چه چیزهایی درد پریود را کم می کند؟
درد پریود و گرفتگی های به وجود آمده در این دوران در برخی خانم ها بسیار شدید و طاقت فرساست. در این مقاله خوراکی هایی را معرفی می کنیم که به کاهش درد پریود کمک می کنند.

چیزهایی که درد پریود را کم می کنند

گرفتگی های کشنده، خونریزی زیاد، ترس از نشت کردن خون – البته در صورت بروز پریودهای شدید – این ها تمام مسائلی است که هر ماه به خاطر پریودتان با آن روبه رو خواهید شد. علاوه بر این ها دچار احساس نفخ، خستگی و تحریک پذیری روزانه می شوید.

تمایلات غذایی هم احتمالا در دوران پریود کمی تغییر می کنند و تغذیه سالم به عنوان یک آزمایش اراده در نظر گرفته می شود – اما با ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی تان می توانید این بخش از ماه را نیز بگذرانید. در ادامه به غذاهایی اشاره می کنیم که بهتر است در زمان پریود یا نزدیک به پریودتان بخورید تا درد پریود کمتر شود.


1. چیزهایی که درد پریود را کم می کنند: زنجبیل

خوردن کمی چای زنجبیل به بهبود گرفتگی های دردناک کمک می کند. در یک بررسی که روی 150 خانم انجام شد، از آنها خواسته شد که در سه روز اول پریود به مقدار یک گرم پودر زنجبیل بخورند. زنجبیل می تواند تاثیر مفنامیک اسید و ایبوپروفن را در کاهش درد پریود داشته باشد. برای درست کردن چای زنجبیل یک تکه زنجبیل تازه را پوست کنده، قطعه قطعه کنید و با مقداری لیمو در آب داغ حل کنید و به مدت 5 دقیقه هم بزنید.


2. چیزهایی که درد پریود را کم می کنند : ماهی سالمون

بررسی ها به طور مکرر نشان داده اند زنانی که امگا 3 بیشتر مصرف می کنند، کمتر دچار درد پریود می شوند. ماهی های چرب مانند ماهی سالمون سرشار از این چربی های ضد التهاب مفید هستند. حداقل دو بار در هفته از این ماهی ها مصرف کنید و برای بهبود بیشتر امگا 3 می توانید دانه کتان، گردو و تخم مرغ مصرف کنید که سرشار از امگا 3 هستند.


3. جیزهایی که درد پریود را کم می کنند : استیک

چه چیزهایی درد پریود را کم می کند؟

گوشت قرمز سرشار از آهن است که اگر دچار پریودهای شدید می شوید، دقیقا چیزی است که بدن شما نیاز دارد. معمولا خانم ها در دوره پریود دچار کمبود آهن می شوند و یکی از مهم ترین علائم این کمبود آهن خستگی و ضعف است. اگر گوشت نمی خورید، بهتر است اسفناج، لوبیا و عدس بخورید. اگر سطح انرژی شما بهبود پیدا نکرد، آزمایش بدهید، شاید نیاز به مکمل داشته باشید.


4. چیزهایی که درد پریود را کم می کنند: سبزیجات دارای برگ سبز

در این شرایط ممکن است خیلی هوس سبزیجات نکنید، اما کلم، اسفناج و کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی منیزیم ضد التهاب است. این سبزیجات حاوی ویتامین A، C،   B6، E، کلسیم و پتاسیم هستند که همه این مواد معدنی و ویتامین ها به کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک می کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سندرم پیش از قاعدگی را بشناسید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی با این خوراکی ها

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پیشگیری از سندرم پیش از قاعدگی با دو ماده مغذی


5. چیزهایی که درد پریود را کم می کنند : ماست حاوی پروبیوتیک طبیعی

ماست حاوی پروبیوتیک سرشار از کلسیم است که به گرفتگی های پریود کمک می کند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داده اند محصولات لبنی سرشار از لبنیات نه تنها خطر بروز سندروم پیش از قاعدگی را تا 40 درصد کاهش می دهند، بلکه ماست های پروبیوتیک حاوی باکتری های مفیدی هستند که از سلامت دستگاه گوارش محافظت می کنند و نفخ مداوم را برطرف می کنند.


6. چیزهایی که درد پریود را کم می کنند : شکلات تلخ

چه چیزهایی درد پریود را کم می کند؟

افزایش تمایل مصرف به شکلات در زمان پریودی رایج است، اما مصرف زیاد قند فکر خوبی نیست و در حقیقت علائم پریود را بدتر می کند. در زمان پریود سعی کنید شکلات تلخ بخورید – شکلات تلخ نسبت به دیگر شکلات ها مقدار کمتری قند دارد و در عین حال تمایل شما به خوردن شیرینی را برطرف می کند. به علاوه شکلات تلخ منبع منیزیم است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا خانم ها در زمان پریودی بیشتر هوس شکلات می کنند؟


7. چیزهایی که درد پریود را کم می کنند : دانه آفتابگردان

این دانه ها سرشار از ویتامین E هستند که به دردناک بودن سینه ها در دوره پریود و گرفتگی های پریودی کمک می کند و میزان این مشکلات را کاهش می دهد. آووکادو، تخم مرغ، جگر و بادام نیز سرشار از ویتامین E هستند، بنابراین در دوره پریود خود مصرف این غذاها و خوردنی ها را افزایش دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بخور و نخورهای دوران قاعدگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دوران قاعدگی در خانمها چرا با اضافه وزن همراه است؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پاسخ به سوالات شما درباره عادت ماهیانه

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تامپون، پد یا فنجان قاعدگی؟ راهنمای زنان برای استفاده از محصولات مخصوص دوران قاعدگی



تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ