خراب شدن پوست بر اثر این عادت های ورزشی نادرست
 پوست بدن بسیار حساس است و به راحتی در معرض آسیب های مختلف قرار می گیرد. یکی از این آسیب ها ناشی از ورزش است که در این مقاله به عادت های نادرست ورزشی اشاره می کنیم.

 عادت های ورزشی که پوست را خراب می کنند

رفتن به باشگاه ورزشی بدون درنظر گرفتن مراقبت‌های لازم برای پوست می‌تواند منجر به بیماری‌های پوستی مختلفی در افراد شود. کارشناسان برای جلوگیری از بروز بیماری‌های پوستی توصیه می‌کنند افراد به سالن‌های ورزشی استاندارد مراجعه کنند و قبل از استفاده از وسایل، آن‌ها را با دستمال ضدعفونی کنند، همراه بردن کفش و زیر انداز ورزشی مناسب، استفاده از لباس‌های ورزشی استاندارد که بدن به راحتی بتواند تعریق داشته باشد، خودداری ازپوشیدن لباس‌های ورزشی تَنگ، استحمام، تعویض و شست و شوی لباس‌ها پس از اتمام ورزش، مرطوب کردن بدن با کِرِم، نوشیدن میزان کافی آب در زمان ورزش و داشتن استراحت پس از هریک ساعت ورزش می‌تواند مانع از بروز صدمه به پوست و بروز بیماری در این عضو حساس دربدن شود.

لباس‌های ورزشی از جنس مواد مصنوعی ساخته می‌شوند و فرد با پوشیدن آن‌ها قادر به تعریق نیست به همین دلیل پس ازمدتی فرد احساس گرمای شدید می‌کند که درصورتی که به این وضعیت بی توجه باشد امکان سکته قلبی وجود دارد.

یک نوع مخمر به نام مالاسیزا Malassezia که مخمری بی ضرر است برروی پوست ۹۰ درصد از بزرگسالان وجود دارد و سبب پوست پوسته شدن پوست یا دگرگون شدن رنگ پوست به قرمز یا صورتی می‌شود.

از جمله مناطقی که این مخمر رشد می‌کند می‌توان قفسه سینه، شکم، گردن، سینه و پشت کمر را نام برد. عامل‌های مختلفی می‌توانند سبب رشد این مخمر شوند که محیط گرم و مرطوب و تعریق بیش از حد از جمله آن‌ها است.

خراب شدن پوست بر اثر این عادت های ورزشی نادرست

تشدید رشد این مخمر به دلیل پوشیدن لباس‌های تنگ ورزشی و ورزش در هوای گرم به مدت زیاد می‌تواند سبب خارش، سوزش و بروز مشکل‌های سلامتی درافراد شود.

کارشناسان به افرادی که سابقه عفونت پوستی دارند توصیه می‌کنند پس از اتمام ورزش لباس‌های خود را در آب با دمای بالا شست و شو دهند و درصورت مشاهده هرنوع قرمزی یا خارش پوستی به متخصص مراجعه کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پوست گردن و 6 توصیه متخصص پوست که برای مراقبت از گردن باید بدانید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه جوش صورت را از بین ببریم؟ توصیه کندل جنر مانکن هالیوود در این باره



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir