رشد سریع مو با 4 روش
آیا دلتان می خواهد موهای بلند زیبایی داشته باشید؟ متاسفانه موهای شما سریع تر از آنچه که انتظار دارید رشد نمی کنند. خوب دلایلی برای رشد نکردن مو و همچنین نازک شدن آن وجود دارد مانند مراقبت های نادرست روزانه از مو، کمبود املاح معدنی و مواد مغذی، و سبک زندگی بد

چگونه سرعت رشد موهایمان را افزایش دهیم

برای اینکه موهای بلند و زیبایی داشته باشید باید سبک زندگی خود را تغییر دهید. در این مقاله میخواهم چند روش ساده را برای شما معرفی کنم که می توانند به شما کمک کنند تا موهای ضخیم تر و بلندتری داشته باشید.

سالهاست که داشتن موی بلند به عنوان یکی از نشانه های زیبایی هر زنی محسوب می شود. هنوز هم خیلی از افراد وجود دارند که عاشق موهای بلند هستند. با داشتن موهای بلند می توانید به سبک های مختلفی موهای خود را ببندید. موی بلند زن نوعی جذابیت برای زن محسوب می شود.

 

اما چگونه خیلی زود موهایی بلند و زیبا داشته باشیم؟

خوب اول از همه باید بدانید که چرا موهای شما سریع رشد نمی کند و سپس از روش های پیشنهادی ما استفاده کنید تا هر چه سریع تر موهایتان رشد کند.

 

1-به طور منظم موهایتان را اصلاح کنید:

اولین روش برای رشد سریع موها و ضخیم تر شدن آنها این می باشد که به طور منظم آنها را اصلاح کنید، مخصوصا اگر موهای شما سالم نباشند. این نکته به نظر عجیب می رسد، اما کوتاه کردن مو به شما کمک خواهد کرد تا رشد موهایتان زیاد شود و در نتیجه موهایی ضخیم تر نیز داشته باشید. برای همین هر چند موقع موهای خود را کوتاه کنید.

 

2- از روغن طبیعی مو استفاده کنید:

خیلی از افراد قبل از خواب آنقدر خسته هستند که یادشان میرود موهای خودشان را شانه کنند. اما اگر بدانید شانه کردن موها قبل از خواب چقدر برای سلامتی موها اهمیت داردحتما اینکار را انجام می دهید. مری کیت و اوا اسکریو راز مراقبت از موهای خود رو به اشتراک گذاشته اند. آنها توصیه می کنند در هنگام شانه کردن، از پوست فرق سر شروع کنند و به برس خود کمی روغن طبیعی بمالند و با آن موهای خود را شانه کنند، با این کار موهای شما به صورت طبیعی مرطوب می شود. همچنین برای به دست آوردن نتایجی بهتر، هر شب باید قبل از رفتن به رختخواب این کار را تکرار کنید. این کار کمک می کند تا موهای سالم تری داشته باشید.

 

3- از پوست سر خود محافظت کنید:

باید اینطور فکر کنید که موهای شما مثل یک درخت هستند. پوست سر شما مثل ریشه و زمینی است که برای رشد موهای شما ضروری هستند. اگر نتوانید از ریشه ها و خاک به خوبی محافظت کنید، امکان ندارد درختی تنومند داشته باشید. بنابراین باید به فکر پوست سر خود نیز باشید تا بتوانید موهای سالم و ضخیم داشته باشید. برای اینکه بدانید پوست سر سالمی دارید یا نه، باید یک تست روی موهای خود انجام دهید، اگر قسمت ریشه موهایتان ضخیم تر از انتهای موهایتان است، پس موهای سالم تری دارید. به عبارت دیگر اگر انتهای موهایتان ضخیم تر باشد، باید به فکر تغییر در مراقبت از موهای خود باشید.

 

4- رژیم صحیحی را انتخاب کنید:

اگر می خواهید موهای بلند زیبایی داشته باشید، نه تنها باید از محصولات خوبی برای موهای خود استفاده کنید، بلکه باید تغذیه صحیحی نیز داشته باشید تا مواد مغذی کافی به بدن شما برسد. ظاهر موهای شما به تغذیه شما بستگی دارد، بنابراین باید از غذاهای سالم مصرف کنید تا موهای درخشان تر و سالم تری داشته باشید.

اولین ماده مغذی که باید مصرف کنید، روی و آهن است. بر طبق گفته های ویلما برگفلد، روی و آهن رشد موها را سریع می کند. او همچنین خوردن گوشت قرمز کم چرب را نیز توصیه کرد که منبع غنی از مواد مغذی از جمله روی و آهن می باشد. بهتر است هفته ای دو بار از گوشت قرمز استفاده کنید. اگر گوشت خوار نیستید می توانید از عدس و یا دانه سویا همچنین پرتقال که منبع غنی از ویتامین C استفاده کنید. ویتامین C به جذب آهن کمک فراوانی می کند.

علاوه بر روی و آهن، نباید اهمیت ویتامین D را نادیده گرفت. این ویتامین باعث فعال شدن رشد مو می شود. متاسفانه غذاهایی که حاوی ویتامین D هستند بسیار کم می باشند. اما روش دیگری برای جذب ویتامین D وجود دارد و آن اینکه روزی چند دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرید. البته نباید بدون ملاحظات لازم، زیر نور آفتاب قرار بگیرید چون ممکن است به سرطان پوست مبتلا شوید. بهترین زمان برای اینکه زیر نور آفتاب قرار بگیرید ساعت شش صبح تا هشت صبح می باشد و بعد از این ساعت تا ساعت چهار بعد از ظهر باید از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر نمی توانید برای جذب ویتامین D از نور آفتاب استفاده کنید، می توانید از مکمل های ویتامین D استفاده کنید.

هر کس می داند که پروتئین برای ناخن، مو و استخوان بسیار مفید می باشد. پروتئین برای تقویت رشد سلول های خونی بسیار ضروری است. بررسی ها نشان می دهند که زنانی که به حد کافی پروتئین مصرف می کنند، نسبت به دیگران رشد موهای سریع تری دارند. توصیه می شود در روز حداقل 46 گرم پروتئین مصرف شود.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: nemoneha.com