موثرترین درمان برای تعریق زیر بغل
افزایش تعریق بدن که اصطلاحا هیپرهیدروز نامیده می شود، گاها در ناحیه زیر بغل و کف دست، باعث مشکلات فراوان برای افراد می گردد.
آیا می دانید تزریق بوتاکس، بهترین و موثرترین درمان برای تعریق زیر بغل می باشد؟

تعریق یک راه فیزیولوژیک طبیعی برای تنظیم درجه حرارت بدن می باشد. مرکز تنظیم دمای بدن در مغز و در غده هیپوتالاموس قرار دارد و توسط رشته اعصاب پاراسمپاتیک در سطح پوست اعمال می شود. غدد عرق در نواحی مختلف بدن منتشر هستند ولی تراکم آنها در نواحی مانند کف دست، پا، زیر بغل و پیشانی بیشتر است. به غیر از افزایش دمای بدن، ورزش و اضطراب و نگرانی  نیز باعث تعریق می گردد. هنگام تعریق، آب بدن دفع می شود و سدیم برای تنظیم و حفظ غلظت خون در بدن باقی می ماند.

نکته مهم درباره غدد عرق ناحیه زیر بغل این است که تعریق ایجاد شده توسط این غدد، نقش مهمی در تنظیم حرارت بدن ندارد و صرفا باعث ایجاد بوی نامطبوع به دلیل وجود فولیکولهای مو و باکتریهای سطح پوست می شود. افزایش تعریق بدن که اصطلاحا هیپرهیدروز نامیده می شود، گاها در ناحیه زیر بغل و کف دست، باعث مشکلات فراوان برای افراد می گردد که از جمله این مشکلات می توان به اختلال هنگام نوشتن و رانندگی، بوی نامطبوع زیر بغل و نیز ایجاد رد عرق روی لباسها ( که اغلب حتی با شستشو نیز برطرف نمی شود)، نمای ظاهری ناخوشایند و اختلال در روابط اجتماعی اشاره کرد.

امروزه یکی از بهترین و موثرترین روشهای درمان هیپرهیدروز یا تعریق زیاد، تزریق داروی بوتاکس است. این تزریق، پس از انجام بی حسی با پماد موضعی انجام می گیرد و ظرف 5 الی 10 دقیقه قابل انجام است.

مهم است که از تزریق بوتاکسهای متفرقه و چینی پرهیز شود. تزریق داروی بوتاکس Dysport  از کارخانه IPSEN انگلیس که مجوز وزارت بهداشت و درمان کشورمان را نیز دارد، کاملا بدون عارضه، ایمن و موثر است. دفعات تزریق، سالانه دوبار می باشد. با مطالعه جدول ذیل، درصورتیکه جزء گروه 2 ، 3 یا 4 باشید، می توانید جهت تزریق بوتاکس  Dysport اقدام کنید.

طبقه بندی شدت تعریق:
1- تعریق زیر بغل در من، هیچگاه باعث اختلال در فعالیتهای روزمره نمی شود.
2- تعریق زیر بغل در من، قابل تحمل است اما گاهی باعث اختلال در فعالیتهای روزمره ام می شود.
3- تعریق زیر بغل من، به سختی قابل تحمل است و مکررا باعث ایجاد رد عرق روی لباسها، بوی نامطبوع و اختلال در فعالیت های روزمره ام می شود.
4- تعریق زیر بغل در من، غیرقابل تحمل است و کاملا عملکرد روزانه مرا مختل کرده است.

دکتر لیلا میرعلیزاده فرد، پزشک مبدع و مبتکر زیبایی اختصاصی

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
کاهش سرفه و تعریق با خوردن...
تعریق کف دست
نقش تعریق در کنترل نمک بدن
10 دستورالعمل برای فرار از بوی بد عرق
گیاهی موثر در کاهش عرق و از بين رفتن بوی بد بدن