این افراد نباید از دئودرانت استفاده کنند!
تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد اگرچه استفاده از دئودرانت ها به ظاهر امن است، اما می‌تواند عواقب جدی برای سلامت داشته باشد.در واقع، اکثر این محصولات حاوی ترکیبات مضر ازجمله ترکیبات آلومینیوم برای بدن هستند. آلومینیم موجود در این محصولات براحتی توسط پوست جذب می‌شود و...

دئودرانت و مضرات استفاده ازآن

افرادی که دچار بیماری کلیوی هستند، به علت وجود هیدروکسید آلومینیم نباید از ضدعرق‌ها و دئودورانت‌ها استفاده کنند.دانیال فرهیخته، کارشناس بهداشت حرفه‌ای گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد اگرچه استفاده از این محصولات به ظاهر امن است، اما می‌تواند عواقب جدی برای سلامت داشته باشد.

در واقع، اکثر این محصولات حاوی ترکیبات مضر ازجمله ترکیبات آلومینیوم برای بدن هستند. آلومینیم موجود در این محصولات براحتی توسط پوست جذب می‌شود و خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.

به دلیل وجود پارابن‌ها (متیل، اتیل، بنزیل، بوتیل) در دئودورانت‌ها، استفاده از این محصولات می‌تواند تعادل هورمونی بدن را به تقلید از استروژن به هم بزنند.

 

جایگزین های طبیعی دئودرانت

با این تفاسیر، استفاده از روغن نارگیل، لیمو و جوش شیرین (به مقدار کم) می‌تواند به عنوان جایگزین دئودرانت‌ها و سایر مواد شیمیایی مطرح باشد.

راه‌حل دیگر، نوشیدن زیاد آب است.

همچنین آب‌های معدنی می‌توانند به عنوان یک پاک‌کننده و سم‌زدا استفاده شوند.



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:jamejamonline.ir