پس از اتوی مو از این روغن استفاده کنید
آیا عادت به اتو کشیدن موهایتان دارید؟ بهتر است پس از اتوی مو از این روغن استفاده کنید.

چه روغنی برای چه نوع مویی مناسب است؟

بعضی‌ها فکر می‌کنند روغن‌های مخصوص مو، بیشتر برای مو‌های زبر و ضخیم مناسبند، اما اینطور نیست. حتی اگر مو‌های نازکی دارید که خیلی زود چرب می‌شود، باز هم می‌توانید از روغن مناسب برای مو‌های خود استفاده کنید، تا موهایتان را صاف‌تر و براق‌تر کنید. پیش از انتخاب بهترین روغن مناسب برای مو‌هایتان، بهتر است بدانید، کدام روغن، مناسب نوع موهای شماست. در ادامه با انواع روغن‌ها آشنا خواهید شد.

روغن آرگان: مناسب برای مو‌های خشک و وز

روغن آرگان حاوی اسید‌های چرب و ویتامین E است، که کمک می‌کند مو‌های خشک و گره خورده، نرم و براق شود و شانه زدن مو‌ها راحت‌تر گردد.

روغن نارگیل: مناسب برای تمام انواع مو

روغن نارگیل را می‌توان چند منظوره استفاده کرد. این روغن، بهترین روغن مناسب برای تمام انواع مو‌ها است، حتی مو‌های چرب. این روغن باعث می‌شود پوست سر نیز سالم بماند. روغن نارگیل حاوی کربوهیدرات، انواع مواد معدنی و ویتامین است، و کمک می‌کند ساقه‌ی مو‌ها تقویت شود. استفاده‌ی هفتگی از آن می‌تواند به رشد مو نیز کمک کند.

روغن ماکادمیا: مو‌های خیلی خشک و آسیب دیده

روغن‌های خشکبار معمولا قوی‌ترین‌ها هستند، و در این میان روغن ماکادمیا نیز از غنی‌ترین آنهاست. اگر مو‌های خیلی خشک یا آسیب دیده دارید، از این روغن مانند ماسک مو و به صورت هفتگی روی موهایتان استفاده کنید. اگر موهایتان را با اتوی مو صاف می‌کنید پس از اینکار، از این روغن استفاده کنید.

روغن دانه خربزه: مناسب برای پوست حساس

این روغن سرشار از امگا ۳ و اسیدهای چرب است، که باعث افزایش رشد مو می‌شوند. پروتئین و ویتامین‌های C ،B۲ و G موجود در این روغن نیز خاصیت ترمیمی دارند، و علاوه بر اینکه مو‌ها را نرم می‌کنند، برای پوست سر نیز مفید هستند. بخصوص اگر پوست حساسی دارید و معمولا پوست سرتان به خارش می‌افتد، و یا به محصولات آرایشی که به موهایتان می‌زنید واکنش نشان می‌دهد، روغن دانه خربزه، انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

روغن بادام: مناسب برای از بین بردن شوره مو

اگر چه روغن بادام یکی از سبک‌ترین روغن‌های آجیلی است، اما این روغن سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E، اسید‌های چرب و پروتئین است. این روغن همچنین منیزیم زیادی دارد، که باعث رشد مو و کاهش شکنندگی مو می‌شود. اگر پوست سرتان دچار خارش می‌شود، کمی با روغن بادام سر را ماساژ دهید تا این حساسیت از بین برود.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: fitnessmagazine.ir