آیا استفاده از ماسک سیاه خطر دارد؟
اخیراً شبکه‌های اجتماعی پر از ویدئوهای تبلیغاتی "ماسک سیاه" یا "ماسک زغال" شده است. اما آیا استفاده از این ماسک بی خطر است؟

ماسک سیاه، خوب یا بد

اخیراً ماسک سیاه به سوژه موردعلاقه رسانه‌های اجتماعی تبدیل‌شده است. در یوتیوب و اینستاگرام، ویدئوهای زیادی از تأثیر خارق‌العاده این ماسک می‌بینیم. برخلاف دیگر ماسک‌ها که به‌راحتی از پوست شسته یا کنده می‌شوند، این ماسک محکم به پوست می‌چسبد و کندن آن از صورت درد دارد. اما اثر لایه‌برداری آن از پوست مرده، حذف آشکار جوش‌های سرسیاه و دیگر کثیفی‌ها و چرک‌های روی پوست بسیار جالب است.

هفته گذشته ویدئویی جالب در یوتیوب و سپس فیس‌بوک منتشر شد. در این ویدئو خانمی به نام "تیف" آرام ماسک را از پوست خود برمی‌دارد و از درد اشک می‌ریزد و دوستش با شیطنت می‌خندد.

اگر کج‌خلقی‌های "تیف" در ویدئو حقیقی باشند، معلوم است که این ماسک واقعاً منافذ پوست را باز می‌کند. اما آیا این ماسک بی‌خطر است؟ نظر دو متخصص پوست را درباره این ماسک جویا شدیم.

خبر خوب: این ماسک بی‌خطر است. و اما خبر بد: استفاده از آن‌ها درد دارد و ممکن است پوستتان را تحریک کند.

یک متخصص پوست در کلینیک کلیولند گفت: "این ماسک علاوه برجوش‌های سرسیاه، لایه خارجی پوست و موهای صورت را نیز می‌کند و چربی‌های مضر پوست را برمی‌دارد. موهای صورت نیز به همراه ماسک کنده می‌شود که درد دارد؛ درست مانند وکس کردن صورت."

راه‌هایی هست که درد را کاهش می‌دهند: شستن صورت قبل از گذاشتن ماسک و از بین بردن موهای صورت. یا اینکه به پیشنهاد متخصصان پوست می‌توانید تنها در نقاطی از پوست که دارای چربی یا دانه‌های سرسیاه است از ماسک استفاده کنید.

بااین‌حال متخصصان پوست هشدار می‌دهند که این ماسک‌ها همانند تمام محصولات زیبایی، ممکن است حاوی ماد شیمیایی غیراستاندارد باشند و سبب سوزش یا حساسیت پوستی شوند. بنابراین قبل از مصرف از اعتبار برند محصول و سازگاری مواد تشکیل‌دهنده آن باپوستتان اطمینان حاصل کنید.

خلاصه، اگر به دنبال یک ماسک لایه‌بردار خوب هستید، بد نیست ماسک سیاه را امتحان کنید.



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: shafaonline.ir