تزریق چربی به صورت برای چه افرادی مناسب است
 افزایش سن یا لاغری موجب ایجاد خطوط یا خالی شدن قسمت هایی از صورت می شود که می توان این مشکلات را با تزریق چربی رفع نمود.

تزریق چربی صورت با چه شرایطی انجام می شود

تزریق چربی می‌تواند فرسودگی‌ها و افتادگی‌های ناشی از افزایش سن را تا حدود زیادی جبران کند. این مشکلات ناشی از افزایش سن، معمولا عبارت‌اند از خط خنده، خط اخم، خطوط گوشه دهان، چین‌وچروک‌ها، گودرفتگی‌ها و فرورفتگی‌ها (مانند زیر چشم یا زیر استخوان‌های گونه). کم‌حجمی لب‌ها نیز با کمک تزریق چربی قابل جبران است و اسکارهای ناشی از آکنه را هم می‌توان با کمک همین روش برطرف کرد.

به‌طور کلی، افرادی که دارای یک یا چند مورد از شرایط ذکرشده هستند، می‌توانند از فواید پیوند چربی اتولوگ (استفاده از چربى براى پر کردن نقائص صورت و بدن) برخوردار شوند. با این‌حال، افرادی که برای تزریق چربی اقدام می‌کنند، معمولا بزرگسالانی هستند که می‌خواهند مشکلاتی مانند چین‌وچروک، خط خنده، خط اخم یا خطوط گوشه دهان را از بین ببرند. البته احتمال دارد که افراد جوان‌تر نیز واجد شرایط لازم برای تزریق چربی باشند.

انتقال چربی با روش تزریق، معمولا برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که لیپوآتروفی lipoatrophy را تجربه کرده باشند. در لیپوآتروفی، لایه‌ای از چربی‌های صورت که خطوط گونه‌ها و غبغب را تشکیل می‌دهند، از بین می‌رود. البته تزریق چربی می‌تواند مناطق خالی‌شده را پُر کند و جذابیت خطوط کانتوری  contour  را به صورت بازگرداند.

افرادی که با مشکلات خاصی، غیر از موارد بالا، در ناحیه صورت مواجه هستند، باید با متخصص پوست یا جراح زیبایی درباره ضرورت یا عدم ضرورت استفاده از تزریق چربی صحبت کنند. متخصصان می‌توانند گزینه‌های جایگزین یا مکمل دیگری را برای این افراد در نظر بگیرند.

روش پیوند چربی اتولوگ از نظر ایمنی و بی‌خطری تضمین شده است، چون هیچ محدودیتی در ارتباط با آلرژی‌ها ندارد. با این‌حال، در اولین مراجعه باید تمامی سوابق پزشکی و عادت‌های فعلی خودتان را در اختیار پزشک قرار بدهید. این موارد باید به اطلاع پزشک برسند: سیگار کشیدن، استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون، مصرف هر نوع دارو، مصرف قرص ضدبارداری و مکمل‌ها.  

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رفع چین و چروک صورت با طب سوزنی

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : جوانسازی پوست صورت با 4 ترفند خانگی!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چاق کردن صورت با چند روش طب سنتی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : با این ماسک خانگی، پوست صورت تان را سفید و شفاف کنید 



گردآوري : گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamatism.com