصی توسط خودتان کار دقیق و مطمئنی نیست. همان طور که یک آلت تناسلی مردانه در حالت نعوظ و حالت تحریک نشده تفاوت زیادی با هم دارند، کانال واژن هم اندامی است که هنگام تحریک شدید تغییر زیادی می کند. بهتر است پوزیشن های مختلف را امتحان کنید تا وضعیتی را پیدا کنید که همزمان کلیتوریس و نقطه G که حساس ترین نقطه در کانال واژن است را تحریک می کند. ( به عنوان مثال قرار گرفتن زن روی مرد ) در این حالت کلیتوریس به استخوان شرمگاهی یا آلت مرد کشیده می شود و روش موثری است.


5. من و شوهرم شاید سالی یک بار رابطه جنسی داشته باشیم. من مشکلی با این مسئله ندارم. ازدواج بدون داشتن رابطه جنسی چقدر شایع است؟

آیا می توانم واژنم را تنگ تر کنم؟ و پاسخ به چند سوال جنسی دیگر

پنج تا 20% زوج ها در سال 10 بار یا کمتر رابطه جنسی دارند که روان شناسان به این شرایط ازدواج بدون رابطه جنسی s-e-xless marriage می گویند. بنابراین این مساله شایع تر از چیزی است که فکرش را می کنید. اما آیا این حالت ایده آل است؟

مینتز Mintz نویسنده کتاب A Tired Woman's Guide to Passionate Sex می گوید "ازدواج بدون رابطه جنسی به دو بخش تقسیم می شود. یک دسته زوج هایی هستند که هر دو نفر اهمیتی به نداشتن رابطه جنسی نمی دهند و دسته دوم که شایع تر است یکی از زوجین نگران این مساله است و دیگری اهمیتی به آن نمی دهد."

اگر جزو گروهی هستید که از این بابت نگرانی دارند، کاری که می خواهید را انجام دهید. او توضیح می دهد"هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، تمایل شما به آن بیشتر خواهد شد، برای بسیاری از مراجعین من ین کار ساده ای است. زمانی که جوان تر هستید یا رابطه تان جدید است، قبل از رابطه جنسی میل زیادی به سراغتان می آید. با بالا رفتن سن یا طولانی تر شدن با هم بودنتان باید رابطه جنسی را شروع کنید تا میل جنسی تان بیدار شود. هر چه در رابطه جلوتر بروید تمایلتان بالاتر خواهد رفت و احتمالا دوام ازدواجتان هم بیشتر خواهد شد.


6. چگونه به شوهرم بگویم در رابطه جنسی مشکل دارد؟

آیا می توانم واژنم را تنگ تر کنم؟ و پاسخ به چند سوال جنسی دیگر

خیلی مراقب باشید. به گفته امبر مدیسون Amber Madison، درمانگری در نیویورک، "بسیاری از مردان درباره عملکرد جنسی خود احساس نا امنی می کنند بنابراین قبل از اشاره به این مورد اعتماد به نفس او را تقویت کنید و به او اطمینان دهید که در هر شرایطی برایتان قابل احترام است و از بودن با او لذت می برید، نه فقط به خاطر دخول حین رابطه جنسی."

پس از آن قدم بعدی به مشکل موجود بستگی دارد. اگر مشکل اختلال نعوظ است نیازی به گفتن ندارد چون خود شوهرتان از آن آگاه است. چیزی که او نیاز دارد درک و همراهی شماست. به گفته کرنر Kerner ، " بسیاری از مشکلات اختلال نعوظ ذهنی هستند، یک بار اختلال نعوظ باعث می شود که شوهرتان از دوباره اتفاق افتادن آن بترسد و این مشکل تشدید شود."

اگر مشکل انزال زودرس است برای حل آن به پیشنهاد کرنر: "از توانایی نعوظ سریع و قوی او تعریف کنید و از ایده ارگاسم چند گانه در مردان بهره ببرید. ارگاسم چند گانه از تکنیک توقف و شروع بهره می گیرد. با تقویت عضلات کف لگن در لحظه اوج انزال کنترل شده و متوقف می شود. مردان هم مانند زنان می توانند با ورزش های کگل یا انقباض عضلات پوبوکوکسیژیوس* pubococcygeus این کار را انجام دهند. برای پیدا کردن این عضلات مردان باید ادرار خود را متوقف کنند. شوهرتان را تشویق کنید روزانه چندین بار به مدت 10 ثانیه این عضلات را منقبض کند تا بتواند حین رابطه جنسی از این روش برای جلوگیری از انزال استفاده کند.

* پوبوکوکسیژیوس pubococcygeus : عضله pubococcygeus در مردان و زنان وجود دارد، کف حفره لگن را تشکیل می دهد و مثل یک کلوچه از استخوان شکم به پایین ستون فقرات گسترش می یابد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تقویت نعوظ با 7 کاری که می توانید در طول روز انجام دهید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : اختلال نعوظ در مردان می تواند به دلیل کمبود این ویتامین باشد!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیشگیری از اختلالات نعوظ و محافظت از آلت تناسلی مردان با 10 ترفند ساده


7. من نگران این هستم که بهترین زمان برای رابطه جنسی و هجوم هورمون ها در جوانی را پشت سر گذاشته ام. درست است؟

آیا می توانم واژنم را تنگ تر کنم؟ و پاسخ به چند سوال جنسی دیگر

به گفته برزندین Brizendine، متخصص روانپزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، در سانفرانسیسکو:" یک زن از نظرفیزیولوژیک، در سن 19 سالگی در اوج تمایلات جنسی است. زمانی که استروژن واژن را روان کرده و تستوسترون میل جنسی را به حداکثر می رساند. و در حال حاضر 19 سالگی سنی نیست که اغلب زنان بتوانند بگویند رابطه جنسی داشته اند یا دارند. نکته همینجاست. تعیین بهترین سن برای رابطه جنسی، به فیزیولوژی ارتباط ندارد، بلکه با روان شناسی در ارتباط است.
   
به گفته مینتز، این مسئله در هر زنی متفاوت است ولی من به تجربه متوجه شده ام که با بالا رفتن سن، رابطه جنسی بهتر می شود. زنان با بدن خودشان راحت تر شده و می دانند که به چه چیزی نیاز دارند و از چه چیزی خوششان می آید بنابراین رابطه جنسی بهتری را تجربه می کنند."

به گفته کرنر " اغلب برای توسعه آگاهی جنسی و میزان آرامش در آن به زمان نیاز است. بنابراین فکر می کنم بهترین رابطه جنسی زمانی است که بتوانید فانتزی های جنسی بسیار پر حرارت یا امیالتان را با شریکتان در میان بگذارید. و آن زمانی است که واقعا آماده دریافت چیزی هستید که می خواهید و اغلب این فانتزی ها را به انجام می رسانید."


8. آیا این بیان درست است که مردان به از بین بردن یا نبردن موهای زائد اهمیتی نمی دهند؟

آیا می توانم واژنم را تنگ تر کنم؟ و پاسخ به چند سوال جنسی دیگر

به نظر می رسد وجود موهای زائد کاملا طبیعی شمرده می شود. بر اساس نتایج بررسی اخیر در انگلیسی، وجود موهای زائد طبیعی بوده و به عنوان بخشی از زیبایی در نظر گرفته می شود. از 1870 زنی که توسط pharmacy UK Medix مورد پرسش قرار گرفته بودند، 51%  گفته بودند که موهای زائدشان را نه حالت می دهند و نه واکس می اندازند. 45% اعلام کرده بودند که خیلی وقت است دیگر نگران حذف موهای زائدشان نیستید. 62% اعلام کرده بودند که شریکشان همان ظاهر طبیعی آن ها را می پسندد.

به گفته مدیسون اگر از مردان درباره موهای زائد سوال شود اغلب آن ها خواهند گفت که از فرم دادن آن ها استقبال می کنند. این مورد کاملا سلیقه ای است نه بیشتر و نه کمتر.ولی زمان عمل که می رسد کمی متفاوت است و اگر رضایت کافی از شما داشته باشند اهمیتی به ظاهر آن قسمت نخواهد داد.



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ