علت خارش واژن + درمان خانگی خارش واژن
خارش واژن مشکلی است که بسیاری از خانم ها دچار آن می شوند و البته مشکل آزاردهنده ای است. در این مطلب به مهم ترین علل خارش واژن و درمان خانگی خارش واژن اشاره می کنیم

 خارش واژن و درمان آن

خارش واژن عارضه مزمن و متداولی است که همه خانم‌ها حداقل یک‌بار در طول عمر خود درگیر آن می‌شوند و تجربه‌اش می‌کنند. گاهی این عارضه به قدری سخت و طاقت‌فرسا می‌شود که می‌تواند فرد را از انجام فعالیت‌های عادی و روزمره خود ناتوان کند و حتی تحمل آن دیوانه‌ کننده باشد. در ادامه مطلب امروز با دلایل و چند روش ساده درمانی این عارضه آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید : در رابطه جنسی چه اتفاقاتی برای واژن یک زن رخ می دهد؟

بیشتر بدانید : واژن و 13 راز برای داشتن واژن سالم


علت خارش واژن چیست؟

  • برفک واژن
  • کمبود استروژن
  • عدم رعایت بهداشت بعد از رابطه جنسی
  • دیابت
  • آلرژی ناشی از تماس با صابون، عطرها و دستمال توالت
  • مصرف بعضی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها مانند کره‌بادام‌زمینی، گوجه‌فرنگی، قهوه (کافئین)، شیر و غذاهای تند
  • لباس‌زیر تنگ


علائم خارش واژن

معمولا این عارضه همراه با احساس سوزش و خارش در ناحیه واژن است. علاوه بر این، خشکی پوست در این ناحیه هم یکی دیگر از علائمی است که همراه با خارش آزاردهنده دیده‌ می‌شود. معمولا خارش در طول شب بیشتر می‌شود و گاهی به حدی آزار‌دهنده است که خواب و زندگی را برای شما مختل می‌کند. علائم دیگری که در این نوع عارضه پدیدار می‌شوند عبارتند از درد، قرمزی ناحیه واژن، التهاب و تورم و حتی خونریزی.


درمان خانگی خارش واژن

۱- درمان خانگی خارش واژن با استفاده از لباس زیر آزاد و یا گشاد

در حقیقت این روش اولین و بهترین ترفندی است که برای درمان این مشکل توصیه می‌شود. استفاده از لباس زیر آزاد باعث می‌شود این ناحیه خنک بماند. لباس‌های زیری که ۱۰۰ درصد از الیاف طبیعی مثل پنبه و نخ تولید شده باشند باعث تنفس این قسمت از بدن می‌شوند و در نتیجه خارش به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. اگر شما شاغل هستید و  بیشتر ساعات روز خود را در محل کارتان می‌گذرانید توصیه می‌کنیم هر ساعت یکبار از پشت میزتان بلند شوید و کمی راه بروید تا این قسمت بیش از اندازه گرم نشود.


۲- درمان خانگی خارش واژن با رعایت بهداشت مناسب

علت خارش واژن + درمان خانگی خارش واژن

این یکی دیگر از روش‌های مناسبی است که با رعایت آن می‌توانید به از بین رفتن این معضل ناراحت‌کننده کمک کنید. رعایت صحیح بهداشت می‌تواند باعث حفظ سلامتی واژن شما شود. با این وجود، افراط در این مسئله و شستشوی بیش از اندازه هم می‌تواند باعث ایجاد خشکی و در نهایت خارش واژن شود.


۳- درمان خانگی خارش واژن با استفاده از سرکه سیب

برای درمان خارش واژن می‌توانید از سرکه سیب هم استفاده کنید. کافی است تا نصف فنجان سرکه سیب را با مقداری آب در وان حمان یا یک لگن با اندازه مناسب مخلوط کنید و در آن بنشینید. هنگام نشستن کمی پاهای خود را باز کنید تا محلول آب و سرکه به طور طبیعی با ناحیه واژن تماس پیدا کند. سرکه سیب مانع از رشد باکتری‌ها می‌شود و هم‌زمان میزان اسید pH را تنظیم می‌کند.


۴- درمان خانگی خارش واژن با استفاده از عسل

عسل هم یکی دیگر از روش‌های درمانی موثر است. در حقیقت، عسل خاصیت ضدقارچی و آنتی‌باکتریالی دارد و می‌تواند به خوبی مانع از ایجاد عفونت و از بین رفتن باکتری‌هایی شود که در ایجاد خارش نقش مهمی دارند. در این شیوه درمانی کافی است تا مقداری عسل را مانند پماد به‌طور مستقیم روی واژن بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا عسل خشک شود و بعد با آب‌ ولرم آن را پاک کنید. سعی کنید تا نتیجه مورد نظرتان حاصل شود ۲ بار در روز از این درمان موثر استفاده کنید. برای جایگزین هم می‌توانید دو بار در روز ۱ تا ۲ قاشق غذا‌خوری عسل را با ۱ لیوان آب‌ گرم مخلوط کنید و بنوشید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت خارش و سوزش واژن و روش های درمانی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : علت و درمان خارش ناحیه تناسلی در زنان+روش شستشوی ناحیه ادراری-تناسلی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : هرگز با واژن تان این کارها را انجام ندهید | روش شستشوی واژن



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamatism.com