ماسک صورت برای جوانسازی پوست از ماسک زردچوبه تا ماسک خیار
 جوانسازی پوست صورت و رفع چین و چروک یکی از خواسته های اکثر مردان و زنان است که گاهی هزینه های زیادی نیز صرف این تمایل خود می کنند. در این مقاله به چند روش سالم، موثر و بی خطر خانگی برای جوانسازی پوست صورت اشاره می کنیم

ماسک خانگی صورت برای جوانسازی پوست صورت

چه زن باشید، چه مرد و چه پیر باشید چه جوان، مطمئنا دوست دارید پوستی صاف و بدون چین و چروک داشته باشید. پوست سالم زیبایی افراد را چند برابر می کند و همچنین نشان دهنده سلامت بدن است.

با افزایش سن پوست به طور طبیعی قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. تغییر رنگ پوست، بروز خط های نازک، لکه های مربوط به افزایش سن و افتادگی پوست و چین و چروک هایی روی پوست نمایان می شوند و باعث می شوند پوست خسته به نظر برسد.

عوامل زیاد دیگری هم وجود دارند که باعث کم شدن کیفیت و جوانی پوست می شوند، از جمله آلودگی هوا، روش های نامناسب مراقبت از پوست، قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر خورشید، رژیم نامناسب غذایی، کم آب شدن بدن، اضطراب، سیگار کشیدن، نوشیدن بیش از حد الکل و کم خوابی. به علاوه برخی مشکلات و بیماری ها نیز بر روی سلامت پوست تاثیر می گذارند.

به هرحال با چند تغییر ساده در سبک زندگی و روش های ساده خانگی می توانید جوانی و طراوت پوست را بازگردانید. در حقیقت این اقدامات به راحتی می توانند به جوانی و زیبایی پوست شما کمک کنند.

در ادامه به چند روش ساده و موثر خانگی اشاره می کنیم که به جوانسازی پوست صورت کمک می کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست صورت و معرفی جدیدترین دستگاه های جوانسازی

بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت و دست با 6 روش ارزان قیمت خانگی!!


1.    جوانسازی پوست صورت با آب لیمو

ماسک لیمو

آب لیمو با کاهش لکه های مربوط به افزایش سن و دیگر نشانه های پیری به جوانسازی پوست صورت کمک می کند. ویتامین C موجود در لیمو یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از پوست در مقبال رادیکال های آزاد کمک می کند. به علاوه خاصیت روشن کنندگی لیمو به بهبود رنگ کلی پوست کمک می کند.


طرز استفاده از آب لیمو برای جوانسازی پوست

-    چند قطره عسل را روی نصف لیمو بریزید و سپس لیمو را به آرامی و با حرکت های رو به بالا روی پوست صورت خود بمالید.

-    در روش دیگر می توانید آب لیموی تازه را گرفته و آن را روی پوست صورت خود بگذارید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید و بعد از آن با آب سرد صورت خود را بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

-    یک روش دیگر این است که می توانید آب لیمو را با کمی سفیده تخم مرغ و نصف قاشق غذاخوری خامه مخلوط کنید. سپس خمیر به دست آمده را روی پوست صورت خود بگذارید. به مدت 15 دقیقه منتظر بمانید و بعد از آن صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.


2.   جوانسازی پوست صورت با خیار

ماسک خیار

خیار حاوی مقدار زیادی آب است که آب آن پوست را تغذیه و آبرسانی می کند. خواص آبرسان و مرطوب کننده خیار به پوست های مستعد جوش زدن و یا پوست هایی که دچار آفتاب سوختگی شده اند، سود می رساند و به جوانسازی پوست کمک می کند. به علاوه ویژگی آنتی اکسیدان موجود در خیار باعث می شود پوست روشن تر، جوان تر و درخشان تر به نظر برسد.


طرز استفاده از خیار برای جوانسازی پوست

-    2 قاشق چایخوری خیار رنده شده را با نصف فنجان ماست مخلوط کنید تا یک ماسک صورت آماده کنید. این ماسک را روی صورت و گردن خود بزنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

-    در روش دیگر مقداری خیار رنده شده و هندوانه را با هم ترکیب کنید (اندازه هر دو میوه یکسان باشد). به این ترکیب چند قطره آبلیمو اضافه کنید و سپس آن را روی پوست صورت خود استفاده کنید. بعد اجازه دهید ماسک روی صورت خشک شود و بعد آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را چند بار در هفته استفاده کنید.


3.  جوانسازی پوست صورت با موز

ماسک موز

موز برای جوانسازی پوست فوق العاده است، به ویژه برای پوست های خشک چرا که موز دارای خواص مرطوب کنندگی است. به علاوه موز با چروک ها، خطوط نازک و دیگر علائم پیری روی پوست مبارزه می کند.


طرز استفاده از موز برای جوانسازی پوست صورت

-    یک موز رسیده و کوچک را له کنید. به موز له شده دو قاشق غذا خوری خامه شیر، 1 قاشق غذا خوری عسل طبیعی و آرد جو دو سر و کمی آب اضافه کنید تا یک ماده خمیری شکل آماده کنید. این خمیر را روی پوست صورت خود استفاده کرده و به مدت 30 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

-    روش دیگر این است که می توانید یک موز با اندازه متوسط را له کنیدو آن را با دو قاشق چایخوری عسل و چند قطره روغن زیتون ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست صورت خود استفاده کرده و بعد از 20 دقیقه صورت تان را بشویید.

هر یک از ترکیبات حاوی موز را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.


4.   جوانسازی پوست صورت با ماست

ماسک ماست

ماست به شدت برای پوست مفید است. اسید لاکتیک موجود در ماست مانند یک پاک کننده طبیعی، لایه بردار و مرطوب کننده عمل می کند. ماست می تواند باعث درخشندگی بیشتر پوست شود.


طرز استفاده از ماست برای جوانسازی پوست صورت

-    مخلوطی از 2 قاشق چایخوری ماست ساده و نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه و آرد نخود را با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی صورت و گردن خود استفاده کنید. اجازه دهید این خمیر خشک شود و سپس آن را با آب خنک بشویید. از این یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

-    یک روش دیگر این است که دو قاشق چایخوری عسل را با دو قاشق غذا خوری ماست ساده ترکیب کنید. این مخلوط را روی صورت خود استفاده کنید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید؛ سپس آن را با آب خنک بشویید. این روش را چند با در هفته استفاده کنید.


5.   جوانسازی پوست صورت با پوست پرتقال

ماسک پوست پرتقال

پوست پرتقال سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک citric acid و سایر آنتی اکسیدان هاست و به کاهش لکه های پوستی و حفظ سلامت و جوانسازی پوست کمک می کند. پوست پرتقال باعث پاکسازی، لایه برداری و سفت شدن پوست می شود.


طرز استفاده از پوست پرتقال برای جوانسازی پوست

-    پوست پرتقال را برای چند روز زیر نور خوشید خشک کنید

-    پوست خشک شده پرتقال را کاملا پودر کنید

-    سپس 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال، 2 قاشق چایخوری آرد نخودچی و مقداری آب را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود.

-    خمیر را روی پوست صورت و گردن استفاده کنید.

-    به مدت  دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.


6.    جوانسازی پوست صورت با چای سبز

ماسک چای سبز

ماسک چای سبز هم برای جوانسازی پوست صورت مناسب است. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به بهبود سلامت پوست کمک کرده و با پیری پوست مبارزه می کند. به علاوه چای سبز به عنوان یک محافظ طبیعی در مقابل اشعه UV عمل کرده و از آسیب های ناشی از خورشید پیشگیری می کند.


طرز ستفاده از چای سبز برای جوانسازی پوست

   نصف قاشق چایخوری آب لیمو و کمی پودر زرد چوبه را به دو قاشق غذا خوری چای سبز دم کرده و سرد شده اضافه کنید. این ترکیب را روی صورت و گردن خود استفاده کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را بشویید.

-    یک روش دیگر برای استفاده از چای سبز به این صورت است که 2 قاشق چایخوری عسل را با دو قاشق غذا خوری چای سبز دم کرده و سرد شده ترکیب کنید و سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست خود استفاده کنید و پس از 15 دقیقه بشویید.


7.    جوانسازی پوست صورت با گوجه فرنگی

ماسک  گوجه فرنگی

یک روش موثر دیگر برای جوانسازی پوست صورت استفاده از گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی یک منبع فوق العاده از آنتی اکسیدان ضد پیری به نام لیکوپن lycopene است که از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. به علاوه ویتامین C موجود در گوجه فرنگی به تولید کلاژن کمک کرده و از پوست در مقابل آسیب های مربوط به رادیکال های آزاد محافظت می کند.


طرز استفاده از گوجه فرنگی برای جوانسازی پوست

-    3 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، 1 قاشق غذاخوری آبلیمو و 2 قاشق غذاخوری خامه شیر را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر نرم آماده کنید. این خمیر را روی پوست خود استفاده کرده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

-    همچنین می توانید از پوره گوجه فرنگی تازه برای درمان جوش ها و لکه های پوستی استفاده کنید. پوره گوجه فرنگی را روی قسمت های مورد نظر قرار داده و به مدت 20 دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را بشویید.


جوانسازی پوست و مراقبت از پوست با رعایت نکات زیر

-    همیشه قبل از خواب صورت خود را به خوبی بشویید و آرایش تان را پاک کنید.

-    برای پاک کردن آرایش خود می توانید از گلاب ساده استفاده کنید.

-    بعد از شستن صورت خود حتما از مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کنید.

-    سیگار را ترک کنید و از مصرف بیش از حد الکل اجتناب کنید، زیرا هر دو باعث خشکی و خراب شدن پوست می شوند.

-    هر روز ورزش کنید تا سموم بدن خود را دفع کرده و گردش خون تان را بهبود بخشید.

-    یک بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید.

-    هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید تا از پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت کنید.

-    در طول روز آب فراوان بنوشید تا سموم بدن خود را دفع کرده و پوستی سالم داشته باشید.

-    از محصولات آرایشی با کیفیت و مطمئن استفاده کنید و از هر گونه وسیله آرایشی تاریخ گذشته استفاده نکنید.

-    استرس خود را کنترل کنید و سعی کنید آن را کاهش دهید، زیرا استرس باعث می شود پوست خسته به نظر برسد و همچنین باعث بروز جوش و آکنه های پوستی می شود.

-    در طول شبانه روز حداقل 6 ساعت بخوابید. یک چرت 10 دقیقه در طول روز هم باعث شادابی پوست می شود.

-    با انتخاب یک رژیم غذایی سالم پوست خود را از درون تغذیه کنید. سبزی، میوه، روغن ماهی و آجیل هایی مانند بادام و گردو بخورید تا سلامت و جوانی پوست خود را حفظ کنید.


اگر می خواهید بیشتر بدانید : سفت کردن پوست صورت با این ماسک های خانگی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : فواید روغن کرچک برای پوست صورت

اگر می خواهید بیشتر بدانید : میوه های مفید برای زیبایی پوست صورت

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست صورت با 4 ترفند خانگی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوان سازی پوست صورت با 12 راه طبیعی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با این ماسک خانگی، پوست صورت تان را سفید و شفاف کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست صورت با چند روش خانگی

بیشتر بدانید : ماسک خیار برای پر شدن و سفت شدن پوست تا عید نوروز


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ