کارهایی که پوست را خراب می کند
شاید نتیجه گرفتن از یک محصول مراقبت از پوست، سریع و آسان نباشد. اما کارهایی هست که در زندگی روزمره انجام می دهیم و با ترک آن ها می توانیم نتایج خیره کننده ای در مورد کیفیت پوستمان بگیریم

با انجام این کارها کیفیت پوست از بین میرود

 

۱ ) خوابیدن با آرایش

اولین قدم برای مراقبت از پوست این است که هرگز با صورت آرایش کرده نخوابید.

پاک نکردن آرایش نه تنها شما را پیر خواهد کرد، بلکه به پوست این اجازه را نمی دهد تا در طول شب استراحت (ریکاوری) کند تا انعطاف پذیری و رطوبت خود را در طول روز حفظ کند.

 

۲ ) استفاده از کرم های در دار

اگر از یک محصولات مراقبت از پوست استفاده می کنید که در شیشه (یا ظرف با در بزرگ) قرار دارد، باید بدانید که در هر بار استفاده مقداری میکروب که روی انگشتان دستتان هست را وارد آن می کنید. همچنین محصولات ضد پیری، به علت دارا بودن آنتی اکسیدان، وقتی در مجاورت هوا قرار می گیرند اکسیده می شوند و خاصیت خود را از دست می دهند.

بنابراین بهتر است از پماد یا از کرم های پمپ دار یا داخل تیوب، که هوا به آن ها نفوذ نمی کند استفاده کنید.

 

۳ ) فراموش کردن ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب فقط وقتی می خواهیم آفتاب بگیریم ضروری نیست. باید هر روز و در هر هوایی از آن استفاده کنیم. بهتر است از کرم هایی با اس پی اف بالای 30 که دارای زینک هستند استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

۴ ) دیر خوابیدن – کم خوابیدن

دلیل این که پوست شما بعد از کم خوابی تیره و خسته به نظر می رسد این است که خواب برای پوست شما مقوی است. بنابراین وقتی چند شب پشت سر هم کم خوابی دارید پوستتان سوخت مورد نظر خود را دریافت نمی کند. همچنین بی خوابی چنان تنش زا است که باعث می شود همه ی بدن، از جمله پوست رادیکال های آزاد تولید کند و بنابراین بی رنگ و خسته به نظر آید.

 

۵ ) کندن و فشردن جوش ها

کندن جوش ها تنها باکتری را به بقیه نواحی صورت پخش می کند. در مقابل وسوسه  کندن آن مقاومت کنید و اگر نتوانستید تنها صورت خود را با یک دستمال مرطوب پاک کننده صورت پاک کنید. اگر جوش آماده تخلیه شدن باشد با همین کار خالی می شود. بدن بسیار باهوش است و خودش می داند که جوش ها کی باید از بین بروند!

 

۶ ) حمام آب داغ

درست است که بعد از یک روز کاری طولانی و خسته کننده، هیچ چیز مثل یک حمام داغ نمی تواند خستگی را از تن بیرون کند، اما این را بدانید که اّب داغ پوست بدن را تبدیل به یک محیط خشک و پوسته پوسته می کند. برای حفاظت از پوست با دمای آب کمتر حمام کنید.

 

۷ ) سولاریوم

تحقیقات نشان می دهد، تخت های آفتاب یا همان سولاریوم نه تنها با سرطان پوست ارتباط مستقیم دارند، بلکه باعث قرمز شدن و سوختگی های پوستی نیز می شوند. اگر می خواهید به این طریق برنزه شوید، در تصمیمتان تجدید نظر کنید.

 

۸ ) لایه برداری بیش از حد

درست است که لایه برداری از پوست مفید است، اما نباید بیش از حد این کار را انجام دهید. استفاده ی بیش از حد از پاک کننده ها و لایه بردار ها نه تنها کیفیت پوست را تقویت نمی کند که باعث قرمزی و حساسیت بیشتر آن نیز می شود.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamati.ir