بوتاکس به قیمت تخلیه چشم؟!
متاسفانه واقعیت این است که در مورد این نوع مواد تقاضای افزاینده وجود دارد.
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کالا و یا محصولی که مجوز وزارت بهداشت نداشته باشد، خطرناک است، نسبت به متقاضیان «بوتاکس» که عوارضی همچون تخلیه چشم را در بر دارد، هشدار داد.
 رسول دیناروند در مورد استفاده از «بوتاکس» اظهار داشت: موارد استفاده های ناآگاهانه و اشتباهی برای اقلامی مثل بوتاکس وجود دارد که گزارش هایی در این خصوص مشاهده شده که فرد پس از مصرف مواد بی کیفیت یا انجام این عمل های زیبایی در کلینیک های غیرتخصصی بدون حضور پزشکان دچار عوارض شده اند که جبران آن غیرقابل بازگشت بوده است. وی تصریح کرد: عوارض بسیار ناگواری مثل تخلیه چشم، تخلیه قسمتی از صورت و عفونت های جدی زیر پوستی از جمله این موارد است.

دیناروند گفت: متاسفانه واقعیت این است که در مورد این نوع مواد تقاضای افزاینده وجود دارد که طبق آمار واردات رسمی وزارت بهداشت حدود یک تا دو میلیون دلار صرف مصرف این محصولات می شود اما میزان آنچه به صورت قاچاق وارد می شود به صورت مشخص وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگر منابع قانونی نتوانند پاسخگوی این نیازهای هر چند کاذب باشند، فرصت مغتنمی برای سودجویان عرضه کننده کالاهای غیر مجاز ایجاد خواهند شد تا بتوانند علاوه بر تجارت سیاه خود سلامت جامعه را با تهدید جدی مواجه کنند. معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند هنگامی که وزارت بهداشت به کالایی اجازه ورود نمی دهد یعنی آن کالا را خطرناک و فاقد معیارهای سلامت محور می داند.

دیناروند به مصرف کنندگان پیشنهاد کرد: استفاده از اقلامی مثل «بوتاکس»، را در ابتدا به قصد درمان و سپس تحت نظر پزشکان متخصص انجام دهند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : شفا آنلاین

مطالب پیشنهادی:
تزریق ژل و بوتاکس چطور باعث زیبایی می شود و چقدر ماندگار است ...
تزریق بوتاکس فاجعه آفرین است !!
بوتاکس; راز زیبایی هالیوودیها
بوتاکس و افسردگی؟!
هشدار درباره عوارض تزریق بوتاکس