چگونه صورت بدون جوش داشته باشیم؟
 هرچیزی که می‌خورید، به خورد پوستتان هم می‌رود. اگر غذاهای روغنی بخورید پوستتان هم از آن تغذیه می‌کند و بعد روغن مازاد را خارج می‌کند که این مسئله باعث ایجاد جوش و آکنه در صورت می‌شود. 

 غذاهایی که برای درمان جوش صورت باید از رژیم غذایی شما حذف شوند

شواهد علمی کافی برای اثبات تاثیر رژیم غذایی خاصی برای کنترل و درمان آکنه هنوز وجود ندارد. ولی برخی مطالعات نشان می دهند که رعایت موارد زیر ممکن است به کنترل آکنه کمک می نمایند:

1 - از مصرف زیاد چربی‌ ها به خصوص نوع اشباع ‌شده برهیز کنید . البته مصرف روغن ماهی (امگا تری) ممکن است مفید باشد.

2 - غذاهای پر چرب مثلا چیپس ، لبنیات پرچرب و شکلات می ‌توانند باعث وخامت آکنه شوند .

3 - از لبنیات کم چرب در حد متعادل و نیاز بدن استفاده نمائید.

4 - بجای مصرف هله ‌هوله‌ های مختلف، میان ‌وعده‌هایی مانند سبزیجات و میوه‌جات بخورید و یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. 

5 - غلات سبوس ‌دار، مقادیر متنوع و زیاد سبزی‌ ها و میوه‌ های تازه، حبوبات و ماهی‌ ها و غذاهای دریایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

6 - از مواد غذایی حاوی قند و شکر ( مانند شیرینی‌های خامه ایی ) نیز حتی‌ الامکان باید پرهیز نمائید و به جای غذاهای حاوی کربوهیدرات یا قند بالا، سراغ سبزی ‌ها و میوه‌های تازه بروید.

7 - اگر آکنه با خوردن غذای خاصی بدتر می ‌شود، بهتر است از آن غذا پرهیز نمائید.

8 - به دریافت کافی آب در طول روز توجه کنید.

9 - افزایش آکنه در اثر مصرف زیاد غذاهای حاوی ید بالا(مانند صدف و جلبک) است که البته در میان ایرانیان هم مصرف نمی شود، ثابت نگردیده است.

10 - به مدت یک تا یک و نیم ساعت قبل و دو ساعت بعد از مصرف داروی تتراسایکلین باید از لبنیات پرهیز کرد، این منع مصرف لبنیات به این دلیل است که لبنیات جذب دارو را کاهش می ‌دهد.

11 - دو ریز مغذی وجود دارند که پیشگیری از کمبود آنها در کنترل آکنه موثر است : ویتامین A و روی که از کمبود آنها می توان با دریافت رژیم متعادل پیشگیری کرد.

12 - در کنار رژیم غذایی متعادل و حاوی مواد مغذی مورد نیاز، از استرس خود بکاهید و سعی کنید آرامش بیشتری در زندگی برای خودتان فراهم کنید.

 

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : behsite.ir