جوش های سرسیاه خبر می دهند از سر درون!
اگر شما هم دچار جوش های سرسیاه زیادی روی نواحی مختلف صورت تان هستید، در ابتدا به دنبال علت اصلی آن باشید.

جوش‌های سرسیاه ناشی از کدام بیماری در بدن هستند؟

جوش های صورت بر حسب منطقه ای که بروز می کنند می توانند نسبت به برخی عادت ها مانند عادت های غذایی، استرس و برخی مشکلات دیگر هشدار دهنده باشند. داشتن جوش های سرسیاه روی پوست صورت ناشی از مشکلات داخلی بدن است که باید به آن توجه شود. اگر شما هم دچار جوش های سرسیاه زیادی روی نواحی مختلف صورت تان هستید، در ابتدا به دنبال علت اصلی آن باشید.


جوش های سرسیاه روی پیشانی

اگر جوش های سرسیاه روی پیشانی و اطراف ابروهایتان است ممکن است به مشکلاتی در ناحیه روده ها مربوط باشد. جوش های سرسیاهی که روی انتهای بینی و بین ابروها بروز می کند می توانند نشان دهنده وجود اختلالی در عملکرد کبد باشد.

پیشنهاد درمانی:
برای مقابله با این جوش ها ابتدا بهتر است از مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی ها خودداری کنید. همچنین توصیه می شود از مصرف نوشیدنی های الکلی نیز پرهیز شود.


جوش های سرسیاه روی بینی

داشتن جوش های سرسیاه روی بینی نشان دهنده وجود بیماری در عملکرد قلب و عروق است. البته نیازی به نگرانی نیست چون در اغلب موارد این جوش ها به استرس بالا مربوط می شوند.

پیشنهاد درمانی:
اگر از وجود این جوش ها کلافه شده اید بهتر است سبک زندگی تان را اصلاح کنید و زندگی سالمی در پیش بگیرید. به آرامش تان اهمیت بدهید و به اندازه کافی بخوابید.


جوش های سرسیاه روی گوش ها

اگر جوش های سرسیاه روی گوش ها بروز می کنند باید به سلامت کبد و دستگاه ادراری تان دقت بیشتری داشته باشید. چون این ناحیه مربوط به عملکرد خوب کلیه ها مربوط می شود.

پیشنهاد درمانی:
برای مقابله با تشدید جوش های سرسیاه بهتر است از مصرف زیاد نمک و قهوه خودداری کنید. علاوه بر این اگر آب زیادی نمی نوشید باید میزان آب مصرفی روزانه تان را تا دو لیتر افزایش دهید.


جوش های سرسیاه روی گونه ها

اگر جوش های سرسیاه روی استخوان گونه ها و روی بخش فوقانی گونه ها بروز می کند باید حواستان را جمع کنید چون این منطقه معمولا به عملکرد ریه ها و در واقع دستگاه تنفسی مربوط می شود. با این حال این مسئله ممکن است به یک آلرژی ساده و مشکلات دندانی نیز مربوط شود. بنابراین نیازی به نگرانی نیست.

پیشنهاد درمانی:
بهتر است برای مقابله با جوش های سرسیاه این مناطق مراقب دستگاه تنفسی تان باشید و از سلامت آن مطمئن شوید. بهتر است در طبیعت گشت بزنید، هوای تازه استشمام کنید و مهم تر از همه اینکه سیگار را ترک کنید. و علاوه بر ترک سیگار حتما از افراد سیگاری نیز دوری کنید چون قرار داشتن در معرض دود سیگار دیگران نیز به اندازه سیگار کشیدن آسیب رسان است. همچنین لازم است بهداشت دهان را رعایت کرده و شیرینی جات و نوشیدنی های شیرین کمتری مصرف کنید.


جوش های سرسیاه روی لب ها

اگر جوش های سرسیاه روی مناطق دور دهان و لب ها بروز می کند ممکن است به مشکلات گوارشی، معده درد و بیماری سلیاک مربوط باشد.

پیشنهاد درمانی:
اگر فست فود زیادی مصرف می کنید فورا این کار را ترک کنید و یا مصرف تان را به حداقل برسانید. علاوه بر این حتما مواد غذایی سرشار از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات بیشتری را وارد برنامه غذایی روزمره تان بکنید.


جوش های سرسیاه روی چانه

جوش های سرسیاه روی چانه به مشکلات تخمدان و به طور روشن تر به مشکلات دستگاه تولید مثل مربوط می شود. دلیل دیگر آن نیز می تواند به اختلالات هورمونی مربوط شود. برای ارزیابی اهمیت مشکل باید به میزان و همچنین شدت بروز جوش های سرسیاه دقت کنید.

پیشنهاد درمانی:
بهتر است ابتدا به پزشک زنان مراجعه کنید تا مشکل تان از درون بررسی شود. استفاده از کرم هایی که به خشک شدن جوش های سرسیاه کمک می کنند نیز کمک کننده است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:tebyan.net