مراقبت های لازم برای مانیکور و پدیکور ناخن در بارداری
 انجام مراقبت های زیبایی مربوط به ناخن در دوران بارداری بهتر است انجام نشود ولی در صورت لزوم باید به دقت مراقب مسائل بهداشتی باشید.

آیا مراقبت های زیبایی ناخن در بارداری مجاز است؟

بنا به توصیه اکثر پزشکان، انجام مراقبت‌های زیبایی مربوط به ناخن‌ها در دوران بارداری، فقط در صورتی که از پاکیزگی و بهداشت ابزار کار موجود در سالن زیبایی مطمئن هستید، مجاز است. زیرا به طور کلی، خطر انتقال عفونت از طریق استفاده از ابزار غیر استریل برای هر شخصی وجود دارد. اما انتقال این عفونت در دوران بارداری می‌تواند زندگی جنین را به خطر اندازد.

بنابراین زمانی که می‌خواهید در دوران بارداری، یک سالن زیبایی را برای انجام مراقبت‌های زیبایی مربوط به مانیکور و پدیکور انتخاب کنید، به نکات زیر توجه کنید:

۱. قیچی، ناخن‌گیر، پنس، انبر، سوهان و یا هر وسیله‌ای که در تماس با پوست و گوشت شما قرار می‌گیرد باید در ظروف مخصوص استرلیزه، استریل و ضدعفونی شوند. ابزار غیر فلزی مانند اسفنج، ابر شستشودهنده، چسب‌ها و مواردی از این دست، نباید مجدد استفاده شوند. حمام و حوضچه‌های پدیکور نیز باید کامل ضدعفونی شوند. اگر بخواهید می‌توانید ابزار مانیکور و پدیکور خودتان را همراه خود به سالن ببرید تا از این بابت خیالتان راحت باشد.

۲. شخصی که اقدامات مراقبتی زیبایی را برای شما انجام می‌دهد باید از دستکش استفاده کند. به او یادآوری کنید که مراقب باشد تا به کوتیکول ناخن شما، یعنی لایه‌ای از پوست که ناخن را در خود نگه می‌دارد و از ورود باکتری و جرم به داخل بدن پیشگیری می‌کند، آسیب وارد نکند. همچنین دقت داشته باشید که رییس سالن و تمامی افرادی که در بخش زیبایی مشغول به کار هستند، مدرک حرفه‌ای و تأییدیه وزارت بهداشت را داشته باشند.

۳. هنوز شواهدی وجود ندارد که نشان دهد قرار گرفتن در معرض بخارات و مواد شیمیایی به کار رفته در مانیکور و پدیکور، برای مادر یا جنین ضرر داشته باشد. اما ممکن است بوهای مختلف باعث بروز حالت تهوع در برخی از زنان باردار شود. بنابراین بهتر است سالن از تهویه مناسبی برخوردار باشد. 

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : عواقب مانیکور!

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : مانیکور و مراقبت از ناخن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مانیکور برای این افراد ممنوع!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مانیکور و پدیکور خطر زگیل های ویروسی را در پی دارد 



گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamatism.com