شامپو رفع سفیدی مو واقعیت دارد؟
گفته می شود استفاده از بعضی شامپوها به رفع سفیدی موها کمک می کند. آیا واقعا این شامپوها برای رفع سفیدی موها موثر هستند. در این مقاله به این مسئله می پردازیم

 آیا شامپو رفع سفیدی مو واقعا موثر است؟

افشار رمضان‌پور، متخصص پوست و مو، با اشاره به اینکه تبلیغاتی که در مورد رفع سفیدی موها با شامپو و غیره می‌شود، کذب محض و کلاهبرداری است و تا به ‌حال هیچ روشی برای بازگرداندن رنگدانه‌های از دست رفته در مو کشف نشده است، گفت: سفیدی موها به دو دسته تقسیم می‌شوند. سفید شدن طبیعی موها معمولا در اواسط دهه سوم زندگی برای افراد اتفاق می‌افتد.

سفیدی زودرس موها نوع دوم ازدسته‌های سفیدی مو است و عوامل متعددی موجب سفیدی زودرس موها، می‌شود که یکی از این عوامل ژنتیک است و بر خلاف تصور عموم، استرس و فشار عصبی ناگهانی نقشی در این نوع سفیدی مو ندارد. متاسفانه باید گفت این نوع سفیدی درمان خاصی ندارد و این وضعیت دائمی است و برگشت‌پذیر هم نیست.

عوامل دیگری هم در سفیدی زودرس موها موثر هستند که البته در مقایسه با مسئله ژنتیک، کمتر اتفاق می‌افتند. از جمله این عوامل می‌توان به کمبود ویتامین‌ها مخصوصا ویتامین B۱، کم‌خونی از نوع کمبود آهن و کمبود روی و رژیم‌های ناصحیح و طولانی مدت اشاره کرد.

بیشتر بدانید : چه چیزی باعث سفیدی مو می شود؟

بیشتر بدانید : سفید شدن مو و دلایل عجیب آن

شامپو رفع سفیدی مو واقعیت دارد؟

بیماری‌های زمینه‌ای فرد نیز نظیر بیماری تیروئید می‌تواند موجب سفیدی زود هنگام موها شود. این نوع سفیدی درمان خاصی ندارد و برخی از تبلیغات شامپو که حاکی از این است که موهای سفید را سیاه می‌کنند، کاملا کذب است و جنبه علمی ندارند؛ چراکه هر سلول رنگدانه خود را از دست داده و به صورت سفید درآمده است.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : سفید شدن مو

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سفیدی زودرس مو | دلیل سفید شدن مو ها و راه های مقابله با آن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : زود سفید شدن موها، دلایل و راه حل ها



گردآوری: کروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir