درمان لکه های قهوه ای صورت
لکه‌های پوستی بر اثر افزایش سن و به دلیل به‌هم ریختگی رنگدانه‌های پوست به دلیل سیگار کشیدن یا زیر آفتاب بودن های طولانی ایجاد می شود. در این مقاله متخصصان پوست شما را برای راحت شدن از شر این لکه های قهوه ای راهنمایی می کنند از بین بردن لکه های قهوه ای پوست بدن با 3 روش دهها سال قبل از ظهور لکه های قهوه ای روی پوستتان باید از ضد آفتاب های ضد لک استفاده کنید. خوشبختانه از بین...

لکه‌های پوستی بر اثر افزایش سن و به دلیل به‌هم ریختگی رنگدانه‌های پوست به دلیل سیگار کشیدن یا زیر آفتاب بودن های طولانی ایجاد می شود. در این مقاله متخصصان پوست شما را برای راحت شدن از شر این لکه های قهوه ای راهنمایی می کنند

از بین بردن لکه های قهوه ای پوست بدن با 3 روش

دهها سال قبل از ظهور لکه های قهوه ای روی پوستتان باید از ضد آفتاب های ضد لک استفاده کنید. خوشبختانه از بین بردن این لک ها زمان خیلی کمتری طول می کشد. در این مقاله متخصصان به شما می گویند که چگونه این لکه ها را یک روزه، یک هفته ای و یک ماهه از بین ببرید. مدت زمانی که به دردتا ن می خورد را انتخاب کنید و مراقبت های ضد پیری پوست را برای این که پوستی درخشان تر و روشن تر و مهم تر از همه بدون لک داشته باشید را دنبال کنید.


از بین بردن لکه های قهوه ای صورت با یک برنامه یک روزه
دستگاه لایه بردار پوست خانگی برای از بین بردن لکه های قهوه ای صورت  microdermabrasion kitدستگاه لایه بردار پوست خانگی microdermabrasion

به گفته دکتر الیزابت بریدن Elizabeth Briden، استاد دانشکده پوست دانشگاه مینه سونا، اگر یک مهمانی مهم در پیش دارید و ترجیح می دهید لکه های قهوه ای روی پوستتان دیده نشوند از *یک دستگاه لایه بردارخانگی مثل Neutrogena's Microdermabrasion System ، یک شب قبل استفاده کنید تا لایه سلول های مرده روی پوست را فورا حذف کرده و ظاهری سالم تر به پوست بخشیده و لکه های قهوه ای را تا حدودی محو نماید. پس از این لایه برداری شدید، آرایش شما روی پوستی صاف تر، پوشش بهتری ایجاد خواهد کرد و لکه ها را به صورت موثرتری پوشش خواهد داد.

*دستگاه لایه بردار پوست خانگی microdermabrasion kit: نوعی لایه‌برداری لایه‌های سطحی پوست خانگی است که به‌ منظور زیباسازی، جوان‌سازی و رفع جوشگاه (اسکارِ) سطحیِ پوست انجام می‌گیرد.


از بین بردن لکه های قهوه ای صورت با یک برنامه یک هفته ای
از بین بردن لکه های قهوه ای صورت با لیزر Q-Switched تکنیک Q-Switched لیزر

یک لایه بردار شیمیایی ملایم مثل از بین بردن لکه های قهوه ای صورت  Juice Beauty Green Apple Peel Sensitive

یک لایه بردار شیمیایی ملایم مثل Juice Beauty Green Apple Peel Sensitive

به گفته جودی لوین Jody Levine متخصص پوست در نیویورک، در ابتدای هفته یک جلسه به مطب دکتر پوست مراجعه نموده و با تکنیک Q-Switched لیزر کنید که می تواند لکه های شما را با شکستن خوشه های رنگدانه های به قطعات کوچکتر که توسط سیستم ایمنی قابل جذب باشند آن ها را از بین ببرد. هزینه لیزر بسته به سطحی که استفاده می شود متفاوت است بین 350 تا 800 دلار ( بله کمی گران است ولی تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد ) و لکه های قهوه ای باید چند روز بعد از لیزر کاهش یابند، هر چند ممکن است به یک یا دو جلسه درمان دیگر برای از بین رفتن کامل لکه ها نیاز داشته باشید. چند روزی برای ترمیم به پوستتان به خاطر دمای بالای لیزر فرصت بدهید، چون بعد از لیزر پوست کمی حساس می شود، پس از آن از یک لایه بردار exfoliator شیمیایی ملایم مثل Juice Beauty Green Apple Peel Sensitive (عصاره زیبایی سیب سبز برای پوست های حساس)روی باقیمانده لکه ها استفاده کنید.


از بین بردن لکه های قهوه ای صورت با یک برنامه یک ماهه
از بین بردن لکه های قهوه ای صورت با استفاده روزانه از کرم های پیلینگ و لایه بردارروزانه از کرم های پیلینگ و لایه بردار استفاده کنید

به صورت متناوب از محصولات پیلینگ و میکرودرم اپبریژن خانگی هر چند روز یک بار برای محو کردن لکه ها و کاهش خطوط ریز پوست و افزایش شفافیت پوست استفاده کنید. بریدن توضیح می دهد، " ترکیب این روش ها با یک لایه بردار رنگ چهره شما را زیر و رو می کند." فقط حواستان باشد که دستورالعمل پشت بسته بندی را رعایت کنید و با استفاده بیش از حد، لایه محافظ رویه پوست را از بین نبرید. ممکن است مقداری قرمزی بعد از این روند مشاهده کنید که باید بعد از چند روز از بین برود.

هر روز صبح از یک کرم ضد آفتاب با SPF30 استفاد کنید تا جلوی ایجاد لکه های قهوه ای جدید را بگیرد. هر شب از یک کرم سفید کننده *هیدروکینون hydroquinone bleaching cream استفاده کنید – به گفته لوین، هنوز هم بهترین درمان موضعی برای لکه های قهوه ای است، احتمالا حداقل تا دو هفته باید هر شب از آن استفده کنید تا نتیجه آن را ببینید. کرم های رتینوئید retinoid هم می توانند همین کار را انجام دهند ولی کم اثر تر هستند و حدود دو برابر ( یک ماه ) طول می کشد تا شاهد نتیجه آن ها باشید. ( مصرف این کرم ها را به 2 ماه محدود کنید و دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید و حتما با پزشک تان مشورت کنید—محصولات قوی در صورت استفاده نامناسب یا بیش از حد می توانند باعث عقب نشینی و ایجاد رنگ دانه های بیشتر شوند.)

*هیدروکینون hydroquinone: مهار سنتز ملانین. هیدروکینون با مهار اکسیداسیون آنزیمی تیروزین و تضعیف سایر رونده‌های متابولیکی ملانوسیت‌ها باعث مهار تشکیل ملانین و موجب بی رنگ شدن پوست می گردد.


بیشتر بدانید : برای لکه های صورت چه کنیم؟ + معرفی چند ماسک صورت خانگی

بیشتر بدانید : از بین بردن جای جوش با 7 محصول تخصصی پوست

بیشتر بدانید : موثر ترین روش های از بین بردن خال کدامند؟

بیشتر بدانید : تغییر رنگ پوست به یکی از این 7 دلیل


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ