جوانسازی پوست صورت و معرفی جدیدترین دستگاه های جوانسازی
 جوانسازی پوست به ویژه پوست صورت یکی از مسائلی است که بسیاری از خانم ها و آقایان به دنبال آن هستند، به همین دلیل دستگاه های جوانسازی مختلفی درست شده اند که در این مقاله به معرفی جدیدترین دستگاه های جوانسازی پوست می پردازیم

جدیدترین دستگاه ها برای جوانسازی پوست صورت + جوانسازی پوست صورت کیم کارداشیان

روش های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارند که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. در ادامه به جدیدترین دستگاه های جوانسازی پوست اشاره می کنیم و هر یک را به اختصار معرفی می کنیم.

بیشتر بدانید : دستگاه جوانسازی پوست که شما را از بوتاکس بی نیاز می کند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی صورت با جراحی و یا بدون جراحی؟


جوانسازی پوست با روش رادیو فرکانسی Radiofrequency یا آر اف RF

جوانسازی پوست صورت و معرفی جدیدترین دستگاه های جوانسازی 

از لحاظ علمی رادیو فرکانسی یا آر اف یک ابزار غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی است که برای تغییر شکل بدن و صورت از زیر لایه سطحی پوست، مورد استفاده قرار می گیرد. این روش از دستگاه های پیچیده ای استفاده می کند که به طور خاص برای رفع رایج ترین مشکلات پیری پوست در زنان و مردان طراحی شده اند، مشکلاتی مانند چین و چروک، بافت های بی از حد چربی و سلولیت cellulite.

در روش آر اف از امواج رادیویی استفاده می شود که اساسا انرژی گرمائی هستند و برای بازسازی بافت و بهبود انعطاف پذیری و تولید کلاژن جدید استفاده می شود.

بر خلاف فرایندهای تهاجمی که بر روی بیرونی ترین لایه پوست تاثیر می گذارند، گرمای مربوط به آر اف اساسا روی عمیق ترین لایه های پوست، یعنی درم dermis، تاثیر می گذارد؛ بدون اینکه تاثیری روی لایه های بیرونی پوست از جمله اپیدرم epidermis داشته باشد.

گرما تحریک کننده ای است که باعث انقباض بافت های زیرین پوست می شود، به ویژه در لایه درم؛ بافت های نرم در این قسمت پوست فشرده و منقبض می شوند و حتی کلاژن جدید تولید می کنند که البته این فرایندها ماه ها طول می کشد تا کامل شود.

با وجود کلاژن جدید و سالم که در عمیق ترین لایه پوست ظاهر می شود، قرار گرفتن هر چه بیشتر این بافت نرم در معرض امواج رادیو فرکانسی به جوان تر شدن و سفت شدن این بافت کمک می کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دو اسلحه موثر علیه سلولیت شدن چربی های بدن

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چرا سلولیت فقط در قسمت های خاصی از بدن ایجاد می شود؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : درمان سلولیت با آگاهی از این 15 راز

مزایای استفاده از آر اف پوست

دیگر مزیت ها و موارد استفاده روش آر اف عبارتند از:

  • کاهش و برطرف کردن سلولیت
  • کاهش چربی بدن
  • سفت کردن پوست
  •  ترمیم پس از عمل لیپوساکشن
  • اصلاح خطوط روی بدن

عوارض آر اف پوست

روش آر اف دارای کمترین میزان عوارض جانبی است که رایج ترین عوارض مربوط به آن عبارتند از:

  • قرمزی روی پوست
  • التهاب خفیف
  • حساس شدن بیش از حد بخش تحت درمان
  • فرورفتگی روی پوست

برخی نیز ممکن است دچار کبودی و تاول در زمان درمان شوند.

دستگاه آر اف به شکل های مختلفی در جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.


سیستم آر اف فرکشنال میکرونیدل Micro-Needle Fractional RF

جوانسازی پوست صورت و معرفی جدیدترین دستگاه های جوانسازی

روش آر اف فرکشنال میکرونیدل یک تکنولوژی ایده آل برای لیفت پوست، سفت کردن و جوانسازی پوست است که از طریق روش نسبتا تهاجمی میکرونیدل انجام می شود و انرژی کنترل شده آر اف به طور مستقیم به بخش های مختلف عمق پوست منتقل می شود.

این روش برای انواع پوست ها با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است و دارای کمترین میزان عوارض جانبی بوده است.

روش آر اف فرکشنال میکرونیدل برای رفع مشکلات مختلف، از جمله هیپرپیگمانتاسیون hyperpigmentation ، چین و چروک های عمیق و کم عمق، آکنه و زخم های نشات گرفته از جوش ها استفاده می شود.

انرژی آر اف از نوک سوزن منتقل می شود و باعث وارد شدن آسیب کمتر به پوست اطراف می شود. این مسئله کمترین ناراحتی و کمترین زمان درمانی را به دنبال دارد.


جوانسازی پوست با لیزر اسکارلت

اسکارلت یک فناوری جدید است که فرکانس رادیویی یا آر اف را از طریق الکترودهای میکرونیدل مستقیما به سطح پوست ارسال می کند. این روش برای تحریک تولید کلاژن به منظور بهبود شلی پوست، بهبود چین و چروک، رفع جای جوش و برطرف کردن منافذ باز و ترک های پوستی ناشی از بارداری استفاده می شود.

تاثیر استفاده از لیزر اسکارلت در افراد مختلف یکسان نیست، اما در بسیاری موارد بهبود بافت پوست طی چند روز نمایان می شود. به علاوه تولید کلاژن در بدن به زمان زیادی نیاز دارد، بنابراین سفت شدن پوست و نتایج نهایی طی 6 ماه خود را نشان می دهند.


جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ Microneedling

جوانسازی پوست صورت و معرفی جدیدترین دستگاه های جوانسازی

میکرونیدلینگ Microneedling که القا کلاژن نیز نامیده می شود، مورد توجه افراد زیادی است. متخصصین پوست سال های زیادی است که از میکرونیدلینگ برای درمان زخم های پوستی استفاده می کنند، اما اخیرا میکرونیدلینگ محبوبیت زیادی به دست آورده چرا که دستگاه دستی آن به نام dermaroller یا دستگاه میکرونیدلینگ که قابل استفاده در خانه هم هست، وارد بازار شده است.

اما آیا میکرونیدلینگ واقعا برای رفع جای جوش و چین و چروک موثر است؟ دکتر سونوآ Sonoa Au متخصص پوست در نیویورک در رابطه با میکرونیدلینگ می گوید: میکرونیدلینگ با دستگاهی انجام می شود که پوشیده از سوزن های ریز و کوچک است که فرورفتگی هایی روی صورت ایجاد می کند. این فرورفتگی ها نقش درمانی دارند زیرا باعث بروز آسیب های جزئی می شوند و پوست را در تولید کلاژن تحریک می کنند، خطوط نازک را پر می کنند، پوست پرتر به نظر می رسد و در نتیجه باعث جوان شدن پوست می شود.

میکرونیدلینگ روش مناسبی برای درمان زخم های ناشی از جوش، چین و چروک ها یا نشانه های خراشیدگی می باشد. به هرحال دکتر سونوآ استفاده از دستگاه خانگی میکرونیدلینگ را توصیه نمی کند.


جوانسازی پوست با سرما درمانی یا کرایوتراپی cryotherapy

جوانسازی پوست صورت و معرفی جدیدترین دستگاه های جوانسازی

کرایوتراپی یا سرما درمانی عبارت است از قرار گرفتن کلی یا موضعی بدن در مقابل سرمای زیر صفر درجه تا به این ترتیب از تاثیرات و مزیت های چند گانه آن استفاده شود. روش کرایوتراپی روند پیری پوست را آهسته می کند.

کرایوتراپی یا سرما درمانی سال هاست در روند سلامتی و زیبایی برای حفظ سلامت پوست استفاده می شود. روش کرایوتراپی با افزایش جوانسازی سلول ها، بهبود تون پوست، کاهش علائم چین و چروک، سفت کردن پوست و افزایش سطح کلاژن به درمان پیری پوست و بهبود علائم پوستی کمک می کند.

به مدت 10 دقیقه قرار گرفتن در معرض هوای سرد تولید کلاژن را در بخش های عمیق تر پوست فعال می کند، ظرفیت پوست برای جوانسازی خود را بهبود می بخشد، باعث بهبود انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی پوست می شود و در نتیجه باعث می شود پوست صاف تر و جوان تر به نظر برسد. روش کرایوتراپی یا سرما درمانی را می توانید در حالیکه پوستتان آرایش دارد، انجام دهید.


جوانسازی پوست با لیزر CO2 فرکشنال CO2 fractional laser

جوانسازی پوست صورت و معرفی جدیدترین دستگاه های جوانسازی

لیزر CO2 فرکشنال برای رفع مشکلاتی مانند زخم های ناشی از جوش، چروک های پایدار، افتادگی پوست و کاهش حجم بافت های پوستی استفاده می شود.

هدف اصلی لیزر CO2 فرکشنال لایه برداری تمام سطح اپیدرم و الاستیس درم است که این کار با استفاده از گرمایی  انجام می شود که به زیر لایه درم هدایت می شود. این لیزر دارای تاثیر دوگانه است به این ترتیب که در درجه اول باعث تولید کلاژن های جدید شده و همچنین باعث تبخیر آب موجود در بافت ها می شود. فرکشنال به معنای برداشتن تنها بخش کوچکی از پوست است که در یک زمان برداشته می شود، معمولا تنها 5 تا 10 درصد پوست تحت درمان قرار می گیرد. این روش با تاباندن انرژی نوری گازی دی اکسید کربن و تفکیک شدن آن به صدها اشعه کوچک تر انرژی گرمایی انجام می شود که سبب تبخیر لایه پوستی در شرایط کنترل شده می شود. در طول یک سال تنها 20 درصد از پوست به این روش درمان می شود، زیرا اگر بیشتر از این مقدار تحت درمان قرار گیرد، پوست قادر به بازسازی خود نخواهد بود.


جوانسازی پوست با پی آر پی PRP

جوانسازی پوست صورت و معرفی جدیدترین دستگاه های جوانسازی

پلاسما غنی از پلاکت Platelet-rich plasma  یا پی آر پی ماده ای است که برای تسریع بهبود در هنگام تزریق استفاده می شود. پلاسما بخشی از خون است که حاوی فاکتورهای خاص یا پروتئین هایی است که به لخته شدن خون کمک می کند. پلاسما همچنین حاوی پروتئینی است که از رشد سلول ها محافطت می کند. محققان پی آر پی یا پلاسما غنی از پلاکت را با جدا کردن پلاسما از خون و غلیظ کردن آن به دست آوردند.

اعتقاد در روش پی آر پی این است که تزریق پی آر پی بافت های آسیب دیده بدن را تحریک می کند و سلول های جدید و سالم تولید کند. محققان معتقدند از آنجایی که عوامل رشد بافت در نمونه آماده شده برای تزریق بیشتر هستند، این امر باعث می شود بافت های بدن سریعتر بهبود پیدا کنند.

این روش هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز دارد، اما با این حال افراد مشهوری از جمله بازیگر هالیوود کیم کارداشیان از روش پی آر پی برای جوان نشان دادن صورت خود استفاده کرد.


جوانسازی پوست به روش لیفت صورت با نخ thread facelift

جوانسازی پوست صورت و معرفی جدیدترین دستگاه های جوانسازی

لیفت صورت با نخ یک روش بی خطر و جایگزین مناسبی برای جراحی پوست صورت است. لیفت صورت با نخ یک روش غیر تهاجمی است و می تواند شل شدن پوست اطراف گونه ها، خط فک و گردن را خیلی سریع و بدون خطر جدی برطرف کند. در این روش از نخ های خاصی استفاده می شود تا پوست های تغییر شکل داده و بافت های صورت به صورت مخفیانه در محل خود نگه داشته شوند. در این روش برای به حداقل رساندن هر گونه اثر جراحی از نخ های نامرعی استفاده می شود.

روش لیفت صورت با نخ طی یک تا دو ساعت انجام می شود و معمولا بدون بیهوشی است. در طول انجام این فرایند جراح نخ های نازکی را با برش های کوچکی وارد صورت می کند. این نخ ها به بافت پوست متصل می شوند و سپس به عقب کشیده می شوند تا پوست صورت صاف شود. تاثیر این روش فوری است. زمانی که نخ ها گره زده می شوند، زیر پوست مخفی می شوند و هر گونه زخم ناشی از آن نیز غیر قابل مشاهده خواهد بود.


بیشتر بدانید : روش های عجیب جوانسازی پوست که افراد مشهور استفاده می کنند

بیشتر بدانید : هایفوتراپی صورت روشی برای جوانسازی پوست صورت و گردن

بیشتر بدانید : پزشکان در مورد جوانسازی پوست چه نظری 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : ماسک صورت برای جوانسازی پوست از ماسک زردچوبه تا ماسک خیار



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ