آیا پریود من طبیعی و منظم است؟ پاسخ به سولات مهم در مورد پریود
 آیا پریود من طبیعی و منظم است ممکن است پرسش بسیاری از خانم ها باشد. در این مطلب به چند سوال مهم در مورد پریود پاسخ داده می شود که به شما کمک می کند طبیعی بودن پریود خود را بسنجید

پاسخ به سولات مهم در مورد پریود

یک پریود معمول چند روز است؟

معمولا پریودها بین 3 تا 5 روز است، اما پریودهای 2 و 7 روزه نیز طبیعی محسوب می شوند. اگر پریود شما بیشتر از یک هفته طول کشید یا نظم آن به طور ناگهانی تغییر کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بدانید : تامپون، پد یا فنجان قاعدگی؟ راهنمای زنان برای استفاده از محصولات مخصوص دوران قاعدگی

بیشتر بدانید : 4 خطر پنهان درد شکمی در زمان قاعدگی

هر خانم در زمان پریود چه میزان خون از دست می دهد؟

به طور معمول میزان خون خارج شده در هر بار پریود به اندازه دو قاشق غذاخوری است، اما با این حال نمی توان میزان آن را به راحتی محاسبه کرد. اکثر خانم ها می دانند چه زمانی پریود آنها سنگین است. اگر فکر می کنید پریودتان خیلی شدید است و هر ساعت مجبور هستید پد بهداشتی یا تامپون خود را عوض کنید یا لخته های بزرگی را مشاهده می کنید حتما به پزشک مراجعه کنید.


آیا پریود نشدن به معنای بارداری یا وجود مشکل است؟

خیر. پریود نشدن یا به تعویق افتادن پریودی در بین خانم های جوان رایج است، به ویژه در سال های اول قاعدگی و عواملی مانند استرس، کاهش وزن و ورزش شدید باعث نامنظم شدن پریود می شوند.

به علاوه بسیاری از روش های جلوگیری از بارداری نیز بر روی پریودی تاثیر می گذارند. اگر معمولا پریود شما منظم بوده اما اخیرا نامنظم شده به پزشک مراجعه کنید.


در زمان پریود احساس درد در کدام قسمت های بدن طبیعی است؟

در این زمان احساس درد در شکم، کمر یا هر دو طبیعی است، اما باید دردهای خیلی شدید یا طولانی را به پزشک اطلاع دهید. درد طولانی در ناحیه لگن نشانه وجود مشکلات خطرناک و جدی است، مانند آندومتریوز endometriosis.

* آندومتریوز endometriosis : به معنای رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم است. لگن شایع ترین محل بروز آنندومتریوز است.


آیا حقیقت دارد که زنانی که با هم زندگی می کنند پریودهای همزمان دارند؟

خیر. بسیاری از مردم به این مسئله اعتقاد دارند که زندگی در کنار یکدیگر باعث همزمانی پریود می شود، اما هیچ تحقیقات علمی در این زمینه وجود ندارد.


چرخه طبیعی پریودی چند روزه است؟

برای اکثر خانم ها فاصله هر پریود تا پریود بعدی بین 21 تا 35 روز طول می کشد. در دختران جوان و نوجوانان این فاصله بین 21 تا 45 روز است. تاریخ پریود خود را در یک تقویم ثبت کنید، این کار به شما کمک می کند تاریخ و نظم پریود خود را بهتر بدانید.


چه عاملی باعث بدتر شدن پریود می شود؟

مهم ترین عاملی که باعث بدتر شدن پریودها می شود، استرس است. تحقیقی که در این زمینه انجام شد نشان داد خانم های مضطرب در زمان پریود دو برابر خانم هایی که اضطراب ندارند، به دردهای خفیف یا شدید دچار می شوند.


هر خانم چند بار در طول عمر خود پریود می شود؟

آیا پریود من طبیعی و منظم است؟ پاسخ به سولات مهم در مورد پریود

هر زن به طور متوسط سالانه 13 بار پریود می شود که از زمان شروع پریود تا زمان یائسگی و توقف پریود 35 سال طول می کشد. می توان گفت به طور متوسط هر زن 450 بار در طول زندگی خود پریود می شود.


خونریزی و لکه بینی بین پریودها نشان دهنده وجود مشکل است؟

خونریزی بین پریودها به هر دلیلی ممکن است بروز کند و همیشه نشان دهنده وجود مشکل نیست، اما لازم است به پزشک مراجعه کنید تا علت آن مشخص شود. این خونریزی علل مختلفی ممکن است داشته باشد که تنها تعدادی از آنها جدی هستند.


آیا خروج توده یا لخته خونی در زمان پریود از رحم طبیعی است؟

برخی خانم ها در زمان پریود و به ویژه در زمان پریودهای سنگین لخته و توده خونی از رحم خود دفع می کنند. اگر لخته ها بزرگ هستند یا مجبور هستید پد خود را زود به زود تعویض کنید به پزشک اطلاع دهید.


آیا در زمان پریود احتمال بارداری وجود دارد؟

خانم ها در هر زمان در چرخه قاعدگی خود می توانند حامله شوند، اما در دوره تخمک گذاری، 10 تا 16 روز قبل از پریود بعدی، احتمال بارداری بیشتر خواهد بود.

به علاوه بسیاری از خانم ها تصور می کنند برقراری رابطه جنسی در زمان پریود ناسالم و نادرست است، اما این تصور کاملا اشتباه است و اگر زن و مرد هر دو سالم باشند، برقراری رابطه جنسی سالم و با رعایت برخی نکات مشکلی نخواهد داشت.


آیا مشاهده رنگ قهوه ای در زمان پریود طبیعی است؟

رنگ خون پریود از قرمز روشن به قهوه ای تیره متفاوت خواهد بود و این تفاوت رنگ طبیعی است و حتی ممکن است در یک دوره پریود رنگ ها تفاوت داشته باشند.


چه عاملی به بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک می کند؟

در مورد بسیاری از خانم ها ورزش های منظم هوازی مانند نیم ساعت دوچرخه سواری، پیاده روی سریع یا دویدن در بیشتر روزهای هفته به بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک می کنند. غذاهای سرشار از کلسیم و کربوهیدرات های پیچیده نیز ممکن است موثر باشند. متخصصان نیز توصیه های دیگری می کنند، از جمله: خواب کافی، اجتناب از کافئین و الکل و خوردن چربی و شکر کمتر به بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی کمک می کنند.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : 8 اشتباه که هر ماه در زمان پریود انجام می دهید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پریود در مردان چگونه است؟!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه چیزهایی درد پریود را کم می کند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پریود شما درباره طول عمرتان چه می گوید؟

بیشتر بدانید : پاسخ به سوالات شما درباره عادت ماهیانه



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ