حفظ زیبایی طبیعی در میانسالی، چگونه ممکن است؟
پدید آمدن خطوطی روی صورت و چند تار موی سفید. این‌ها تغییراتی طبیعی و اجتناب‌ ناپذیرند که با بالا رفتن سن همراه هستند. اما با استفاده از محصولات جوان کننده پوست و سایر درمان‌ها‌یی که شامل جراحی نمیشوند و نیز استفاده از محصولات مراقبت از مو، گزینه‌های بسیاری برای حفظ و بالا بردن سطح زیبائی، پیش روی خانم‌های میانسال وجود دارد

توصیه هایی برای حفظ زیبائی طبیعی خانم‌های میانسال

با بالا رفتن سن، قرار گرفتن در زیر نور آفتاب، سیگار کشیدن، رژیم و مسائل ارثی، اثرات مشهودی روی پوست می‌گذارند. به علاوه استرس و چاقی مفرط هم، هر یک به نوبه خود در چگونه به نظر رسیدن پوست تأثیر به سزایی خواهند داشت. با افزایش سن، سرعت ایجاد سلول‌های جدید نسبت به گذشته کم شده و این امر سبب میشود که حالت کشسانی پوست کم شود و بیشتر در معرض خشکی قرار گیرد.

چیزی شبیه به این، برای سلول‌هایی که به موهای شما رنگ میدهند نیز اتفاق میافتد. قدرت بازسازی رنگ‌دانه‌های مو کم شده و در نتیجه موهای شما خاکستری میشوند.

 

رعایت 7 نکته برای حفظ زیبائی طبیعی شما

برای مراقبت از پوستتان کافیست روش‌های ساده‌ای را به کار ببندید. این پیشنهادات به شما کمک میکنند که اولین قدم‌ها را به سادگی بردارید.

1- اگر سیگار میکشید آن را متوقف کنید. تحقیقات نشان داده‌اند که سیگار کشیدن باعث پیری زودرس پوست میشود.

2- به حمام آفتاب و برنزه کردن نه بگوئید. بین ساعت ده صبح تا دو بعدازظهر خود را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید، چرا که اشعه خورشید در این فاصله از همیشه قوی‌تر است. اگر لازم است که در این ساعات بیرون باشید از کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنید و بلوز آستین بلند و شلوار بپوشید. چروک‌ها و لکه‌ها با اثرات مضر آفتاب در ارتباط هستند.

3- مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم‌هائی با SPF30 یا بالاتر که حاوی محافظ UVB و UVA هستند را انتخاب کنید. مضرات آفتاب باعث ایجاد تغییراتی مثل چروک شدن و یکدست نبودن رنگ پوست میشود.

4- برای پیشگیری از سرطان پوست، مرتب پوست خود را چک کنید. در صورتی که تغییر نگران کننده‌ای روی پوست خود مشاهده کردید، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. افراد مسن‌تری که پوست روشنی دارند، بیشتر در معرض خطر هستند و باید چک‌آپ سالانه شوند.

5- پوست خشک را تسکین دهید. از دستگاه بخور استفاده کنید. همچنین از کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب کننده استفاده نمائید. در صورتی که همچنان مشکلی دارید با پزشک خود ملاقات کنید.

6- غذای مناسب بخورید. داشتن تغذیه مناسب به بازسازی پوست شما کمک میکند. نوشیدن آب فراوان هم برای مرطوب نگه داشتن پوست از درون، مؤثر خواهد بود.

7- محصولات ضد پیری را امتحان کنید. کرم‌ها و لوسیون‌های بدون نسخه میتوانند به بهبود زیبایی طبیعی و جوان سازی پوست شما کمک کنند. یک ترکیب شیمیایی به نام پنتاپپتید Pentapeptide که در بسیاری از محصولات زیبائی جدید وجود دارد میتواند به تولید بیشتر کلاژن‌ کمک کند.

کلاژن‌ها ساختار حمایت کننده پوست هستند که باعث میشوند پوست شما محکم‌تر و مقاوم‌تر به نظر برسد. درمان‌های دیگری که توسط پزشک تجویز میشوند هم گزینه دیگری برای شما خواهند بود.

 

درباره انواع درمان‌های پوستی بیشتر بدانید

تزریق بوتاکس یا دیسپورت، میتواند باعث کمتر شدن چروک‌ها در یک سوم بالایی صورت شود. لایه‌برداری شیمیایی نیز روشی برای از بین بردن خطوط صورت در اطراف چشم و دهان بوده و باعث تسکین پوست می‌شود. پرکننده‌های چروک نیز میتوانند به پاک کردن خطوط صورت کمک کنند.

روش کشیدن پوست یا  Microdermabrasion، چروک‌های ریز و میکروسکپی را پاک میکند، به پوست شما جوانی میخشد و رنگ چهره شما را بهتر میکند. با انجام لیزر درمانی آسیب دیدگی های پوست که از آفتاب به وجود آمده اند، جای زخم و دیگر مشکلات پوستی برطرف می شوند.

 

چهار توصیه برای حفظ زیبایی و سلامت موهای شما

هیچ درمانی برای سفید شدن مو وجود ندارد. اگرچه که شما میتوانید با رنگ کردن موهایتان جوان‌تر به نظر برسید. این توصیه‌ها را برای داشتن موهایی سالم‌تر و زیباتر به کار ببندید.

1- های‌لایت را امتحان کنید. تعداد کمی از تارهای موی رنگ شده در بین موهای شما، متوانند رنگ سفید تعدادی از موهای سفید شده شما را به خوبی بپوشانند. به خصوص اگر رنگ موهای شما به طور طبیعی روشن باشد.

2- درباره یکدست رنگ کردن موهایتان به دقت فکر کنید. خانم‌هایی که میخواهند رنگ موهایشان یک دست و تیره‌تر باشد باید دقت کنند که با بلند شدن مو به رسیدگی و تجدید کردن مرتب رنگ مویشان نیاز پیدا خواهند کرد. چنانچه نمی‌خواهید هر شش تا هشت هفته به آرایشگاه بروید این رنگ مو مناسب شما نخواهد بود.

3- مدل جدیدی را امتحان کنید. هر طور که دوست دارید موهایتان را کوتاه کنید. این قانون قدیمی را که می‌گوید باید بعد از رسیدن به سن خاصی موهایتان را کوتاه نگه دارید فراموش کنید. مدل موهای شما باید مطابق میلتان باشد و ربطی به سن شما ندارد.

4- رسیدگی به موهای کم‌پشت. کوتاه کردن سبب میشود موهای شما پر‌پشت‌تر به نظر برسد. رنگ کردن مو نیز برای حجم دادن به موهای نازک و ظریف مؤثر خواهد بود. به علاوه استفاده از محصول مناسب مثل شامپو‌های حجم دهنده میتواند این مشکل را حل کند. اکستنشن مو نیز راه دیگری برای حجیم‌تر شدن موهای کم پشت خواهد بود.

زیبایی طبیعی مورد علاقه شما میتواند به سادگی یک لبخند زیبا باشد. یا شاید ترجیح بدهید از محصولات زیبایی و درمانی استفاده نمایید. انتخاب شما هر چه که باشد، مراقبت از خودتان مهم‌ترین مسئله خواهد بود.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamati.ir