خشکی لب های خود را با این 3 راهکار خانگی ساده درمان کنید
اگر لبها را در طول فصل زمستان به حال خود رها کنیم به طرز دردناکی ترک خورده و حتی گاهی استفاده از کرم های لب نیز در بهبود آنها موثر نیست. خوشبختانه این تجربه دردناک را می توان به سادگی با استفاده از درمان های خانگی که مواد مورد نیاز آن به احتمال زیاد در خانه موجود است، درمان کرد.

درمان سریع و خانگی خشکی لب

بی شک مهمترین عامل خشکی پوست فصل زمستان است. هوای سرد به سرعت رطوبت پوست را از بین برده و آن را خشک و حساس می کند و ما نیز  به امید بهبود پوست خود  مقدار زیادی لوسیون و پمادهای مرطوب کننده روی آن می مالیم.اگر چه پوست خشک بسیار ناراحت کننده است، اما قسمت دیگری از بدن نیز هست که خشکی آن به اندازه و یا حتی بیشتر از خشکی پوست آزاد دهنده است، لبها. 

اگر لبها را در طول فصل زمستان به حال خود رها کنیم به طرز دردناکی ترک خورده و حتی گاهی استفاده از کرم های لب نیز در بهبود آنها موثر نیست.خوشبختانه این تجربه دردناک را می توان به سادگی با استفاده از درمان های خانگی که مواد مورد نیاز آن به احتمال زیاد در خانه موجود است، درمان کرد.

 

3 پماد و اسکراب لب خانگی که می تواند در زمانی کوتاه لطافت لبهای شما را بازگرداند به شما آموزش می دهیم.

 

اسکراب خوش طعم قهوه سیاه

c1d8b5e471748918a5741270e511b050ecf1aa57.jpg

موادلازم:

2/1 قاشق چای خوری شیره افرا ( یا عسل)

2/1 قاشق چایخوری شکر قهوه ای دانه ریز

1 قاشق چایخوری روغن زیتون خالص 

2 قاشق چایخوری قهوه آسیاب شده 

کمی دارچین یا ادویه کدو حلوایی ( مخلوطی از دارچین، جوز هندی و زنجبیل)

1 تا 2 قطره روغن نعنا

تمامی مواد را در یک ظرف تمیز مخلوط کرده، یک خمیر غلیظ به دست می آید. ادویه ها و روغن را به دلخواه اضافه کنید و مواد را در یک ظرف درب دار تمیز بریزید. برای استفاده، کمی از مخلوط را روی انگشت مالیده و لب بالا و پایین را به آرامی با آن ماساژ دهید، تا پوست های خشک و مرده را بردارد.

 

پماد مرطوب کننده ( فوق العاده آبرسان)

ceb7ec2b73c0ee461048a5bfab5eb7ed710f3bac.jpg

موادلازم :

1 قاشق چای خوری روغن نارگیل 

1 قاشق چایخوری عسل

مخلوط را به لبها و اطراف آن ماساژ داده و بگذارید 5 دقیقه بماند، سپس پاک کنید .روغن نارگیل لایه چربی روی لب را ترمیم کرده و عسل نیز به عنوان یک مرطوب کننده ضد باکتری عمل می کند .

 

اسکراب خوشمزه چای سبز 

f77e8271d7ee8aa5ba81a986f9e15049aa72dd75.jpg

موادلازم :

1 قاشق چایخوری روغن نارگیل 

1 قاشق چایخوری پودر چای سبز 

مواد را مخلوط کرده روی لبها بمالید و به مدت 10 تا 15 ثانیه به صورت دورانی ماساژ دهید.سپس با آب بشویید و از کرم لب استفاده کنید.


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ